Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytter snart inn i ny leilighet, og på visningen sa huseieren at jeg kunne male soverommet akkurat som jeg ville, dersom jeg ønsket det.

Jeg tenker nå å heller tapetsere (hvite vegger, den ene med et dust mønster på, ikke noe voldsomt med andre ord) og min mor sier at tapetsering er noe heeelt annet enn maling så jeg bør spørre huseier om det er greit.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke spørre for å være sikker?

Skrevet

Kan du ikke spørre for å være sikker?

Jovisst kan jeg det :)

Men jeg kommer ikke til å snakke med huseier før på torsdag og jeg synes det er kjekt å titte på tapeter og interiør på forhånd, men gidder ikke det om det er sjangs for at det ikke blir noe av, da blir jeg bare så skuffet ;)

Skrevet

Det var noen så leide hos mine foreldre .. de hadde ikke spurt om noen ting så hadde de jo malt og tapetsert hele leiligheten :klø:

Det var ikke så populært :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spør for å være på den sikre siden!

Familien min har flere utleieleiligheter og de lar leietakerne male som de vil, men de må være forberedt på å male det før de flytter ut, litt avhengig av hva slags farger de maler i selvsagt. Tapetsering tillater de ikke, er ikke alle som liker tapet og det kan være et lite helvete å male på. Om du får lov til å tapetsere så sørg for å velge en tapet det er enkelt å male på senere.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg flytter snart inn i ny leilighet, og på visningen sa huseieren at jeg kunne male soverommet akkurat som jeg ville, dersom jeg ønsket det.

Jeg tenker nå å heller tapetsere (hvite vegger, den ene med et dust mønster på, ikke noe voldsomt med andre ord) og min mor sier at tapetsering er noe heeelt annet enn maling så jeg bør spørre huseier om det er greit.

Hva tror dere?

Unødvendig å spørre om slike småting.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig å spørre om slike småting.

Det er faktisk ikke alle huseiere som setter pris på at man maler, uansett om man synes det ser helt jævlig ut kan det faktisk være at huseier liker det. Jeg er på utkikk etter leilighet for tiden og fant en leilighet med passe pris og bra beliggenhet, men hele kåken var kledd i mørkt panel og 70-talls tapeter. Huseier var overhodet ikke med på å la meg male i litt mer tidsriktige farger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som huseier med utleieleilighet, kan jeg si at for meg hadde tapetsering vært "no-no".

Tapetsering fører til merarbeid og merkostnad ved oppussing, spesielt hvis tapeten er satt opp av ufaglærte.

Maling med nøytrale farger er greit, oppfriskning av eksisterende farge er også greit, men jeg ville satt pris på å få vite det på forhånd.

Skrevet

Eg bor i hus som har vore leigt ut i 15 år, og leigetakarane har stort sett fått styre seg sjølv slik dei ville. Men eg ser at det ikkje er berre-berre, og spesielt ikkje i det eine rommet som er tapetesert av ufaglærte. Her vert det mykje arbeid for oss å skulle pusse opp. Hadde det berre vore malt, kunne vi malt over, men vi må enten rive tapeten, eller sette på plater over.

Eg ville med andre ord spurt før tapetesering ja!

Skrevet

Tapetsering er ofte ikke så greit, nei. Selv om det er dekorativt og kan løfte et rom, er det ikke sikkert nestemann eller huseier tenker det samme som deg. Mye mer bryderi å fjerne/male over tapet enn bare å male om.

Men hva med Wallstickers?

Lykke til!

Skrevet

Jeg sendte mail og spurte, og det var heeelt i orden, de trengte ikke godkjenne tapeten på forhånd engang fordi "det viktigste for dem var at jeg trivdes" :danser:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte mail og spurte, og det var heeelt i orden, de trengte ikke godkjenne tapeten på forhånd engang fordi "det viktigste for dem var at jeg trivdes" :danser:

Så hyggelig av dem da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...