Gå til innhold

Golddiggers - kvinner går etter sosial status?

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Hvis vi skal se rent klinisk på det, så må vi nok innse at et parforhold dreier seg om felles utnyttelse.

Men det er ikke noe problem i praksis, så lenge begge parter har sånn ca like stor nytte (og glede) av hverandre. Det er når det blir en større ubalanse (reell eller imaginær) at det fort skaper problemer i et parforhold.

Det rare er jo at det går greit når kvinnen er den som tjener minst.

Tjener kvinnen mest så - ja.... har menn problemer med det eller?

Jeg vet om flere som tåler den ubalansen. Menn som problemfritt har mindre inntekt enn sin frue. En god venn av meg er gift (på 25 året) med en kvinne som er odelsjente. De driver gården sammen, vel vitende om at alt er hennes om de skulle skilles. Det er jo en ubalanse. Og jeg tror man skal være mann til å takle det! Samtidig er det jo flest kvinner som er i akkurat den situasjonen. Men det er på en måte lettere å leve med.

Jeg tenker litt på det som anonym skrev over om:

Hadde vi vært to i min leilighet (kjærste som kjøpte seg inn) så ville jeg selvsagt fått bedre økonomi. Det ville vel han også alt ettersom. Men det viktigste da hadde jo vært at vi sammen hadde fått det bedre økonomisk og bedre råd til å gjøre morsomme ting sammen!

Når man flytter sammen så bedrer man stort sett økonomien. Men det er jo ikke derfor man som par flytter sammen (har delt leilighet med venninne også jeg - det ga også en økonomisk gevinst, så da snakker vi om å bo sammen av praktiske grunner). Man flytter jo sammen fordi man primært ønsker å bo under samme tak. Fordi man vil leve sammen! Men dette er vi jo alt enige om er vi ikke Steinar (ref. tidligere innlegg).

Ofte når man flytter fra hverandre så flytter man til en hverdag som kan bli tøff økonomisk. Og det gjør man jo fordi man ikke fungerer sammen eller kjærligheten tar slutt (+ 100 andre grunner). Mange kan fint velge å fortsette å bo under samme tak av praktiske årsaker. Men det blir ulevelig i lengden om kjærligheten ikke er der og man ikke lenger kan sove i samme seng!

Så i bunn trenger man kjærligheten! Å ha et forhold som bare er til for å gi en diverse fordeler kan ikke jeg forestille meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Formue.... Formue?????

De ferreste har vel en formue?????!!!!!

De fleste har gjeld fordi de har kjøpt seg leilighete og bil!!

Er du singel, i 30-åra og bor i byen (Oslo, Stavanger, Bergen f.eks.) og har egen leilighet så har du ikke formue - du har lån i banken, ikke penger på bok!!! (dvs. du kan jo være flink å spare litt, men det er ikke snakk om formue)

Det er da ikke unormalt å ha formue. Jeg har ikke ligningsbasert formue, da leiligheter lignes ganske lavt, men jeg har leiligheten som er finansiert i hovedsak av egenkapital og han har en ganske grei sum på konto fordi han ikke har kjøpt leilighet ennå. Det er ikke uvanlig å ha formue i det hele tatt, og man kan jo ha formue selv om man har gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hva en kvinne trenger av en mann? En samtalepartner, en lytter, en sexpartner, en å tulle/tøyse/le med, en å støtte seg til i tunge perioder. Osv.

Sex faktisk... Hva kvinner finner så seksuelt attraktivt med en mann er langt forbi min fatteevne. Dog,jeg har evnen til å gi faen og puler dem for det om :cool:

Forøvrig har mitt tilbud til kvinner når det gjelder de tingene du nevner blitt avfeid. Med begrunnelse i materielle ting, eller fysiske ting ved meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Sex faktisk... Hva kvinner finner så seksuelt attraktivt med en mann er langt forbi min fatteevne. Dog,jeg har evnen til å gi faen og puler dem for det om :cool:

Forøvrig har mitt tilbud til kvinner når det gjelder de tingene du nevner blitt avfeid. Med begrunnelse i materielle ting, eller fysiske ting ved meg selv...

Hva tror du da..det er selvsagt hans evne til å dominere og trenge inn i henne så hun føler seg tatt, kjørt og erobret. Hva ellers...det er så mange pinglete menn her :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Å ha et forhold som bare er til for å gi en diverse fordeler kan ikke jeg forestille meg ihvertfall.

Jeg har fått flere tilbud om dette enn forhold basert på kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Men det betyr jo i bunn og grunn bare at man ønsker seg en kvinne som ønsker å bli forsørget? Som er villig til å gi sex og lage mat så lenge regningene blir betalt av mannen.

Jeg ser ikke helt hvordan man kan snakke nedsettende om norske golddigger-jenter som har som mål å bli forsørget av en rik mann. Når man selv er villig til å være den rike mannen for en kvinne fra et fattig land. Det er samme sak - bare forskjellig sum penger.

Og er det kjærlighet?

Tror det er like stor (eller liten) sjans for at kjærligheten blomstrer i begge tilfeller.

Tja, spørs vel hvor urealistisk du ønsker å være. ta det du får - er det ikke kun sex du vil ha? Ikke noe problem å få det.

Det var jo bare sex og mat dere menn ville ha? Så handle som dere taler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke skjønner hva som er seksuelt attraktivt forteller meg vel bare at du ikke er homofil :roll:

Trøste meg så mye teite kommentarer du skal røte ut av deg i kvinnehatets navn da du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

At du ikke skjønner hva som er seksuelt attraktivt forteller meg vel bare at du ikke er homofil :roll:

Trøste meg så mye teite kommentarer du skal røte ut av deg i kvinnehatets navn da du.

Du synes kanskje det er teit. Men jeg forstår seriøst ikke hvordan kvinner klarer å tenne på menn. først og fremst ser jo en pikk helt gyselig ut. Dernest pumper den ut ekkel guffe. fulgt av at den faktisk henger på en pustende og pesende svett mann som dundrer dette monsteret inn i kvinnen. Det er ingenting av dete jeg kan se, fra en kvinnes ståsted, er spesielt hyggelig.

Og for ørtende gang, jeg hater IKKE kvinner! Jeg bare stoler ikke på dem. Er da en viden stor forskjell? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Men champagneglass? Nipsgjenstander? Gullsmykker? Originale malerier? fotoalbum med ferieminner fra alle verdenshjørner? To bilertil over 500K stykk osv.

Har ikke champagneglass, heller ikke gullsmykker da jeg foretrekker sølv, har noen originale malerier men ikke av de dyreste og mest kjente mesterne, masse fotoalbum med ferieminner fra Norges langstrakte land, fra Sverige, Danmark og andre utenlandske land. En bil som mannen fikk av meg, mens jeg foretrekker å kjøre kollektivt, og en arvet hytte. Har ikke så mye nips for jeg orker ikke tørke støv. Vi kjøpte et passe stort hus, ikke så stort som vi kunne gjort fordi vi ikke ønsket en villa deluxe, men et hus vi orket å holde i stand selv. Vi kjøpte gaver til hverandre, ting vi visste den andre likte - enten hobbyting eller bøker eller noe annet.

Hvor mye må de tjene da?

Tja, det kommer an på det. Min mann tjente det samme som meg, han ville ha klart å forsørge seg selv hvis jeg falt fra. Og jeg ville klart å forsørge meg selv og beholdt hus selv uten egen formue. Det er greit å tjene såpass at begge er uavhengig av hverandre økonomisk, at det ikke blir krise den dagen man må klare seg med en inntekt.

La oss ta følgende "stillingsanonnse":

Mann snart 40.

Detidsfar til to unger.

Leier liten kjellerleilighet.

Har en kip bil.

Du sier forøvrig at jeg av og til er likanes og sier fornuftige ting. (Takker for det :) ) Men, har det NOEN som helst verdi i dagens samfunn? For så langt er det ingenting i itt liv som er i nærheten av å antyde at jordnærhet, rettferdighet, meningers mot, oppriktige følelser og lojalitet har noen som helst verdi.

Selvfølgelig har det betydning, jeg var gift med en av den typen og de jeg hadde før han var også likedan. Og jeg vet at mange andre som er gift med og som foretrekker akkurat den type mann, det er jo det som er skikkelige menn. Tror du får tenke på hva slags damer du legger an på tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Spanjolenes champagne.

Aner ikek hvorfor du er sammen med din mann. Men kan ikke se for meg at du hadde plukket han opp fra en råtten leid kjellerleilighet.

Tja, i mitt tilfelle så fantes mannen i mitt liv i en leid leilighet, mens jeg eide min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes kanskje det er teit. Men jeg forstår seriøst ikke hvordan kvinner klarer å tenne på menn. først og fremst ser jo en pikk helt gyselig ut. Dernest pumper den ut ekkel guffe. fulgt av at den faktisk henger på en pustende og pesende svett mann som dundrer dette monsteret inn i kvinnen. Det er ingenting av dete jeg kan se, fra en kvinnes ståsted, er spesielt hyggelig.

:skratte:

Vel, tro det eller ei - jeg syns en pikk er fantastisk!

Den er fasinerende, vakker og deilig - den føles god å ta på og kose med, leke med, smaker godt og kan gi meg nytelse jeg bare kan drømme om å få til på egenhånd - og mannen den sitter på... *sikler*

Det at han er hard der jeg er myk og lukter mann... åh, det er bare herlig :sjarmor:

Du er ikke homo - rett og slett - derfor du ikke skjønner det.

Og for ørtende gang, jeg hater IKKE kvinner! Jeg bare stoler ikke på dem. Er da en viden stor forskjell? :klø:

Du er jammen ikke langt unna hat, vennen min. Du uttrykker deg i allefall så nært at det nesten bare er millimetre unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Men du har jo sagt at kvinner ikke vil ha deg fordi du er lav, har lite muskler og har liten pikk. Hvordan i alle dager kan du "gi faen og puler dem for det om"??? Hvordan i alle dager får du dem til sengs når du i utgangspunktet sier at ingen vil ha deg???? Du er jo selvmotsigende så det holder....

Vet du hva... jeg tror ikke på deg et sekund. Du bare finner på for å provosere.

Hvis dette er sant - at du mener dette - så er det du som har et stort stort problem med deg selv. Du misliker deg selv så til de grader - også går du rundt og tror at kvinner mener det samme. Du kan altså ikke forstå at en kvinne vil ha deg? Da er vi vel ved kjerner til problemet.

Men igjen.... det er ikke sammenheng i innleggene dine. Alt er jo bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

:skratte:

Vel, tro det eller ei - jeg syns en pikk er fantastisk!

Den er fasinerende, vakker og deilig - den føles god å ta på og kose med, leke med, smaker godt og kan gi meg nytelse jeg bare kan drømme om å få til på egenhånd - og mannen den sitter på... *sikler*

Det at han er hard der jeg er myk og lukter mann... åh, det er bare herlig :sjarmor:

Du er ikke homo - rett og slett - derfor du ikke skjønner det.

Du er jammen ikke langt unna hat, vennen min. Du uttrykker deg i allefall så nært at det nesten bare er millimetre unna...

Hadde jeg hatet kvinner ville jeg ønsket dem alt vondt. Sannheten er at jeg ønsker kvinner alt godt. Aller helst skulle jeg gjerne vert en viktig bit i å gjøre én kvinnes liv mye bedre. Men jeg kan ikke se hvordan det skal skje uten en rimelig feit lommebok.

Forøvrig greit å få bekreftet at en ikke er homo. Spesielt etter å ha konstatert før i dag at en ville blitt en minimalistisk brus :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Blan annet er det jo upolitisk korrekt å si hva som faktisk skal til for at en mann skal klare å kapre en kvinne. Det er ingenting med gjensidisk uselvisk kjærlighet å gjøre. Det har kun med hvor praktisk hun finner det. Kan han gi henne en høyere sosial status? Kan han gi henne dyre klær? Kan han gi henne flotte ferier? Kan han gi henne et pent hus? Kan han gi henne flotte fasadebarn?

Det ene utelukker ikke det andre: en del jenter ser på helheten i en mann. Helheten vet du innebærer både indre og ytre egenskaper, kjemi og rammer. Kvinner er, som menn, ulike med hensyn til hvor tungt de vektlegger de ulike egenskapene ved mannen. "Hollywoodfruer" på TV3-kvinnene vektlegger materiell velstand og rikdom til å veie tyngre enn mannens evne til å lese dikt for henne om kvelden. Eller kanskje han kan sørge for det også? Regner med at mennene ser etter visse egenskaper og krav hos kvinner også, eller hva?

Du bør også huske på at en del jenter er vant til at pappaen hennes ønsker at hun skal få det beste, uansett om han er fattig eller rik. Om han behandler henne fint på alle måter hele veien, forventer hun intet mindre hos en kommende mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Niema

Regner med at mennene ser etter visse egenskaper og krav hos kvinner også, eller hva?

Her sier du noe vesentlig. Brutal_mann: du tar ikke hva som helst, gjør du? Du har allerede innrømmet at utseende har noe å si (mens du sutrer over de som syns DU har for lite muskler etc), og jeg antar personlighet og diverse annet også har betydning. Hvorfor skal ikke kvinner få stille noen som helst krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Jeg går ikke etter status hvertfall. Min kjæreste tjener det dobbelte av meg, men jeg bryr meg ikke om smykker og slikt, det kan jeg kjøpe selv. Jeg er sammen med min kjære fordi jeg er forelsket, vi har det morsomt og han respekterer meg. Ikke fordi han kan kjøpe masse ting til meg. Latterlig påstand. Noen kvinner er sikkert sånn, men ingen jeg kjenner..

Og hvis det er noen av dere som stadig møter golddiggers så er det vel på tide å skifte miljø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det ene utelukker ikke det andre: en del jenter ser på helheten i en mann. Helheten vet du innebærer både indre og ytre egenskaper, kjemi og rammer. Kvinner er, som menn, ulike med hensyn til hvor tungt de vektlegger de ulike egenskapene ved mannen. "Hollywoodfruer" på TV3-kvinnene vektlegger materiell velstand og rikdom til å veie tyngre enn mannens evne til å lese dikt for henne om kvelden. Eller kanskje han kan sørge for det også? Regner med at mennene ser etter visse egenskaper og krav hos kvinner også, eller hva?

Du bør også huske på at en del jenter er vant til at pappaen hennes ønsker at hun skal få det beste, uansett om han er fattig eller rik. Om han behandler henne fint på alle måter hele veien, forventer hun intet mindre hos en kommende mann.

De færreste kvinner gidder å ta seg en mann som ikke har mer penger enn dem selv. Det er en biologisk greie der han er jeger osv.

Å behandle kvinner pent er noe jeg både kan og gjør. Hvordan kan jeg ellers være alle kvinners beste venn? Med en større bankkonto kunne jeg kanskje til og med bli oppgradert til partner? På tross av manglende bædbåi fakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...