Gå til innhold

Kramper i leggene

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er i perioder veldig plaget med kramper i leggene. Har fortsatt ikke klart å finne ut hva som er årsaken til disse krampene, men det hjalp betraktelig da samboeren hjalp meg med å tøye dem.

I en ukes tid nå har disse krampene vært plagsomme, spesielt om kvelden, men denne gangen den også vært sentrert i det ene låret, altså i begge leggene og i det ene låret.

Noen som har noen tanker om hva dette kan komme av, eventuellt hva som kan hjelpe?

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Magnesium hjelper mot kramper.

Skrevet

Jeg sier som anonymbruker: Magnesium. Helst mellom 600 og 1000mg om dagen, fordelt på morgen og kveld. Solaray sine er bra, BioLife og Natures Way er også bra. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Har prøvd magnsium før, uten hell, men da med mest sannsynlig med for lav dose så skal gå til innkjøp av det i mogen. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg begynt med Magnesium-tilskudd, tar 500 mg om kvelden og tok for første gang i går kveld.

Når kan jeg regne med å merke effekten? :)

Skrevet

Jeg har merket effekt ganske umiddelbart når jeg har brukt magnesium. Gi det et par dager, du. Lykke til. :)

Skrevet

Nå har jeg begynt med Magnesium-tilskudd, tar 500 mg om kvelden og tok for første gang i går kveld.

Når kan jeg regne med å merke effekten? :)

Krampe kommer hovedsakelig av to ting: Høy tonus (anspenthet) i muskulaturen, og for lite mineraler, da særlig magnesium, i blodet. Jeg har ikke lest noe faglitteratur om hvordan mineraler tas opp, men jeg vil tro at det tar maks to-tre dager.

Ellers så hjelper det å ta en skikkelig uttøyningsrunde før du legger deg, der du tøyer alle de store muskelgruppene i beina, minst 60 sekunder på hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...