Gå til innhold

overdriver jeg ? var han utro ? hjelp..

Anbefalte innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Jeg og min ex mann har slitt i mer enn 2 år. Det har aldri vært utroskap eller en annen for noen av oss så det er ikke grunnen til at vi sliter eller flyttet fra hverandre.. Men min mann har vært sur og sint veldig mye,humørsyk, ikke trivdes i jobben og ikke vært lett å ha i hus. I februar ble vi enige om å bo en stund fra hverandre. Da vi har et hus som jeg skulle fortsette å bo i og han ikke ville betale på lånet, for når han skulle bo i en annen by og måtte ha husleie,mente han at han ikke hadde råd. Jeg krevde da å få kjøpe han ut. vår advokat at han anbefalte oss seperasjon med påfølgende økonomisk deling av alt uansett hva vi bestmmer oss for .

Min ex mann er ikke ferdig med forholdet , jeg føler at jeg er det, og jeg har siden han flyttet ut blomstret opp sier alle som kjenner meg. Jeg har det så bra ! Det er så rolig og stille i huset og både jeg og barnet er mer harmoniske. Men jeg hadde likevel ikke bestemt meg for skilsmisse!

Har hele tiden hatt innstillingen at nå bor vi fra hverandre i 1 år og så ser vi.. Det kan jo hende at vi finner tilbake til hverandre.. Selv om jeg i hjertet har tenkt at jeg tviler..Min mann har ikke hatt det så lett , han har flytte til en ny plass, jeg har barnet hele tiden, han kommer ikke hjem mer enn max 1 gang pr md for det er så tungt for han å være i huset som nå er mitt, og han er så ensom. Han finner ikke venner etc.

Vi ble da enige om at seperasjonen vår skulle være en tenke pause og ikke en skilsmisse. og han kan komme hjem når han ønsker på besøk. Men vi ble einge om at om noen av oss finner en ny en så skal han\hun si i fra med engang uten noe, og dette var vi begge enige om. Tvilte aldri da han er bunn ærlig ! Han er og den som hele tiden beskylder meg for at jeg komme til å finne en ny en ! Som om jeg er på leting ! Herlighet !

Han skulle komme hjem og besøke vår sønn 2 ganger i måneden. Han flyttet ut av huset i midten av April. Han har vært her 1 gang siden! Jeg og sønnen vår var i begynnelsen av Juni på besøk hos pappaen, og da så jeg at han hadde tatt av seg gifte ringen. Jeg bestemte meg og for å gjøre det, men istedet for å gjøre det uten å si noe, så sa jeg at jeg kom til å gjøre det. Jeg prøvde å prate med han om dette og hva han mente om saken,men han bare låste seg helt.

Så da jeg kom hjem kom ringen av..

Forrige helg ville jeg ha han hjem siden noen gode venner kom på besøk. Han kunne da ikke. Jeg ringe han på skype, og forsto med en gang at han skulle ut med en dame. Jeg trodde at han skulle spise middag med henne og var nesten litt glad på hans vegne ! Tenkte at om dette er noe alvorlig så sier han i fra. Jeg spurte enda om det var en date han skulle på.

Han pratet det bort , men jeg forsto jo at det var det. Kunne jo være at de skulle spise middag bare. Helt ok det. Men siden han er den ærligste personen jeg kjenner så trodde jeg at han kom til å si om han hadde en ny. Han er i jobben en del og spiser, og jeg har selv vært med flere ganger osv..

Vel Mandag spurte jeg han hvordan Daten hadde vært.. Lo til og med.. og han ble så rar..

Til slutt kom historien :

Han hadde hatt en dame på besøk, hele helga !! Hun hadde kommet fredag kveld med fly, og vært til søndag. Med fly !!!!! Og klart de hadde knullet! Jeg fikk jo sjokk ! Men han han trodde ikke at det kom til å bli noe mer med henne sa han. Hun hadde noe i mot separerte menn, redd for at han skal gå tilbake til kona. og våre sepersajon papirere som ikke er kommet enda ! Tenk om hun hadde visst det !

jeg ble rasende ! Og det rare er at jeg IKKE ble sint fordi han hadde hatt en annen, men fordi han IKKE hadde hatt respekt nok for meg til å fortelle meg det !

Han mente at han jo ikke hadde visst at de kom til å gå så langt ! Men herlighet ! Om en dame kommer på besøk for hele helga, med fly til og med, så kommer hun ikke for et vennskap! Han hadde for ca 2 uker siden begynt med internett dating! Og så møtt henne, og de hadde flirtet og så ville hun komme for å møte ham !

Jeg sa rett ut at jeg fra nå av annså vår seperasjon som en seperasjon, jeg kommer til å be om skillsmisse om 1 år og han er fri. Mannen fikk helt sjokk ! Han mener vi skal vente til neste år før vi bestemmer oss ! jeg sa nei !

Han tar dette veldig tungt og alt det der, og har skikkelige søvn problemer osv. Noe han har slitt med i nesten 1 år.

Jeg fortalte mine foreldre at jeg har fortalt han at jeg vil skilles, og jeg har fortalt dem grunnen. De mener at jeg overdriver dette at jeg er så sint på han. I forhold til hvor ferdig jeg er med han så burde jeg ha latt det gå og så bare ventet med å si at jeg vil skilles tl neste år ! Mine foreldre er meget fornuftige mennesker som jeg kan støtte meg til uansett, men dette er 1. gang vi ikke prater sammen mer! De, og vår tidligere ekteskaps terapaut, sier at jeg er den reflekterte i vårt forhold, han er den ordløse. Jeg er ferdig med han,og er den som har det lett siden jeg har et slikt støtte apperat rundt meg. Og selv om alle rundt meg ser at jeg er ferdig med han , så bør jeg la han få tid til å venne seg til alt. Og at jeg hisset meg opp over at han knullet et annen og så ikke hadde respekt nok for meg til å si det og gjøre det slutt på en verdig måte, som jeg mener jeg fortjente , det synes de er overdrevent! Jeg bør være "større" som menneske og bare la det gå , og så gi han tid.. De mener at om han får tid vil alt bli lettere for han.

jeg hadde tenkt å gi han tid, siden det ikke var noen 3. part innvolvert, men herlighet! Jeg er lei av at vi ikke har noe avklart mere. Jeg føler på en måte at han ikke har vært utro selv om ikke seperasjonspapirene våre er kommet enda, rett og slett fordi jeg forstår han. Men samtidig så er jeg sint og såret! Såret fordi han da jeg spurte om han hadde noen ikke sa noe, og JEG er den som måtte ta tak og nøste dette opp og finne ut av alt. Jeg er den som måtte si jeg vil skilles ! Han hadde jo blitt så såret da jeg ba om seperasjon og tok av ringen.. ! Samtidig så lurer jeg på om han lot det skinne gjennom at at han skulle ut med noen .. Litt det der å vifte med en rød klut forann noen " se hva jeg kan, noen vil han meg selv om du ikke vil det.. " I psykologien typisk såret forlatt mann..

Vet ikke helt hva , men om jeg hadde hatt en ny, og det hadde vært noe alvorlig eller jeg ville finne det ut før jeg sa noe til mannen min, så ville jeg gjort alt for virkelig å holde det hemmelig ! Og slett ikke viftet det forann han! Og jeg ville ikke blitt sjokert om han da ville bedt om skillsmisse !

Jeg er lei ! HAN fjerner ringen, han knuller en dame en helg og selv om det ikke blir noe mere av det så skal jeg glemme det ?

Jeg kan ikke ha en ren guttevenn som jeg har kjent i årevis på besøk uten at han blir små sur, jeg kan ikke gå uten gifte ring.. Mens han skal kunne alt dette ? Og jeg skal ta hensyn ??

Hva er deres mening der ute folkens ?? Overdriver jeg når jeg hisser meg opp fordi han ikke sa noe FØR dama kom, enda jeg gav han mange sjanser og spurte han rett ut ?? Fordi han ikke holdt avtalen og sa noe om at han hadde funnet en ( selv om det var på internet og han jo ikke viste om det ble noe eller bare venner ).. Og overdriver jeg fordi jeg ble såret og føler at han ikke respekterer meg ??

vet dette ble et langt innlegg men kan ikke prate med noen om det ! Mine foreldre vil ikke diskutere dette , og jeg har lovet og ikke si dette til noen andre ! Og jeg holder det jeg lover .. :,-(

Takker for mange svar !

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du sier at du regner deg ferdig med forholdet, men at han ikke er det.

På meg virker det motsatt, han har gått videre, du har ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

På meg virker det ikke som han var utro.

Gjest Gjest
Skrevet

Han ser det nok slik at han bor i en annen by og kan gjøre som han vil, uten at du egentlig får vite det.

Han tenkte nok at han skulle si til deg hvis han fikk noe mere varig /fast forhold. Alt annet regner han ikke med at du trenger å vite.

Han vil antagelig kose seg ett år for så å prøve med deg igjen.

Hvor går grensene dere gav hverandre?

Du synes det er ok han dater. Skal han fortelle deg det hver gang han dater?

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg følt at han hadde vært utro.

Men en mann vil tenke at vi bor ikke sammen og dette har hun ikke noe med, for dette vil aldri bli noe mer...

Gjest chickpea
Skrevet

Jeg synes at du, under omstendighetene, overreagerer. Dere bor ikke sammen, ikke er det sikkert heller at du vil ha han tilbake. Alt har endret seg for ham, han har mistet både familielivet og hjemmet, mens du har beholdt både hjem og barn, jeg skjønner det godt hvis han føler seg ensom! At han har en dame på helgebesøk og har sex med henne, betyr ikke at det er "seriøst" og når du ler og spør om daten, hvordan skal han da skjønne at han "ikke har lov" til å ha seg med andre? Hvis du bryr deg om han og vil jobbe med forholdet, så er ikke det riktige signaler å sende. Du klager over at han ikke innrømmet at han skulle få en dame på besøk, samtidig som du sier at du selv ville holdt det hemmelig hvis du traff noen og ikke "viftet det foran ham".. At han ikke fortalte om henne før hun kom er feil og nå som han har fortalt om det (muligens etter press fra deg?), så er det også feil. Jeg lurer nesten litt på om dette er en bekvem måte for deg å skive ansvaret for bruddet over på ham, du har sagt at du har blomstret siden han flyttet ut og nå har du en bra unnskyldning for å ikke ta han tilbake, uten at du blir den "slemme".

Skrevet

Eg tar din side. Eg syntes ikkje man burde gå rundt å date andre etc når man har en "pause". Når han da går så langt og har sex med en anne dame er det etter min mening et langt steg over streken. Eg syntes ikkje du overdriver.

Gjest Gjest
Skrevet

Du dumpet ham, i den grad at han måtte forlate hus og alt. Og så forventer du at han skal sitte stille og vente på at du evnt ombestemmer deg og tar han tilbake??

Jeeez...get over it. Det er slutt. Du gjorde slutt.

Skrevet (endret)

Du har dumpet mannen din. Du trives bedre uten han. Han har ingen garanti for at han får komme tilbake. Han har vært igjennom hard kjærlighetssorg, og gjennom denne sorgen kommet litt lenger, slik at han faktisk elsker deg mindre.

Avtalen var at dere skulle si fra med en gang det ble noe nytt forhold. Han har ikke fått ny dame. Han har bare prøvd henne ut en helg. Og han har faktisk også sagt dette.

Mannen din har ikke gjort noe feil. Men han plikter i følge deres avtale å si ifra hvis det blir noe stabil dame på han.

Du mener at du har alle seksuelle rettigheter til han fordi du bare har dumpet han 95%, og ikke 100%. Men hva gir du han seksuelt? Det han trenger for å være i greit humør? 95% mindre? Hadde du vist han omtanke på den måten og ikke orket å hjelpe han selv så kunne du f.eks fått med deg en venninnegjeng til å arrangere en sexdugnad(egentlig spøk, men også for å vise ett poeng).

Det eneste du har gitt han dette året er kjærlighetssorg og usikkerhet. Det er ett helvete å leve i slik usikkerhet. Det forundrer meg ikke om du har kost han en sjelden gang innimellom. Det som i såfall har skjedd da er at du har løftet han opp i himmelen, for deretter å slippe han ned fra en drepende høyde.

Det er mye vondere å bli dumpet 95% enn 100%. Fordi man lever i usikkerhet og ikke kommer videre, samtidig som kjærlighetssorgen blusser opp igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og

Endret av I Grosny
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Du virker svært inkonsekvent i dine tanker her. Kaller ham ex-mann, ønsket å kjøpe ham ut, sier du er ferdig med forholdet, han bor i en annen by (om jeg skjønte deg rett). Så blir du med ungen for å besøke ham (hvorfor det?) og så tilter du når han har hatt damebesøk???

Hvorfor bruke energi på noen du er glad for å bli kvitt? Du sier jo selv at du blomstrer og harmonien er til å ta og føle på nå når "problemet" er ute av huset.

Ubegripelig denne eiertrangen og kontrollfunskjonen dere kvinner i større eller mindre grad er utstyrt med. Slutt å ilegge ex'en din tanker og meninger du mener han burde hatt. Konsentrér deg om deg selv du, det er det beste råd du kan få nå.

Gjest jeg startet side
Skrevet

hei! Jeg som startet siden..

han var den som ikke ville bryte 100 % ! Jeg ville det ! Jeg ville vite hvor vi sto, og dermed ha 100 % ferdig, men han ville det ikke ! Ikke for å forsvare meg..

Jeg fikk beskjed om at han trengte tid bla bla bla .. Jeg kan ikke ha venner på besøk ( mannlige ) uten at han blir sjalu, men jeg skal tåle alt ! Vel vel..

Men nu har jeg i alle fall fortalt han at jeg vil skilles , og han sitter der og er knust ! Ja; synes synd på han, men ..

Grunnen til at jeg og sønnen besøkte han er at vi skulle den veien, og da virker det litt idiotiskt å ikke stikke innom en ettermiddag !!!!! Særlig siden han viste at vi skulle den veien. Vi har et barn i lag og må da kunne omgåes så han treffer begge foreldrene sine. Da ex mannen ikke vil komme hit og ungen er for liten til å sendes i fly alene !

Men greit da overreagerer jeg ! Når så mange mener det så må det jo være noe i det . spurte han i dag om hvordan han egentlig ville reagert om sitasjoen hadde vært omvendt , han sa at han hadde blitt rasende, og han ville flippet totalt ut.. Og reagert vanvittig !!!!!!! Og det verste av alt, han har flere ganger prøvd å prate med meg at det var for tidlig for han å ha seg en annen og at det ikke kan bli noe osv, og foret meg med detaljer; selv om jeg ikke vil høre ! Ærlig talt ! Nu vil han ha meg til å være venninnen psykoligen hans ! Vet at han ikke har andre han kan prate med om noe slikt, men litt drøyt er det ... La han snakke tenker jeg, kjenner han så godt at jeg vet at det var for tidlig for han, men la han holde på.. Kan ikke si noe eller gi han "gode" råd uansett for da blir han sint.

Men blir lei denne dobbelt moralen hans!

Skrevet

hei! Jeg som startet siden..

han var den som ikke ville bryte 100 % ! Jeg ville det ! Jeg ville vite hvor vi sto, og dermed ha 100 % ferdig, men han ville det ikke ! Ikke for å forsvare meg..

Jeg fikk beskjed om at han trengte tid bla bla bla .. Jeg kan ikke ha venner på besøk ( mannlige ) uten at han blir sjalu, men jeg skal tåle alt ! Vel vel..

Men nu har jeg i alle fall fortalt han at jeg vil skilles , og han sitter der og er knust ! Ja; synes synd på han, men ..

Grunnen til at jeg og sønnen besøkte han er at vi skulle den veien, og da virker det litt idiotiskt å ikke stikke innom en ettermiddag !!!!! Særlig siden han viste at vi skulle den veien. Vi har et barn i lag og må da kunne omgåes så han treffer begge foreldrene sine. Da ex mannen ikke vil komme hit og ungen er for liten til å sendes i fly alene !

Men greit da overreagerer jeg ! Når så mange mener det så må det jo være noe i det . spurte han i dag om hvordan han egentlig ville reagert om sitasjoen hadde vært omvendt , han sa at han hadde blitt rasende, og han ville flippet totalt ut.. Og reagert vanvittig !!!!!!! Og det verste av alt, han har flere ganger prøvd å prate med meg at det var for tidlig for han å ha seg en annen og at det ikke kan bli noe osv, og foret meg med detaljer; selv om jeg ikke vil høre ! Ærlig talt ! Nu vil han ha meg til å være venninnen psykoligen hans ! Vet at han ikke har andre han kan prate med om noe slikt, men litt drøyt er det ... La han snakke tenker jeg, kjenner han så godt at jeg vet at det var for tidlig for han, men la han holde på.. Kan ikke si noe eller gi han "gode" råd uansett for da blir han sint.

Men blir lei denne dobbelt moralen hans!

Det er normalt å ikke ville bryte når man mister den man er glad i. Men 95%brudd er usunt, og en belastning.

Jeg tror dere bør ta ett rent og konsekvent brudd nå. Det bør være enten eller. Men det er viktig at du forstår at han ikke har vært utro. Fordi dere ikke trenger flere vonde ting sammen. Ideelt sett bør dere bli gode venner som aldri tar på hverandre fordi dere har ett barn sammen.

Dobbeltmoralen hans er helt naturlig. For det første begjærer han deg, og vil ha deg alene. Men han får ikke, så da er det naturlig å knulle plan B. Det er litt dårlig gjort mot B-dama da, som går inn med kjærlighet og forhåpninger. Og så er hun bare B-dame.

Det er helt naturlig å ønske seg ting selv som man ikke unner andre, men det er ikke spesielt sympatisk og allright.

Så hvis du vil kose noen, så råder jeg deg til å kose andre enn din x-mann.

Skrevet

TS - jeg synes det meste av det du skriver er fullt av uklarheter om forholdet mellom dere to, både når det gjelder forventninger og rammer. Det virker som du har villet ha ham - og ikke villet ha ham - på samme tid. De signalene du sender er sikkert uklare for ham, og jeg forstår at han er knust. Jeg tror jo han vil ha deg - men alt har vært uklart - og han trøstet seg med en dame som han ikke ville ha. Det eneste som hjelper her er å være helt tydelige.

Skrevet (endret)

Du vil ikke ha han, men ingen andre skal få han heller. det er slik jeg leser innlegget ditt, for dere har ikke ahtt noe forhold, han må liksom gå i det uendelige og vente på om du KANSKJE tar han tilbake, noe du tydeligvis ikke har tenkt til, med tanke på at du sier at du er ferdig med forholdet. Konklusjonen, du vil ikke ha han, men ingen andre skal få han helelr.

Du overreagerer noe så salig, for man har faktisk ikke lov til å prøve å styre mennesker på den måten. Det var slutt mellomd ere da dette skjedde, selv om enkelte her kaller det en "pause". men pause i mitt liv er slutt, go da har man ingen forpliktelser ovenfor den andre part lengre.

Stå på ditt nå, og la mannen få tid til å komme seg videre. Fortsett med skilsmissen, og si klart og tydelig i fra til mannen at du var faktisk ferdig før han gjorde det han gjorde, noe du faktisk var. Da slipper han å slite med at det eventuelt var årsaken, noe det faktisk ikke var, siden du allerede før det følte at du var ferdig med forholdet. La mannen vite det, og at det han gjorde ikke har noe med dine følelser å gjøre. Det er forferdelig dårlig gjort av deg, om du bruker dette som årsaken til at du ikke vil ha han tilbake, når det faktisk ikke er årsaken.

Slepp mannen fri, og lev livet ditt som du vil, og selvfølgelgi må han få gjøre det samme. Ingen av dere har forpliktelser ovenfor den andre, for det bestemte dere i det dere skulle prøve å rydde opp i et forhold hver for dere.

Og nei han var ikke utro, og jeg kan ikke forstå hvordan du kan tenke slik i det hele tatt. Det var jos lutt, så hvor lenge skulle han vente og se hva du ville med han, før han fikk lov til å ha seg med en annen? Og hvorfor skal du være den som bestemmer det, når du egentlig allerede har bestemt at det er ferdig for din del?

Endret av Piper
Skrevet

Jeg synes de over her har misforsàtt TS innlegg. Du onsker slik jeg forstar det, a skille deg. Siden mannen din tok det sa tungt, ville du vente litt med selve skilsmissen, men dere hadde allerede forberedt dere og barnet ved a flytte hver for dere. Istedet for a sitte hjemme og grate, inviterte mannen din en kvinne til seg en helg og hadde sex med henne. Da synes du at na er dere begge klare for skilsmisse, for na har han kommet videre, i og med hans handlinger. Han er da allikevel ikke klar for a skille seg og din familie synes du tar vel hardt i nar du sier du vil skille deg, siden han allerede koser seg med andre. Hvis jeg har forstatt dette rett, vil jeg si at du er en skikkelig tulling hvis du horer pa din familie. Skill deg med god samvittighet overfor ham. Er han klar til a ha sex med andre, sa er han klar for a skille seg. At du i tillegg er glad pa hans vegne for at han har seg med andre, er jo til overmate bra. Na kan du med god samvittighet si at han har fatt forberedt seg sa mye som det er mulig for han skilles. Lykke til :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om det blir slutt mellom meg og kjæresten, ville jeg garantert synes deet var helt for jæævlig at han traff andre. Selv om jeg gjode det selv. Sånn er mange av oss skrudd sammen.

At han ikke informerte deg om at han skulle møte noen, er greit. Jeg ville også ansett den avtalen om å si ifra hvis man møter noen, som en avtale om å si ifra hvis man møter noen man blir sammen med, noe litt mer alvorlig enn sex.

Du må rett og slett bestemme deg. Deretter må du kommunisere det du ønsker klart for din mann.

Gjest D.O.A.
Skrevet

Ikke still spørsmål du ikke vil ha svar på.

Du fikk et ærlig svar, sånn er det. Han har ikke meldeplikt for deg, men jeg skjønner likevel at det er skikkelig kjipt at han ikke sa det som det var. Samtidig kan det jo hende at det hadde vært en veldig vond helg for deg, om du skulle sitte der og vite at han var sammen med en annen dame?

Du er helt klart ikke over han, men sånt tar tid. Mitt råd er å gi det tid, ikke nødvendigvis tid du fyller opp med nye menn, men bare gi deg selv tid til å komme over han, ved å gjøre ting du liker. Hvorfor må du planlegge at når det har gått 1 år så SKAL dere skilles? Kan du ikke heller se på deg selv som singel og fri til å gjøre hva du vil, og når det har gått et år er du garantert i en annen situasjon, følelsesmessig. :)

Gjest jeg som startet
Skrevet

Vel tåler svar som er anneledes enn de jeg ønsker :-) Men det er nå engang slik at jeg føler det slik at om han er kommet så langt at han har en annen, så må han og tåle at jeg vil skilles, og han må tåle at jeg vil ha klare linjer og ikke ha noe tja ha opplegg !

Og siden vi har et barn så bør man kunne samarbeide mener jeg. Desverre er han et menneske som låser seg veldig ofte. Og bare tanken på at jeg tok ut seperasjon med baktanke på å skulle skilles senere det var for han nok til å låse seg slik at vi ikke kunne samarbeide om vår sønn! Og det som er til det beste for den lille!

For en slik seperasjon ville jo ha betydd at jeg og ville være fri til å hoppe til køys med noen , noe som for han var mer enn han klarte å tenke på ! Det var\ er det verste for han at jeg skal finne en ny en.. ( han tlf meg i dag og pratet )

Dette er ikke for å forsvare meg slik som jeg regner med enkelte vil komme til å si her!

Men det er nå engang slik at jeg følte at når jeg og min nå ex mann hadde snakket om det og kommet til den avtalen at vår seperasjon skulle være en tenkepause, men uten andre involvert, så var det inkludert i dette at sex med andre var utelukket! Det er derfor at jeg føler at han har vært respektløs ovenfor meg, nesten utro, i og med at han hoppet til sengs med en annen før papirene var kommet , med begrundelsen " jeg er jo så ensom alene i denne nye byen der jeg ikke kjenner noen, så det virket som en god plan å skjekke opp noen på internett, betale fly bilett for henne og få henne hit for helga ! " Greit nok at han ikke planla å havne i loppekassa med dama, men føler bare at i forhold til det vi avtalte, på grunn av hans følelser og redsler, så burde han ha sagt fra og dermed signalisert at han er "over" meg så mye og dermed vil bli fri !

Klart ingen liker tanken på at et menneske du har tilbrakt 1\3 av livet ditt med klarer å glemme deg så fort at han før papirene er kommet går ut og direkte leter etter noen kun fordi han er ensom ! Men jeg forstår han jo selv om jeg synes det var for tidlig for hannes del! Noe det og viste seg å være..

Takk til Lola spesielt for svaret for følte at du klarte lese det jeg egentlig ville formiddle gjennom mitt lange og litt usammenhengende innlegg.. "desverre" var ditt det som var mest positivt i min fravør, så regner med at jeg kommer til å få noen innlegg her fra noen som er uenige, men det er vel derfor man skriver her, for å diskutere ting med forskjellige personer med ulike meninger :-)

Gjest jeg som startet
Skrevet

Og til D O A , Nå kan jeg faktisk klare å se på meg som singel og starte livet på ny frisk, for nå er ting mer oppklart og jeg vet at han vet hva jeg vil! Men jeg hadde aldri klart å bare gå ut og lete etter en ny og hoppe i loppekassa med han, for jeg ville visst at jeg såret han og HAN ville følt at jeg var utro mot han ! Rett og slett fordi jeg ikke hadde tatt det oppgjøret med han som han ikke klarte å ta mot meg! Men så forskjellig tenker vi mennesker.. og der følelser er involvert.. Tro bare hva den flyvende madammen tenkte ?! Eller om hun aldri fikk vite at mannen teoretisk sett faktisk på papiret enda vr gift ??!! stakkars dame om hun vet det.. ! huff !

Og så føler jeg og at dette var litt en slik "rød klut" forann øynene på meg der han ville si " se nå her, det er andre damer som vil ha meg selv om ikke du vil" .. Men så var det jo for tidlig og nå er det meg han søker støtte hos fordi han har det vondt, selv om jeg har satt grensen og sakt at nå er det 100 % over !

Det var ikke pga at han var " utro" at jeg nå ber om skilsmisse men rett og slett for å få klare grenser og for å slippe slike situasjoner.. Så er det litt sårt å være syndebukk for at han har mistet alt ovenfor alle.. " skylda " i mye har han selv! Ja jeg har barnet og huset, men jeg har og en elendig økonomi, et enormt lån, og NULL fritid! Men jeg klager ikke over det ! :-) Men det fikk han sjokk over , han hadde ikke tenkt på det i det hele tatt ! Han trudde jeg gikk på trening 3 ganger pr uke som før og på kino eller restaurant med venninner i ny og ne slik jeg har gjort.. For han trener jo like mye som før, går på kino og kafee.. Han fikk rett og slett sjokk da jeg fortalte at jeg har måtte slutte å trene helt, og at dagen er omme før jeg har rukket alt i hus og hage og hund .. Og at jeg ikke har råd til restaurant besøk mere ! :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes:

Du sier du er ferdig med ham, og det er nok inntrykket du har gitt ham også. Likevel gjør det alltid noe med oss når han treffer en ny. Spesielt siden du sikkert trodde at han ikke var ferdig med deg, og du har følt deg litt "trygg" på at du kan "slappe av" og vente og se. Derfor den reaksjonen da det var HAN som først tok av ringen også.

Man kan ikke forvente at en mann sier fra om den nye damen FØR han har truffet henne og vet hva det endte med. Jeg forstår det slik at dette var nå nylig, og han har jo ikke holdt tilbake noe om hverken at de hadde sex eller noe annet. Så du bør betrakte det som at han har holdt avtalen og sagt fra. Han kunne jo ha nektet på det hele. At han sier ifra på forhånd er for mye å forvente etter min mening. Her har du ingen grunn til å være sur og forbannet. Men såret blir man jo alltids, etter mange år sammen er vel det ganske naturlig. Selv om man kanskje er ferdige med hverandre også.

Dere hadde ingen avtale om at toget var gått OM dere traff noen andre, bare at dere skulle gi beskjed. Derfor kan jeg forstå det foreldrene dine prøver å fortelle deg. Dette er ALLTID en risiko når man har "pause" eller er fra hverandre på denne måten. Personlig mener jeg derfor at "pause" stort sett roter tingene enda mer til. Men om du ikke vil mer nå, så er du jo i din fulle rett til å bestemme det. Men som en reaksjon for at du mener at han har vært utro og såret deg, så mener jeg ikke at du har rett.

Det er nok også en mulighet for at han gjør dette for å "presse" deg jo. Menns "våpen" er jo alltid å blande inn en ny dame. Det virker kanskje noen ganger, men de skjønner ikke at det ofte ødelegger så utrolig mye også.

Men uansett; du bør selv bestemme deg NÅ for hva du vil. Venter du lenger, blir det enda mere tull. Å kutte ut alt fordi du mener han har sveket deg, er ikke helt riktig heller. Vil du ha ham så bør du ta ham nå, og overse dette som skjedde den helgen.

Men det er vanskelig å vite om dette er ekte følelser for ham eller om det bare er litt sårt at han har gått videre. Sannsynligvis er det bare det sistnevnte, og det er ikke noe å bygge et forhold på. Du må rett og slett kjenne litt på hva du faktisk føler for ham, og bestemme deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...