Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe bok i gave til ei jente som blir 9 år. Hva leser jenter på denne alderen, noen som vet det?

Hun har nylig lest bøker som "Svein og rotta" og "Lille frøken detektiv".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matilda og andre Roald Dahl bøker :)

Den vesle vampyren!

Skrevet

Gummitarzan - Ole Lund Kirkegaard

Gjest Jane E
Skrevet

Tonje Glimmerdal er kjempefin. :) Bøkene om Marion av Tor Edvin Dahl er også gode. Spør i bokhandelen! Og kjøp noe nytt!

Skrevet

Takk for gode tips :)

Det ble Matilda av Roald Dahl denne gangen.

Skrevet

Percy Jackson hehe. ;) Det står 9+ på bøkene, men det er litt monstre og sånn i dem da. Nå vet jeg ikke hvor modig denne jenta er. Jeg var vel på den alderen da jeg begynnte å lese HARRY Potter bøkene. Tror du hun har lest dem? De er kanskje lang, men en kommer for i gjennom dem, selv om en er 9 år.

Gjest Jane E
Skrevet (endret)

Jeg er Agnes-bøkene av Thomas Halling er søte og lettleste. :) For de som ikke er monstertyper, eller bare allsidige. ;)

Edit: leif

Endret av Jane E
Skrevet

Den Lille Vampyren?

Gjest Spinell
Skrevet

Doktor Proktor-bøkene til Jo Nesbø er visst populære hos våre venners ni-tiåringer og deres venner, både gutter og jenter. I følge en mor var lydbokutgavene av disse også veldig bra.

Gjest Applecore
Skrevet

Torill Thorstad Hauger har skrevet en del romaner for barn fra vikingtiden og middelalderen.

Jeg synes de var kjempespennende da jeg var ca 9-10.

Gjest Jane E
Skrevet

Doktor Proktor er bra bøker! Rampete Robin er det også mange på den alderen som liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...