Gjest Offer Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Klart at det kan være fristende og slå ut tenner,lugge ut hår og knekke nesa og det som verre er når sånne monstere har blitt stakkarslige og skrøpelige.Når barnemishandlingsofferet hevner seg på disse monsterne så ser det antagelig forferdelig ut fra utsiden.For hvem har hjerte til å banke løs på en stakkars bestemor eller bestefar med skrøpelig helse og dårlige bein? Allmenheten burde tenke seg om når de tar "ofre" for eldrevold i forsvar etter å ha lest skrekkhistorier i avisen om voksne barn som dreper og mishandler sine gamle foreldre.En sak har gjerne flere sider. Disse har ofte gjort seg fortjent til volden når den kommer ifra deres egne voksne barn. 2
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Tull og tøys. Det er det samme som å si at kvinner som blir voldtatt fortjener det fordi de har utfordret mannen, eller at barn som er mishandlet av foreldrene fortjener det fordi de har oppført seg dårlig. Det er greit at noen ønsker en knagg som en kan henge en unskyldning på, men det blir ikke mer riktig med slik mishandling av den grunn.
Gjest offer Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Du kan da ikke for alvor mene at du sammenligner en barnemishandler med barn som oppfører seg dårlig eller en kvinne som utfordrer en mann? En barnemishandler fortjener å bli mishandlet tilbake. Det passer best å utføre mishandlingen mot dem når de er gamle og forsvarsløse,så kan de tenke på hvordan det var for det forsvarsløse barnet å bli mishandlet. All ære til barnemishandlingsofre som tar igjen mot sine overgripere!!! 2
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 Klart at det kan være fristende og slå ut tenner,lugge ut hår og knekke nesa og det som verre er når sånne monstere har blitt stakkarslige og skrøpelige.Når barnemishandlingsofferet hevner seg på disse monsterne så ser det antagelig forferdelig ut fra utsiden.For hvem har hjerte til å banke løs på en stakkars bestemor eller bestefar med skrøpelig helse og dårlige bein? Allmenheten burde tenke seg om når de tar "ofre" for eldrevold i forsvar etter å ha lest skrekkhistorier i avisen om voksne barn som dreper og mishandler sine gamle foreldre.En sak har gjerne flere sider. Disse har ofte gjort seg fortjent til volden når den kommer ifra deres egne voksne barn. Drep alle over 60! Sparer vi pensjonspenger også! 1
Gjest Kristina Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes du generaliserer veldig. Jeg har selv opplevd å bli denget løs på av en tenåring i harnisk. Jeg er riktignok ikke gammel og skrøpelig, så jeg klarte å forsvare meg, men denne tenåringen gjorde det faktisk uten sterkere grunn enn normal grensesetting. Jeg hadde ikke slått, sparket eller mishandlet verken fysisk eller verbalt. Likevel ble tenåringen så sint at det førte til vold. Hadde jeg fortjent det? Det var sikkert andre måter jeg kunne løst konflikten på før det endte med vold mot meg, men det er alltid lett å være etterpåklok. Poenget er i hvertfall at det er ikke sånn at alle som utøver vold har en god grunn til det. Jeg skjønner at man kan være ubeskrivelig sint på en gammel mann eller dame som har mishandlet deg tidligere. Selvfølgelig! Men det forsvarer uansett ikke vold. Skal man ha "lov" til å mishandle og drepe folk fordi de har oppført seg som drittsekker så hadde vi hatt et samfunn fullt av kriminelle.
Harlekin Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 Du kan da ikke for alvor mene at du sammenligner en barnemishandler med barn som oppfører seg dårlig eller en kvinne som utfordrer en mann? En barnemishandler fortjener å bli mishandlet tilbake. Det passer best å utføre mishandlingen mot dem når de er gamle og forsvarsløse,så kan de tenke på hvordan det var for det forsvarsløse barnet å bli mishandlet. All ære til barnemishandlingsofre som tar igjen mot sine overgripere!!! Jeg synes det er like feigt av den voksne å mishandle en eldre person som ikke kan forsvare seg, som det er av en voksen å mishandle et barn som heller ikke kan forsvare seg. Uansett hva den eldre har gjort. Selvtekt er ikke greit. Trekk dem for retten, kutt dem ut av livet ditt, helt greit, men ikke synk ned til deres nivå. 2
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Dytter en gammel tråd fordi temaet er interresant.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Jeg synes det er like feigt av den voksne å mishandle en eldre person som ikke kan forsvare seg, som det er av en voksen å mishandle et barn som heller ikke kan forsvare seg. Uansett hva den eldre har gjort. Selvtekt er ikke greit. Trekk dem for retten, kutt dem ut av livet ditt, helt greit, men ikke synk ned til deres nivå. Trekker du dem for retten får du slengt en foreldelsesfrist i trynet. Om du mot formodning skulle oppleve at barnemishandleren får sin straff, så er den så minimal at det er latterlig. Jeg har full forståelse for at barn som har opplevd barndommen sin som et helvete faktisk gjør dette.
Armitage Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Barnehagemantalitet. "H*n slo først, så da er det greit at jeg slår tilbake". Vi har vel kommet lengre enn det håper jeg?
Armitage Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 Trekker du dem for retten får du slengt en foreldelsesfrist i trynet. Om du mot formodning skulle oppleve at barnemishandleren får sin straff, så er den så minimal at det er latterlig. Jeg har full forståelse for at barn som har opplevd barndommen sin som et helvete faktisk gjør dette. At du har forståelse for det er ikke et argument for at det skal være lov eller riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå