Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har lyst å laste opp lyd fra en angelsound doppler (hvor man kan høre babyens hjerteslag), men jeg får ikke lastet opp lyden på datan. Tenker rett og slett sånn man kan ta lydopptak til filer. Vi har iTunes og Windows. Doppleren kommer ikke automatisk opp når vi skrur den på.

Har dere noen forslag på opplastningsprogram til lyd?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg har lyst å laste opp lyd fra en angelsound doppler (hvor man kan høre babyens hjerteslag), men jeg får ikke lastet opp lyden på datan. Tenker rett og slett sånn man kan ta lydopptak til filer. Vi har iTunes og Windows. Doppleren kommer ikke automatisk opp når vi skrur den på.

Har dere noen forslag på opplastningsprogram til lyd?

Hvordan kobler du den til da? Er den en USB plugg på dingsen?

Skrevet

Her finner du en forklaring (på engelsk) :)

Legger inn det som står jeg, men er mulig moderatorene fjerner det siden det står på engelsk -men da har du jo linken! ;)

Step 1

Plug one of the analog audio line jacks into one of the two analog headset sockets at the top of the unit above the "On/Off/Volume" key. It does not matter which socket you plug it into as either will provide the output for the sound coming from the monitor when in use.

Step 2

Insert the other jack of your audio line into the analog microphone socket of your tape recorder or computer.

Step 3

Push one of your analog headset jacks into the empty headset socket at the top of your Angelsounds Fetal Doppler monitor so that you can listen while the monitor is in use to gauge the sound quality. You can also confirm the sound quality by looking for the crests and troughs of the sound waves as shown on your computer screen during recording if your software provides this option.

Step 4

Prepare your abdomen with gel as outlined in the Angelsounds Fetal Doppler monitor instructions.

Step 5

Switch on the fetal doppler monitor and adjust the sound.

Step 6

Turn on your recorder by pushing the record button on your hand-held recorder, or by opening your recording software and clicking the record button, and begin to move the transducer on the back of your monitor over your abdomen or chest (if recording your own heartbeat). If you do not hear anything on playback from your hand-held recorder or software or do not see any recording sound waves, reverse the audio line cable ends and try again.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Vi gjorde sånn som du forklarte det, men vi har ikke noe opptaksprogram som gjør at vi kan ta opp lyden - så det er der vi er stuck og trenger hjelp..

Gjest Nedfall
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Vi gjorde sånn som du forklarte det, men vi har ikke noe opptaksprogram som gjør at vi kan ta opp lyden - så det er der vi er stuck og trenger hjelp..

Vet det er mange som sverger til til gratisprogrammet Audacity.

Ingen egen erfaring, desverre.

Skrevet

Takk for tipset, men har lastet ned Audacity og det får vi ikke til.. Får kanskje prøve flere ganger - men får ikke lastet opp selve lyden, men forstår programmet.. Hmm.

Skrevet

Da har jeg lest gjennom instruksene på nytt og gjort alt som står. Jeg har gått gjennom Audacity på nytt og ingenting skjer. Jeg hører klare hjerteslag i hodetelefonene, men ingenting kommer opp på datan. Prøvde å holde telefonen inntil høretelefonene,men det er for lavt til å spille inn på selve telefonen.

Utrolig irriterende!

Noen som har flere forslag? Kanskje andre program??

Latopen vår er forøvrig ca 7-8 år gammel, en HP Pavilion.

Skrevet

Trykk på startknappen, velg alle programmer > Tilbehør > Lydinnspilling.

Skrevet

Prøvde dette også, men jeg får ikke spilt inn noe eller hørt på opptaket. Jeg vet jeg har på alle lydenheter på laptopen, så jeg skal jo høre det..

Gjest Nedfall
Skrevet

Prøvde dette også, men jeg får ikke spilt inn noe eller hørt på opptaket. Jeg vet jeg har på alle lydenheter på laptopen, så jeg skal jo høre det..

Vet ikke om du har XP, men her er hva jeg må gjøre for å få noe liv i mikrofonen på min xp maskin. Bør gå an å følge denne noenlunde på en Vista/Win7 maskin også.

Første du gjør er å dobbelklikke på høyttalersymbolet nede ved klokka. Resten ser du på bildene.

post-15095-1277996882,0078_thumb.png

post-15095-1277996891,2453_thumb.png

post-15095-1277996897,2242_thumb.png

post-15095-1277997118,0876_thumb.png

post-15095-1277997125,7928_thumb.png

Skrevet

DET GIKK!!!!!!! Tusen, tusen takk!!!!!! :klem:

Gjest Nedfall
Skrevet

DET GIKK!!!!!!! Tusen, tusen takk!!!!!! :klem:

:tommel:

Siden du skriver det er en "7-8 år gammel maskin" (jeg så ikke det før nå), så kan vi vel notere Windows XP på denne løsningen.. ?

Case closed. :briller:

Skrevet

Har vært på flyttefot jeg, så sorry at jeg ikke har fått svart videre, har bare så vidt vært innom KG -liit travelt kan du si. :lete: Men Nedfall fiksa jo biffen for deg! :) Blir nok noen gode minner det der, lykke til og gratulerer med graviditeten forresten!!

Skrevet

Igjen - tusen, tusen takk for at dere tok dere tid til å hjelpe meg - det setter både jeg og mannen min stor pris på :)

Ha en fantastisk sommer!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...