Gå til innhold

En fantastisk bok - løp og kjøp!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er i disse dager i gang med et ufattelig bra manus!

Boken har arbeidstittelen "Brukthandleren i Kabelvåg" og er en semidokumentarisk beskrivelse av hva jeg opplevde på min reise i Kabelvåg og omegn i en brytningstid.

Brukthandleren selv er en gjestfri fyr. Han fremstår utad som snill, engasjert og liberal - men kanskje litt naiv i og med at han stemmer Venstre.

Likevel avslører jeg flere ubehagelige sider både ved mannen og et par av de løsere forbindelsene hans. I tillegg stiller jeg - både på og mellom linjene - ubehagelige spørsmål ved all bannskapen i nærområdet, om konflikten mellom læstadianisme og nihilisme og ikke minst ved om det er riktig av nordnorske menn å skryte på seg ulike saker og ting.

Særlig regner jeg med at den påståtte, nå synlig gravide datterens replikk "Æ vet ikke kæm som e faren, men æ huske nu navnet på båten!" vil vekke debatt i alle kanaler!

Bare vent... - og løp og kjøp!

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:ler: Skulle likt å lese en slik bok, forøvrig fikk jeg assosiasjoner til antrolpologistudiet mitt fra Trømsø. Der var det faktisk svært vanlig i dette miljøet å dra på bygda å forske på små samfunn - mye rare bøker finnes faktisk :ler:
Skrevet

Må bare legge til at jeg nå har lest den (tok 10 minutter, var jo i tegneserieformat). Den var ikke spesielt bra. Har hørt rykter om at fiskebåteieren kommer sørvoer for å ta en slosskamp på nevene.

Skrevet
Kommer den til å bli dyr?

Den er gratis og trykket opp på kopimaskin, ingen ville kjøpt den.

Gjest Anonymous
Skrevet
Må bare legge til at jeg nå har lest den (tok 10 minutter' date=' var jo i tegneserieformat). Den var ikke spesielt bra. Har hørt rykter om at fiskebåteieren kommer sørvoer for å ta en slosskamp på nevene.[/quote']

Her tror jeg du feilkobler litt. Kanskje du blander mitt hittil hemmelige mesterverk sammen med en såvidt omtalt kopi fra Afghanistan? Og så må du huske at Martin Schanke ikke eier fiskebåter, men likevel er en mann av ære.

Skrevet

hehehe...vel, hva er dette da? ett manus som du kan kikke på, pocket for oss dødelige eller en sang fra Berlevåg?

Gjest Anonymous
Skrevet
hehehe...vel' date=' hva er dette da? ett manus som du kan kikke på, pocket for oss dødelige eller en sang fra Berlevåg?[/quote']

Ja, tja og nei, i den rekkefølgen.

Men Ballevåg Falsksangforening ble kanskje noe overvurdert sånn rent...musikalsk...etter den geniale filmen...

Skrevet

Blir den gitt ut på nordnorsk? Er litt bekymret for hvordan lokalbefolkningen kan komme til å reagere hvis de får innblikk bak fasaden.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, i første omgang blir boken bare gitt ut på riksmål - av nøyaktig den årsak som du så fintfølende antyder...

Og hvis noen - mot all formodning - skulle både lese den og skjønne den der oppe, så har jeg forlengst funnet det perfekte preventive tiltak: Jeg har engasjert Brynjulf Maling som min advokat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...