Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Hei. Jeg er i perioder veldig plaget med kramper i leggene. Har fortsatt ikke klart å finne ut hva som er årsaken til disse krampene, men det hjalp betraktelig da samboeren hjalp meg med å tøye dem. I en ukes tid nå har disse krampene vært plagsomme, spesielt om kvelden, men denne gangen den også vært sentrert i det ene låret, altså i begge leggene og i det ene låret. Noen som har noen tanker om hva dette kan komme av, eventuellt hva som kan hjelpe? Takk!
MarilynM Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Jeg sier som anonymbruker: Magnesium. Helst mellom 600 og 1000mg om dagen, fordelt på morgen og kveld. Solaray sine er bra, BioLife og Natures Way er også bra.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 TS her: Har prøvd magnsium før, uten hell, men da med mest sannsynlig med for lav dose så skal gå til innkjøp av det i mogen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Nå har jeg begynt med Magnesium-tilskudd, tar 500 mg om kvelden og tok for første gang i går kveld. Når kan jeg regne med å merke effekten?
Brunhilde Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Jeg har merket effekt ganske umiddelbart når jeg har brukt magnesium. Gi det et par dager, du. Lykke til.
Wiggins Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Nå har jeg begynt med Magnesium-tilskudd, tar 500 mg om kvelden og tok for første gang i går kveld. Når kan jeg regne med å merke effekten? Krampe kommer hovedsakelig av to ting: Høy tonus (anspenthet) i muskulaturen, og for lite mineraler, da særlig magnesium, i blodet. Jeg har ikke lest noe faglitteratur om hvordan mineraler tas opp, men jeg vil tro at det tar maks to-tre dager. Ellers så hjelper det å ta en skikkelig uttøyningsrunde før du legger deg, der du tøyer alle de store muskelgruppene i beina, minst 60 sekunder på hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå