Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Hei Lurer bare på om noen vet hvor fort jeg kan bli gravid hvis jeg fjerner hormonspiralen? Tror i teorien at det er mulig umiddelbart etter at jeg har fjernet denne, men er ikke sikker.
Havfrua Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Det stemmer at man kan bli gravid med en gang man har fjernet hormonspiralen. Det kan dog være litt individuelt hvor fort mensen kommer tilbake men for min del så var den i rute med en gang jeg fjernet den.
Susan Sto Helit Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Jeg fikk beskjed av gynekologen da jeg fjernet hormonspiralen at her var det bare å gå igang, for jeg hadde klare egg som ville løsne i løpet av 3-4 dager... Det tok litt lenger tid før det klaffet da, og på en måte ga det oss litt tid til å venne oss til tanken...
Lemming Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Jeg fikk beskjed om at i utgangspunktet kan man bli gravid med en gang etter man har fjernet den, men at om man har hatt hormonspiral lenge kan det for noen ta litt lengere tid. ...lurer på noe er for meg selv...Det er vel ca 20% som mister menstruasjonen etter en stund med hormonspiral - og det gjorde jeg. Også er det en del som trenger litt lengre tid for å bli gravide etter at de har fjerna den. Sammenheng?
Susan Sto Helit Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Jeg fikk beskjed om at i utgangspunktet kan man bli gravid med en gang etter man har fjernet den, men at om man har hatt hormonspiral lenge kan det for noen ta litt lengere tid. ...lurer på noe er for meg selv...Det er vel ca 20% som mister menstruasjonen etter en stund med hormonspiral - og det gjorde jeg. Også er det en del som trenger litt lengre tid for å bli gravide etter at de har fjerna den. Sammenheng? Jeg mistet mensen med hormonspiral etter halvannet år, tror jeg. Og første syklus etter at den var ute, som altså var halvveis da jeg tok den ut, så hadde jeg knapt mens i det hele tatt. Neste syklus var mensen helt normal, og syklusen etter der var jeg gravid. Så jeg tror det har lite å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå