Gå til innhold

Hvilket øl liker du best?

47 stemmer

1. 1. Hvilket øl liker du best?

• Tuborg
      5
    • Ringnes
      1
    • Heineken
      5
    • Carlsberg
      5
    • Seidel
      0
    • Borg
      0
    • Grans Premium
      0
    • Budweiser
      1
    • Juleøl
      0
    • Mjød
      0
    • Annet
      19
    • Drikker ikke øl
      11
  2. 2. Hvilket øl liker du minst?

• Tuborg
      3
    • Ringnes
      4
    • Heineken
      2
    • Carlsberg
      0
    • Seidel
      3
    • Borg
      1
    • Grans Premium
      3
    • Budweiser
      2
    • Juleøl
      4
    • Mjød
      3
    • Annet
      11
    • Drikker ikke øl
      11

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa
Skrevet

Hvilket øl drikker du mest av, og hvilket øl drikker du aldri?

Hva gjør at du liker yndlingsølet ditt så godt, og hva gjør at du ikke liker smaken på ølet du aldri drikker?

Hvis du ikke drikker øl, er det noen spesiell grunn til det, eller liker du ikke smaken?

(Beklager på forhånd at jeg helt sikkert har glemt noen øltyper. Er litt vanskelig å huske på alle, så kryss heller av annet, og skriv hvilket øl det er her :)

Skrevet

Jeg drikker helst tuborg sommerøl,syns det er kjempe godt. lyst jente øl :fnise: så syns de skulle hatt det hele året..

Skrevet (endret)

Du glemte noe i avstemming din.

Aass er Norges eldste bryggeri og fortsatt i norsk eie: http://www.aass.no/

Endret av Villbringebær
Skrevet

Den billigste ølen på rema 1000, den grans bare får man seks stykker for seksti kroner. Den er ganske god.

Skrevet (endret)

Så litt forseint at "annet" var et alternativ og stemte på Carlsberg som beste øl og Grans premium som det verste. Tuborg er "hverdagspilsen".

Men sånn egentlig så har jeg nok Lundetangen (fra Skien) eller Aass (fra Drammen) på topp av norsk øl, Arendals Pilsner er helt utrolig god den også. Men skal jeg virkelig gå å ta meg en good øl så må jeg dra hjem til Trondheim og labbe inn på Mikrobryggeriet der jeg slenger meg nedpå med kompiser som er like faste tilhengere som meg og bestiller en herlig "hjemmebrygget" Porter! :jepp: (Desverre er avdelingen i Oslo helt bak mål i forhold, så dit går jeg IKKE! :nei: )

Hansa klarer jeg nesten ikke å drikke (det må bli fatølet i tilfellet) og må dele sisteplassen med alt som finnes av Grans-øl.

Endret av Colargol
Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Tuborg! Og Corona, men den stod ikke i avstemningen. Jeg liker minst Grans sitt øl og Ringnes, det smaker ape..

Skrevet

Tiger og corona synes jeg er gode øl. Er ikke glad i noe norsk øl.

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Du glemte noe i avstemming din.

Aass er Norges eldste bryggeri og fortsatt i norsk eie: http://www.aass.no/

Signeres! Du har husket Borg (hvor kommer det fra, forresten?), men glemt Aass! :jepp:

Jeg er kresen på øl, og har kun funnet noen få øl-typer jeg drikker. Disse er:

-Aass fatøl!

-Miller Genuine Draugh

-Budweiser

-Corona

Ellers så kan jeg virkelig ikke fordra Ringnes! Der er skikkelig surt og direkte udrekkelig. Er heller ikke glad i vanlig Tuborg og Carlsberg.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Stemte "annet" på begge.

Liker best hveteøl og diverse spesialøl fra mindre bryggerier. Hansa pilsner til hverdags.

Liker minst Tuborg og CB.

Må bare kommentere at det meste du har skrevet opp er ølmerker, ikke typer. Hansa har for eksempel mange typer øl i produksjon (pils, juleøl...), noen er gode - andre finnes det bedre varianter av osv. Så det blir litt feil å sette Hansa i samme kategori som f.eks juleøl.

Øltyper er f.eks: Pils, juleøl, bokkøl, hveteøl, bayer, stout (Guinness) osv.

Skrevet

Aller best liker jeg tsjekkisk øl, da spesielt Pilsner Urquell. Det greske ølet Mythos er også en favoritt, men helt på topp ligger Amstel Pulse, som er fra nederland. Liker ikke norsk øl, og drikker bare lyst øl. :)

Gjest Trajan
Skrevet (endret)

Personlig så synes jeg menneskelig avføring blanet med katte piss smaker bedre en ØL.

Endret av Trajan
Gjest Huffsa
Skrevet

Vet det er mye jeg ikke har fått med meg :) Har ikke god peiling på øl, og diskusjonen blei bare laget av rein nyskjerrighet, kanskje i håp om å finne en god ny øl :)

Dere er fri til å lage en ny avstemning som går på øltyper og ikke ølmerker :)

Gjest wild bird
Skrevet

Krysset på "drikker ikke øl" på begge. Øl er virkelig det verste jeg kan tenke meg. Syns det smaker spy, rett og slett. Har aldri klart å få det ned.

Skulle ønske jeg likte det, for det høres så bra ut når folk sier de skal ut å ta en øl, eller de gleder seg til grillmat med en kald en. Også er det billigere enn det meste av det jeg liker å drikke av alkohol :skaal:

*tar et glass rødvin*

Skrevet (endret)

Frydenlund fatøl nr 1 :) Rund, fyldig og balansert smak.

Tuborg værst - smaker pi.... Yukk! :eeeh:

Endret av LineGourmet
Skrevet

Aass pilsner er favoritten og av utenlandske øl er jeg glad i Grolsch og Red Stripe.

Er minst glad i Frydenlund og San Miguel.

Gjest Rosemor
Skrevet

Jeg drikker ikke øl, men det ølet jeg likte best den gangen jeg drakk det, var "BlåMack", brygget av Macks Ølbryggeri. :)

Skrevet

Skjønner ikke at folk drikker Tuborg, smaker utvannet øl.

Favoritten min for tiden er Union Sommerøl, eller Union Premium (Union er et realtivt nytt bryggeri i Skien). Også begynt å snuse litt på øl fra Den nøgne Ø.

Skrevet

Drikker ikke øl lengre. Drakk mest øl når jeg var 18, 19 og 20år. Husker ikke om jeg hadde noen favoritt men..

Skrevet

Mine favoritter er Heineken, Tou, Rogalands pils, Grusomme Lervig og Jackobsens saaz blonde.

De kjipeste er Tuborg og Grans. Kan drikkes, men gir meg ikke så mye

De verste er Tuborg Lime cut (helt jævlig!) og Corona (smaker ingenting).

Skrevet

Ingen over, ingen ved siden av Aass.

På en god andreplass har jeg Newcastle Brown, som virkelig er supergod kald nå på sommeren.

Jeg klarer imidlertid ikke å få ned en eneste dråpe Ringnes. Jeg er helt enig i at Ringnes smaker ape.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...