Gjest bente85 Skrevet 27. juni 2010 #1 Del Skrevet 27. juni 2010 Har vel litt problemer med å få ned tabletten med vann, siden vann ikke er min favoritt og at tabletten er litt stor. Går det da bra om jeg svelger tabletten med noe syltetøy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #2 Del Skrevet 27. juni 2010 Klart det du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 27. juni 2010 #3 Del Skrevet 27. juni 2010 Flott, da gjør jeg det. Da jeg skulle svelge med vann idag, holdt jeg på å kaste opp, så jeg fikk vel ikke i meg alt, men jeg har noen ekstra tabletter som samboeren min har, så det går vel bra da. Slik at det ikke blir for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea25 Skrevet 27. juni 2010 #4 Del Skrevet 27. juni 2010 Det funker fint ja! :)Du kan også mose en banan og innta tabletten sammen med den. Da glir den lett ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 28. juni 2010 #5 Del Skrevet 28. juni 2010 Er det smart å dele tabletten i to eller må den spises hel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #6 Del Skrevet 28. juni 2010 Det står i pakningsvedlegget om den ikke kan deles. Om den kan deles så kan du også knuse den og blande den med syltetøy, banan etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea25 Skrevet 28. juni 2010 #7 Del Skrevet 28. juni 2010 Inbiller meg at Apocillin har delestek Men pass på så du får i deg alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #8 Del Skrevet 29. juni 2010 Hjelper det hvis du prøver å svelge ned med noe du synes smaker godt, som litt saft eller juice kanskje? Husk også at det er veldig vanlig å bli litt kvalm av Apocillin, så det er ikke farlig om du føler at magen ikke er helt med. Det er lurt å passe på at du får i deg nok væske når du går på penicillin, og kroppen kan ha godt av litt ekstra vitaminer under en betennelse uansett, så jeg holder en knapp på fruktjuice. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 29. juni 2010 #9 Del Skrevet 29. juni 2010 Det funker fint ja! :)Du kan også mose en banan og innta tabletten sammen med den. Da glir den lett ned. Mener å huske at apocillin ikke skal tas med mat. En liten skje syltetøy gjør sikkert ingen skade, men en hel banan blir nok å regne som mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 30. juni 2010 #10 Del Skrevet 30. juni 2010 Det står i pakningsvedlegget om den ikke kan deles. Om den kan deles så kan du også knuse den og blande den med syltetøy, banan etc. Det stod at den kunne deles, med ut fra pakkevedlegget så forstod jeg at det ikke var anbefalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 30. juni 2010 #11 Del Skrevet 30. juni 2010 Inbiller meg at Apocillin har delestek Men pass på så du får i deg alt. Den har delestrek, men virker som om at det ikke er anbefalt å dele, så derfor har jeg brukt bringebærsyltetøy til, og da går det bra, nesten bedre det enn med vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 30. juni 2010 #12 Del Skrevet 30. juni 2010 Hjelper det hvis du prøver å svelge ned med noe du synes smaker godt, som litt saft eller juice kanskje? Husk også at det er veldig vanlig å bli litt kvalm av Apocillin, så det er ikke farlig om du føler at magen ikke er helt med. Det er lurt å passe på at du får i deg nok væske når du går på penicillin, og kroppen kan ha godt av litt ekstra vitaminer under en betennelse uansett, så jeg holder en knapp på fruktjuice. God bedring Jeg har brukt syltetøy, og det syns jeg har funket veldig bra. Ellers så hadde det jo gått an å brukt drikke som man liker. Nja, har ikke blitt noe kvalm, men magen min rumler veldig og er mye oppblåst. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea25 Skrevet 30. juni 2010 #13 Del Skrevet 30. juni 2010 Stemmer det ja Noe at man må spise en/to timer før evt. en/to timer etterpå! Men om du knuser Apocillin, så vær obs på at de smaker grusomt. Så bedre og dele den, hvis du greier å svelge de da da. Men et godt tips er å svelge det ned sammen med appelsinjuice. Det bruker jeg å gjøre (har problemer med å svelge tabletter). Sikkert den tykke konsistensen som gjør det lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 30. juni 2010 #14 Del Skrevet 30. juni 2010 Mener å huske at apocillin ikke skal tas med mat. En liten skje syltetøy gjør sikkert ingen skade, men en hel banan blir nok å regne som mat. I alle fall man kan ta tabletten en halvtime før måltid, eller to timer etter et måltid. Husker neimen ikke om man kan ta sammen med det. Anbefales vel heller på tom mage da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 30. juni 2010 #15 Del Skrevet 30. juni 2010 Oppdatering: Har brukt antibiotikaen siden fredag kveld, og idag har jeg begynt å få slike perioder hvor jeg begynner å svette og bli veldig varm, også gir det seg. Jeg har heller ikke gjort noe spesielt når jeg har merket dette. Hvis det er feber, kan jeg bruke paracet til da hvis det blir ille? Er ferdig med kuren på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qha Skrevet 30. juni 2010 #16 Del Skrevet 30. juni 2010 Oppdatering: Har brukt antibiotikaen siden fredag kveld, og idag har jeg begynt å få slike perioder hvor jeg begynner å svette og bli veldig varm, også gir det seg. Jeg har heller ikke gjort noe spesielt når jeg har merket dette. Hvis det er feber, kan jeg bruke paracet til da hvis det blir ille? Er ferdig med kuren på mandag. Først av alt, du må vente 30 min før du spiser etter at du har tatt tabletten. Dette for å få best effekt av antibiotikaen.Og ja, den kan deles. Drikk juice i stedet for vann hvis det er bedre. For det andre, ikke ta antibiotika som er gitt til andre. Selv om det er for å oppveie. Det er viktig å fullføre hele kuren, selv om du føler deg frisk før siste dagen. Det at du føler deg uvel, er pga antibiotikaen. Så det har ingenting med feber å gjøre, men derimot det faktumet at kuren er veldig tøff for kroppen. Alt av naturlig bakterieflora som vi trenger blir også kverket. Sånn at det er rett og slett kroppen din som signaliserer at ting er i ulage. ( Nå vet ikke jeg styrken på tablettene, men regner med at de er på enten 660 mg eller 1 g ) Med fordel kan du spise yoghurt eller ta idoform kapsler for å holde bakteriefloraen i mage /tarm nogenlunde i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 30. juni 2010 #17 Del Skrevet 30. juni 2010 Først av alt, du må vente 30 min før du spiser etter at du har tatt tabletten. Dette for å få best effekt av antibiotikaen.Og ja, den kan deles. Drikk juice i stedet for vann hvis det er bedre. For det andre, ikke ta antibiotika som er gitt til andre. Selv om det er for å oppveie. Det er viktig å fullføre hele kuren, selv om du føler deg frisk før siste dagen. Det at du føler deg uvel, er pga antibiotikaen. Så det har ingenting med feber å gjøre, men derimot det faktumet at kuren er veldig tøff for kroppen. Alt av naturlig bakterieflora som vi trenger blir også kverket. Sånn at det er rett og slett kroppen din som signaliserer at ting er i ulage. ( Nå vet ikke jeg styrken på tablettene, men regner med at de er på enten 660 mg eller 1 g ) Med fordel kan du spise yoghurt eller ta idoform kapsler for å holde bakteriefloraen i mage /tarm nogenlunde i orden. Det vet jeg. Den kan deles, men i følge pakkevedlegget virket det som at det ikke anbefales, heller ta de hele. Jeg fant ut at den esken jeg har, med 40 tabletter skal holde i 10 dager, så da burde det jo jammen meg holde. En av bivirkningene på tablettene som er sjeldne, er feber. Men utenom det går det greit egentlig. Jeg har fått 660 tabletter, og jeg spiser idoform classic og spiser yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qha Skrevet 30. juni 2010 #18 Del Skrevet 30. juni 2010 Det vet jeg. Den kan deles, men i følge pakkevedlegget virket det som at det ikke anbefales, heller ta de hele. Jeg fant ut at den esken jeg har, med 40 tabletter skal holde i 10 dager, så da burde det jo jammen meg holde. En av bivirkningene på tablettene som er sjeldne, er feber. Men utenom det går det greit egentlig. Jeg har fått 660 tabletter, og jeg spiser idoform classic og spiser yoghurt. Ja, det er tøffe saker. Produsenten vil nok helst de skal svelges hele, men klarer man ikke.. så må man finne annen løsning. Idoform classic og yoghurt super tilleggskost. Så det er bra. Jeg var konstant kvalm under hele kuren. Dvs jeg følte meg bra innimellom. Men da var det søren meg på tide med ny dose "revegift". I tillegg slet jeg med ubehag i mage/tarmer og generelt dårlig form pga betennelsen. For en som sjelden bruker medisin, så ble 4 tabletter på 1 gram heller drøy kost. Det ble 10 uendelig lange dager før kuren var overstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 1. juli 2010 #19 Del Skrevet 1. juli 2010 Ja, det er tøffe saker. Produsenten vil nok helst de skal svelges hele, men klarer man ikke.. så må man finne annen løsning. Idoform classic og yoghurt super tilleggskost. Så det er bra. Jeg var konstant kvalm under hele kuren. Dvs jeg følte meg bra innimellom. Men da var det søren meg på tide med ny dose "revegift". I tillegg slet jeg med ubehag i mage/tarmer og generelt dårlig form pga betennelsen. For en som sjelden bruker medisin, så ble 4 tabletter på 1 gram heller drøy kost. Det ble 10 uendelig lange dager før kuren var overstått. Det er nettopp det. Jeg har jo spist idoform classic, men jeg syns magen min er litt rar for det. Hadde en gallestein operasjon i 2008, og etter det så har magen min blitt påvirket eller noe, for selv om jeg har spist 5 stk per dag, noe jeg har blitt anbefalt av apotek hvis 4 stk ikke hjalp. Har vært veldig oppblåst og luft i magen da, så gleder meg til den biten er ferdig. 4 stk 1 grams er jo endel da. Uff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qha Skrevet 1. juli 2010 #20 Del Skrevet 1. juli 2010 Ja, selv med Idoform så blir det krøll i systemet.Magen føltes veldig sår og øm. Samt mye plager med luft. Ble anbefalt å drikke biola av damen på apoteket, men jeg er ikke så glad i det.Da ble det heller til at jeg pøste på med maxdose av idoform og masse yoghurt. Det går seg til omsider ;o) Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå