Gå til innhold

Golddiggers - kvinner går etter sosial status?

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig ydmyk for hyggelige tilbakemeldinger fra AB (02:20) og Lizzee ! :) Flott at dere setter pris på det jeg skriver her. Tusen takk !!

*bukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i det TS skriver. Jeg har ALDRI gått etter penger. Skal virkelig mer til for å imponere meg. Jeg synes faktisk dethar vært skikkelig billig de tilfellene hvor gutter/menn har prøvd å imponere meg med å flashe dyre biler og strø om seg med penger. Jeg vil ha en mann som behandler meg bra og som jeg kan ha et forhold basert på kjærlighet og respekt med. Han tjener riktignok mer penger enn meg (men sånn er det da ofte med menn at de tjener mer enn oss kvinner), men hadde det ikke vært for meg og min egenkapital så hadde vi aldri bodd her vi bor i dag! Han er uendelig snill, men overhode ingen tøffel og han forteller meg klart hvor skapet skal stå hvis han er uenig med meg.

Hvis TS er like brutal, kynsk og sutrete i virkeligeten og i tillegg har et slikt syn på kvinner som du viser her så kan jeg godt forstå at du er singel. Hva med å prøve og endre strategi. Men så kan det jo være at du rett og slett bare liker å provosere oss jentene =o) (Håper på det siste for din del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg i alle mine 3 foregående forhold vært damen med pengene, som har spandert på mennene mine. Kjøpt de leketøyene de ønsket seg om det så var en kapp og gjerdesag eller en gitar. Jeg har ikke vært så kresen på å få ting tilbake fordi hjemme i min familie så er det min mor som forsørger min far. Jeg er vant med det og det er helt naturlig for meg.

Men siden jeg allerede kan si at jeg ikke er golddigger, så kan jeg si at jeg er kresen. Mannen skal ha noenlunne like verdier, være sosial og ha mange nok venner, et utseende som tilsvarer mitt eget(ikke det at jeg er så fantastisk vakker, over gjennomsnittet, men jeg har noen gode kvaliteter). Fordi når forelskelsen legger seg og man blir plutselig edru. Da har jeg jaffal fort stukket fordi enten irriterte alt han hadde å si når han åpnet kjeften meg, eller så var han stygg og førte til lite tenning hos meg.

En ekte "sugarmommy" her folkens! ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i din konklusjon av golddiggere. Hvis du er ute etter diamanter, hvorfor bli sammen med noen som ikke vil være i stand til å gi deg det?

Jeg kan bare si meg enig i konklusjonene her.

Begrepene (fra engelsk selvfølgelig) "golddigger" og "sugardaddy" hører tett knyttet i sammen. Altså at en "golddigger" bare er interessert i en "sugardaddy".

Og det er akkurat heri problemet til en hel del menn ligger. De ønsker nemlig egentlig å være velstående nok til å kunne få være en "sugardaddy" for en (overfladisk) attraktiv "golddigger" ;)

Og det er ikke mye tull heller. Sånn fungerer "vår" verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Lest gjennom tråden her nå, hvor menn generelt sier at mange jenter er golddiggere mens jenter sier de ikke er det siden dagens økonomi/likestilling gjør at man ser på andre verdier.

Og det kommer jo frem at jenter ikke er på jakt etter materalistiske goder.

Men er det slik at dere menn har et ønske om at det skal være slik? At mannen skal tjene mest, kjøpe søte diamamtringer til dama, mens dama skal bare skal være søt og føyelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens dama skal bare skal være søt og føyelig?

Jeg burde ha vært mer søt og føyelig tror jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg tror ikke det er noe galt med deg. Likevel tror jeg helt sikkert at "vennskaps"-unnskyldningen er bs.

BS? :klø: På hvilken måte? Å skaffe seg venniner skjer på et øyeblikk, å skaffe seg livsledsager skjer aldri. Eller mener du at damene serverer BS? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Du bør ikke lete etter kjæreste eller sexpartner hos vennene dine. Vennskap er vennskap for en kvinne.

Når du blir kjent med en kvinne bør du droppe å være vennen. Du må flørte og oppføre deg som en potensiell kjæreste fra dag en. Funker det ikke så dropper du det hele. Du trenger ikke fler venninner slik jeg ser det.

Er vel totalt inkompetent når det kommer til flørting... :roll:

Forøvrig så bekrefter du strengt tatt bare vennefelleteoriene her? At om en ikke en kvinne vil feie over en mann det sekundet hun ser han så vil hun ALDRI finne på å feie over fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Til BB: Du skriver i et tidlig innlegg at kvinner reagerer på at du bor i en leid leilighet uten å bry seg om årsaken. Jeg kunne tenke meg å vite hvordan du har havnet i denne situasjonen.

Situasjonen er for spesiell til at jeg tar den offentlig, og je vet for lite om deg til å ta den på PM :)

Uansett så er kjernen i alt uselviskhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så bekrefter du strengt tatt bare vennefelleteoriene her? At om en ikke en kvinne vil feie over en mann det sekundet hun ser han så vil hun ALDRI finne på å feie over fyren.

Dette er nok ikke skrevet i sten, men kommer ann på veldig mange faktorer.

Det er enkelte kompiser jeg kunne ha pult, andre igjen jeg aldri kunne ha pult. Grunnen til at jeg ikke ville ha pult disse er fordi vi er altfor forskjellige og en dårlig match på visse viktige områder som gjør oss totalt katastrofale som mer enn venner.

Jeg anser som at hvis jeg puler en kompis, eller hvilken som helst mann for den sakens skyld, må jeg også være klar for å gi fyren en sjangse rent romantisk. Hvis ikke ville jeg følt at jeg ledet fyren ann for å være ærlig, da er det bedre å ikke gi feil signaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

fordi det ikke akkurat er kremen som er single i den alderen.

Å, er det din erfaring?

Menn i den alderen, derimot, er kremen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må øve da vet du. Men mest av alt må du nok tørre!!!

Hvordan skal en kvinne forstå hva du er interessert i om du ikke viser det og bare fremstår som en kompis.

Med en del menn så kommer ikke tanken på å feie over inn i hodet til en kvinne en gang. Vi vet at dette bare blir en kompis eller bekjent. Tanken på å ha sex med den personen streifer meg da overhodet ikke.

Og fra mitt personlige ståsted så har jeg aldri opplevd at jeg har blitt tent på en person som jeg ikke ble tent på i begynnelsen av bekjentskapet. Men det betyr jo ikke at andre kvinner ikke tenner på vedkommende. Også er det også slik at en mann kan være kjempesjarmerende, men det betyr allikevel ikke at jeg får lyst på å gå til sengs med ham.

Dette er nok ikke skrevet i sten, men kommer ann på veldig mange faktorer.

Det er enkelte kompiser jeg kunne ha pult, andre igjen jeg aldri kunne ha pult. Grunnen til at jeg ikke ville ha pult disse er fordi vi er altfor forskjellige og en dårlig match på visse viktige områder som gjør oss totalt katastrofale som mer enn venner.

Jeg anser som at hvis jeg puler en kompis, eller hvilken som helst mann for den sakens skyld, må jeg også være klar for å gi fyren en sjangse rent romantisk. Hvis ikke ville jeg følt at jeg ledet fyren ann for å være ærlig, da er det bedre å ikke gi feil signaler.

Veldig godt sagt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cannavaro, du er en mann etter mitt hjerte, klok, innsiktsfull, empatisk, sympatisk. Jeg vil bare gi uttrykk for det i all offentlighet her :hjertesmil:

Helt enig - du viser Brutusen en omsorg som er alldeles fantastisk. Takk for utrolig gode innlegg i flere tråder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig - du viser Brutusen en omsorg som er alldeles fantastisk. Takk for utrolig gode innlegg i flere tråder :)

Takk for det Suzy, det varmer... :)

jeg er ydmyk for hyggelige (og alle) tilbakemeldinger. Prøver så godt jeg kan å bidra med noe konstruktivt der jeg kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trajan

At det finnes kvinner som går etter status og penger, er det ingen tvil om. Men om flertallet av kvinner gjør dette...Vel jeg tror nok ikke at flertallet gjør det men jeg tror nok uansett det er mange kvinner som går etter status og penger

Men jeg tror nok det er riktig i at en mann med penger og høy status har større sjans og få seg dame en. En mann med lav status og lite penger

men dette er kanskje ikke så lurt å si på et kvinneforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes kvinner som går etter status og penger, er det ingen tvil om. Men om flertallet av kvinner gjør dette...Vel jeg tror nok ikke at flertallet gjør det men jeg tror nok uansett det er mange kvinner som går etter status og penger

Men jeg tror nok det er riktig i at en mann med penger og høy status har større sjans og få seg dame en. En mann med lav status og lite penger

men dette er kanskje ikke så lurt å si på et kvinneforum

Men det hjelper ikke med bare "status" og penger... Man skal tross alt leve med mannen også, ikke bare statusen hans og pengene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trajan

Men det hjelper ikke med bare "status" og penger... Man skal tross alt leve med mannen også, ikke bare statusen hans og pengene hans.

Så du sier det at om du hadde truffet 2 personer du likte like godt den ene rik og den andre fattig. Så hadde du valgt den fattige ?

uansett så er det ingentvil at en rik mann vil ha større sjanse og få seg dame. Om han har større sjanse og beholde ei dame er en helt annen sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier det at om du hadde truffet 2 personer du likte like godt den ene rik og den andre fattig. Så hadde du valgt den fattige ?

Nei, jeg sier ikke det. Hvordan klarer du å tolke mitt innlegg slik?

Man kan jo stille ditt spørsmål omvendt. Si at du ikke liker noen av dem - ville du da ta den rike bare for at han er rik?

uansett så er det ingentvil at en rik mann vil ha større sjanse og få seg dame. Om han har større sjanse og beholde ei dame er en helt annen sak

Mulig det - men ikke alle damer er tiltrukket av penger alene. Han bør jo ha noe mer som gjør ham attraktiv også. Og det er noe som heter kjærlighet og kjemi mellom to mennesker.

For flere år siden datet jeg en ganske kjent og rik mann. Jeg ble ikke sammen med han pga av pengene, jeg viste ikke hvem han var da vi først ble kjent. (jeg hadde bodd i utlandet noen år og ikke fulgt med på hvem som var hvem på det tidspunktet). Han kunne gitt meg både penger og status. Jeg gjorde det slutt. Fordi han som mann/person ikke var mannen i mitt liv. For meg funker det ikke å være Golddigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...