Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #21 Del Skrevet 26. juni 2010 Vi har vel alle både gode og dårlige erfaringer. Jeg har ingen problemer med empati hverken med deg eller andre, men det er den måten du (og Steinar) generaliserer på. ALLE kvinner er slu, beregnende, golddiggere, diamantelskere, you name it. Tror du det ikke finnes beregnende menn? Klart det finnes beregnende menn! Også kjent som bædbåiss. Gift noen tiår på rad som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #22 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg er snart 40 og har enda ikke ønsket meg en diamant - kan ikke skjønne hvorfor jeg skal begynne å ønske meg det nå Tror ikek de har ønsket seg, bare blitt skikkelig glade for å ha en mann som kan gi dem det. Jeg vil heller ha en kjæreste som sender meg ei melding og forteller meg at han savner med midt på en blank onsdag uten noen bestemt grunn - det har jeg mye mer brukt for. Slike ting er jeg troende til å gjøre. Ofte fått respons i form av at det er masete En skal visst nok ikke like en dame for mye. Litt kjølig distansert holdning tenner visst nok MYE mer... Ja, ja... grav deg ned da vel Det må minst være like greit. Det er bare tøys at menn med leid bolig ikke treffer damer forøvrig - eksen har ikke eid noe dyrere enn en gammel bil noen sinne, og han er til og med eldre enn deg, og har helt fersk dame. Men det er selvsagt en grunn til at ei dame vil se en ekstra gang på deg når det kommer frem at du ikke eier egen bolig ved fylte førti - hva er grunnen til det? vil hun selvfølgelig vite. De får vite, og de synes at grunnen er patetisk, latterlig, vik, feig og toskete. Er det en god grunn og du i tillegg er en fin-fin fyr - vel da er det vel ikke noe problem vel. Fin fin kompis en kan prate og få støtte til alt om ja. Partner, niks. Jeg holder på at du må begynne å holde deg unna disse snobbete bimboene Bimboer kommer også som søte JegErSåGladIMennesekerLookALiker... De fremstår som empatiske mennesker, men er none kyniske jævler når de tkommer til stykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #23 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvordan skulle man hatt det om man overførte alle dårlige egenskaper man har blitt utsatt på til absolutt alle kommende bekjentskaper .... Hvordan har en det når en aldri har opplevd å ha noen å støtte seg på? Dvs, et par kompiser, men det er alt. Svik er det første jeg tenker på når ordet kvinne nevnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #24 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvordan har en det når en aldri har opplevd å ha noen å støtte seg på? Dvs, et par kompiser, men det er alt. Svik er det første jeg tenker på når ordet kvinne nevnes. Hvordan? Man kan ha det sånn jeg har det for eksempel - i ferd med å bygge opp nytt håp om en fremtid med kjæresten min, som jeg tror er en veldig fin mann til tross for fortidens begredelige bekjentskaper som har gått bak ryggen min, skuffet og brutt meg ned. Jeg velger å gå videre og velger å se det som om det ikke er min skyld, og derfor gå ut fra at det er andre mennesker der ute enn rasshølene som har gjort meg vondt før. Når jeg ser et par utvalgte ekser så fantaserer jeg om å kastrere med ostehøvel ja - men jeg regner ikke med at alle menn er slik. Hadde jeg gjort det hadde jeg hatt det vondt med meg selv, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #25 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvordan? Man kan ha det sånn jeg har det for eksempel - i ferd med å bygge opp nytt håp om en fremtid med kjæresten min, som jeg tror er en veldig fin mann til tross for fortidens begredelige bekjentskaper som har gått bak ryggen min, skuffet og brutt meg ned. Jeg velger å gå videre og velger å se det som om det ikke er min skyld, og derfor gå ut fra at det er andre mennesker der ute enn rasshølene som har gjort meg vondt før. Når jeg ser et par utvalgte ekser så fantaserer jeg om å kastrere med ostehøvel ja - men jeg regner ikke med at alle menn er slik. Hadde jeg gjort det hadde jeg hatt det vondt med meg selv, tror jeg. Jeg tipper du har hatt noen i livet ditt da som har stilt opp. En far, en bror, en onkel, bestefar eller lignende? Ta vekk det også. ta vekk alt! Ta vekk så mye at alt du sitter igjen med er to kompiser fra ens voksne liv. Hva da? Hva da når alt annet en har opplev er svik fra den dagen en ble født? Hvorfor skulle en tro på noen som helst (kvine)? Når en ALDRI har opplevd annet enn å bli brukt og kastet, hva da? Hvor mye dritt skal en tåle før det er lov å slutte å tro på det gode i mennesker? Ikke minst, hvor i svarte skal en få noen som helst form for tro på at godhet har en verdi her i verden? Hvor i all verden finnes de mennsker som gir verdi til tanker, følelser og meninger? Hvor i verden finneer en samfunn der en kan være noe for noen uten å betale gjennom nesa for det? Hvor?!? En ting er sikkert, Norge er IKKE et land der mellommennskelige egenskaper har noen som helst form for verdi. Misforstå meg rett, jeg unner deg all slags lykke med typen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #26 Del Skrevet 26. juni 2010 Misforstå meg rett, jeg unner deg all slags lykke med typen din. Jeg tror ikke noe annet og ja du har rett - jeg har en familie som bryr seg om meg og jeg har gode venner og et godt nettverk. Men når du har så gyngende grunn som du beskriver, burde du ikke søke profesjonell hjelp og finne din egen styrke og trygghet - det er nå et faktum at man ikke kan elske om man ikke evner elske seg selv. Utover det bør du kanskje lete etter kvinner her ute på landet - vi er ikke så snobbete av oss og vi har likevel vett og styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #27 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg tror ikke noe annet og ja du har rett - jeg har en familie som bryr seg om meg og jeg har gode venner og et godt nettverk. Men når du har så gyngende grunn som du beskriver, burde du ikke søke profesjonell hjelp og finne din egen styrke og trygghet - det er nå et faktum at man ikke kan elske om man ikke evner elske seg selv. Utover det bør du kanskje lete etter kvinner her ute på landet - vi er ikke så snobbete av oss og vi har likevel vett og styrke. Ungene mine bor ikke der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #28 Del Skrevet 26. juni 2010 Ungene mine bor ikke der... Og ingen utenfor byen kan flyttes...? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #29 Del Skrevet 26. juni 2010 Og ingen utenfor byen kan flyttes...? :klø: Ser ikke slik ut... Hvem vil flytte i retning av en leieboer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #30 Del Skrevet 26. juni 2010 Ser ikke slik ut... Hvem vil flytte i retning av en leieboer? Du lurer ikke meg - det har du ikke prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #31 Del Skrevet 26. juni 2010 Du lurer ikke meg - det har du ikke prøvd Jo, jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #32 Del Skrevet 26. juni 2010 Jo, jeg har Pfft - du har ikke hatt ei skikkelig jente fra indre østlandet - da hadde du ikke sagt det du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #33 Del Skrevet 26. juni 2010 Pfft - du har ikke hatt ei skikkelig jente fra indre østlandet - da hadde du ikke sagt det du sier. Ikke indre, men rimelig inne i Østlandet. Er vel den som har løyet mest for meg. Har prøvd damer i mer eller mindre hele Norge. Det er liten forskjell på dem når det kommer til stykket. Eneste er at Oslo-vest og Blærum har eksepsjonelt arrgoante damer. Så motbydelige at det knapt finnes ord for å beskrive dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. juni 2010 #34 Del Skrevet 26. juni 2010 Ikke indre, men rimelig inne i Østlandet. Er vel den som har løyet mest for meg. Har prøvd damer i mer eller mindre hele Norge. Det er liten forskjell på dem når det kommer til stykket. Eneste er at Oslo-vest og Blærum har eksepsjonelt arrgoante damer. Så motbydelige at det knapt finnes ord for å beskrive dem Hvis jeg hadde vært i riktig alderssegment for deg, ville du vel ikke hatt meg da, siden jeg har bodd i Oslo, på Majorstua, det regnes vel ikke som helt vest, og i Bærum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #35 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvis jeg hadde vært i riktig alderssegment for deg, ville du vel ikke hatt meg da, siden jeg har bodd i Oslo, på Majorstua, det regnes vel ikke som helt vest, og i Bærum det er ikke hvor du bor som avgjør, ,en hvem du er og hva du vil. Det jeg sier er at de som kommer fra Oslo-vest og Blærum nesten uten unntak er overfladiske rasshøl av en annen dimmensjon. Du fikk med deg ordet nesten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #36 Del Skrevet 26. juni 2010 Vel, jeg har truffet rasshøl fra halve landet også og holder på at det rett og slett ikke kommer an på landsdelen - jeg må bare satse på at det finnes en skikkelig kar der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #37 Del Skrevet 26. juni 2010 Vel, jeg har truffet rasshøl fra halve landet også og holder på at det rett og slett ikke kommer an på landsdelen - jeg må bare satse på at det finnes en skikkelig kar der ute. Minst en, pluss typen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. juni 2010 #38 Del Skrevet 26. juni 2010 det er ikke hvor du bor som avgjør, ,en hvem du er og hva du vil. Det jeg sier er at de som kommer fra Oslo-vest og Blærum nesten uten unntak er overfladiske rasshøl av en annen dimmensjon. Du fikk med deg ordet nesten? Jeg ser du skriver det. Jeg tenker det finnes grunne og overfladiske mennesker alle steder som det finnes gode og ordentlige mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #39 Del Skrevet 26. juni 2010 Minst en, pluss typen din. Jeg tror faktisk det finnes en håndfull til også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 27. juni 2010 #40 Del Skrevet 27. juni 2010 Genralisering? Tja... Da har jeg levd et skikkelig generelt liv da... Kvinner elsker ikke menn, de liker bare tanken på hva han kan gi dem av ting andre vil misunne og beundre dem for. Unik og unik. Om ikke direkte unik så i alle fall ekstremt sjelden. Hvor mange tiår må en leve før en treffer et hunkjønn som besitter evnen til å elske? Ett? To? Fem? Åtte? Det er ingen tvil om at jo større pengepung en mann har, jo lettere er det for han å fange en kvinne. Fjas og fjas. Brødfø meg selv har jeg gjort siden før jeg flyttet hjemmefra. Men... Som leieboer og ikke hus/leilghetseier kan jeg drite i å dra damer. Å være 40 og ikek ha klart å skaffe seg milliongjeld og eget husvære er så avtennede at en nesten spyttes på av norske kvinner når dette kommer frem. Grunn for livssituasjonen er totalt irrelevant. En er stemplet som en svær taper uten noe om helst av verdi å tilføre henne umiddelbart og kastes på dør. Kan hende jeg og andre menn i samme situasjon vil klare å dra damer på Blåkors, men det er så masete med all drikkingen. Men igjen, jeg er nok bare kresen. Og, det finnes ikke en eneste kvinne i dette land som ikke hadde tatt imot diamanter, uansett hvor mye blod det var på disse diamantene. Da er det jo heller ikke populært å nevne blood diamonds som begrunnelse for hvorfor en kvinne aldri vil få en diamantring av meg. Medmenneskelighet og moral er ikke så veldig viktig når det kommer til stykket ser du. Hvis det er sånn som du sier så betyr jo det at det finnes en hel masse menn der ute som er "dumme" nok til å gi og gi og gi - av materielle goder. Personlig så eier jeg ikke en eneste diamant. Har vært sammen med menn som har hatt råd til å gi meg det. Min samboer kunne gitt meg det, men jeg har ikke lyst på diamantring eller øredobber. Hadde jeg hatt lyst på diamant så har jeg faktisk råd til å kjøpe det selv også!! Sambo og jeg gir hverandre selvsagt gaver - men aldri på den måten som du beskriver. Sist bursdag fikk jeg ny tursekk og ble kjempeglad!! Heller det enn diamantring. Hadde jeg fått diamantring så hadde jeg nok blitt litt skuffa. Jeg ville ha syntes det var mye penger å bruke på noen jeg ikke trenger. Vi har felles økonomi og vi har andre mer vettuge ting å bruke penger på. Samme innstilling har mine venninner også! Jeg tror nok at om man er "plaget" med den type jenter/kvinner/golddiggers som du beskriver - så leter man på feil sted! Jeg vet også om sånne damer, som mener at en mann på 40 ikke er bra nok hvis han ikke eier sin egen bolig, har fin bil, leilighet i Sør-Frankrike og båt og spanderer middag på de beste restauranter. Men la nå de rike gutta som vil ha trophy-wives ta de damene!!! Så får folk som de fortjener. For oss vanlige som ikke er så opptatt av det materielle (og vi er i flertall!!!) så finnes det nok av muligheter. Kvinner elsker ikke menn, de liker bare tanken på hva han kan gi dem av ting andre vil misunne og beundre dem for eeehhhh... Hva skal man si? Ja, det finnes gold-diggers - men som sagt, overlat de til mennene som vil ha trophy-wives. For det finnes jo menn som bare vil ha en kvinne ut fra tanken på at andre vil beundre og misunna ham :gjeiper: Hvis du ikke vil ha en sånn dame - hvorfor i alle dager er det de du tydeligvis kun har erfaring med? Jeg må si jeg blir litt overrasket av at menn klager sånn på en viss type damer - også er det nettopp den typen damer de løper etter...... Er det litt sånn som at noen jenter alltid faller for "bad boys"? Også klager de over at de aldri finner kjærligheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå