Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Syden om få uker (hopp-på tur så usikkert, men en gang i juli)

Jeg vil derfor hurtigslanke meg for å få vekk et par kg. Er slank, men vil bli bittelitt tynnere. Vil ikke sulte meg, fordi jeg vil ikke ødelegge forbrenningen og gå opp etter turen. (spiser nå hver 3. time og har topp forbrenning)

Hvordan kan jeg gjøre dette på en effektiv måte?

Alle slags rare råd tas i mot;D

Jeg har vurdert å kun spise gulrøtter, knekkebrød, nutrilettsuppe.. Holde meg under 1000 kcal til dagen, da må jeg vel miste et par kg på noen få uker?

P.S Spiser ikke kjøtt eller fisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Niema
Skrevet

1000 kcal er jo nettopp å sulte seg.

Skrevet

Jeg ville heller prøvd en slags rensekur eller en body shaping time (omslag som trekker ut giftstoffer el i kroppen). Og så trent litt mer styrke for å stramme opp mest mulig.

Skrevet

1000 kcal er jo nettopp å sulte seg.

Ja, det er det jo for så vidt.

Men hvis jeg spiser ofte (5-6 måltider til dagen) ødelegger jeg vel ikke forbrenningen selv om måltidene er kalorifattige?

Jeg ser hvertfall for meg at man ødelegger forbrenningen ved å spise for sjeldent, ikke ved å spise for få kalorier pr måltid.

Gjest Niema
Skrevet

Det med at man øker forbrenningen med å spise ofte er bare en myte, desverre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Finnes ingen forsvarlig måte å hurtigslanke seg på. Men ligg unna raske karbs og sukker så ser du evt litt mindre oppblåst ut.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mer trening, rett og slett! Da vil du se strammere ut. Styrketrening, løping, sykling, svømming...

Skrevet

Det er ikke noe som heter hurtig slanke deg. Beklager. Jeg håper for din skyld at du ikke gjennomfører det.

Skrevet

Jeg håper dette er en tulletråd.

Skrevet

Jeg håper dette er en tulletråd.

:jepp:

Kutt ut sukker og enkle karbohydrater, så vi du helt sikkert miste litt vann i kroppen og se strammere ut. Men for all del spis mer enn 100 kcsl om dagen :roll:

Skrevet (endret)

*dobbel*

Endret av Suzy
Skrevet

TS; Trener du per i dag? Om du ikke de gjør så anbefaler jeg deg å begynne å trene istedenfor å spise så lite mat.

1000 kalorier daglig er vel å sulte kroppen, om du ikke trener så kan du ligge på 1500 kalorier, se om ikke det gir deg en nedgang. Her ser du dagsmeny på hvor mye mat og drikke 1500 kalorier er som en liten hjelp;

http://www.melk.no/artikkel.aspx?artid=10626

Her er også noen artikler som du kan lese;

http://www.dinside.no/349836/kvitt-deg-med-fem-kilo-for-sommeren

http://www.kk.no/530625/2-5-eller-10-kg-ned-i-vekt

http://www.iform.no/pub/art.php?id=139

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Viss du vil fort ned i vekt må du ikke spise noe med hvite karbohydrater og stivelse (sukker, hvitt mel, pasta, hvit ris, potet).

Jeg ville spist slankende ting som salater/grønnsaker og avokado og fisk og nøtter(ikke røstete og saltede nøtter - inneholder mye mettet fett) osv

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis man går under anbefalt kalorimengde og da "sulter" kroppen som dere sier... f.eks både trener mye kondisjon og inntar rundt 1000.... blir man syk? Man vil jo gå ned i vekt.

Skrevet

Hva skjer hvis man går under anbefalt kalorimengde og da "sulter" kroppen som dere sier... f.eks både trener mye kondisjon og inntar rundt 1000.... blir man syk? Man vil jo gå ned i vekt.

Og du vil gå ned i vekt med å innta flere kalorier pr dag, samtidig som du slanker deg på en sunnere måte. Egentlig skal man ikke slanke seg, men endre spisevanene. det vil si at skal man beholde vekten, må man begynne å spise sunnere, go helelr spise mye mindre av de usunne variantene.

Enkelte mennesker tror man kan knipse i fingrene, så går man ned i vekt. Men man bruker gjerne flere år på å legge pås eg de ekstra kiloene, så hvorfor ikke bruke like lang tid på å få de av igjen også? Hvorfor skal man bruke lang tid på å legge på seg, men veldig kort tid på å gå ned igjen? Og som regel går man fort ned, men i det man begynner å spise normalt igjen går man opp de kiloene man gikk ned og noen kilo ekstra. Veldig vanlig å gjøre det slik, og det sjelden en slik slankekur varer, fordi man rett og slett ikke orker å leve slik i lengden.

Og til ts, jeg tror du gjør lurt i å spise mer, men samtidgi trene kondisjonstrening. Svømming er faktisk den beste treningen

Skrevet

man vil ødlegge forbrenningen og du kommer ikke til å orke å trene skikkelig en gang

Gjest AnonymBruker
Skrevet

man vil ødlegge forbrenningen og du kommer ikke til å orke å trene skikkelig en gang

Ødelegge forbrenningen? Altså 1000-1200 kalorier daglig er jo et par middager og to-tre mellom-måltider med usaltede nøtter, forbrenningen holdes jo i gang?

Skrevet

Når normalt behov for kalorier er omtrent det dobbelte - og det er bare for å opprettholde vekta - så sier det seg vel igrunnen selv at man blir en smule uopplagt på 1000 om dagen?

Dessuten vil kroppen din reagere med å skru ned forbrenninga di så godt den kan og så fort du begynner å spise normalt igjen vil den holde på alt du gir deg og du vil legge på deg ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg skal til Syden om få uker (hopp-på tur så usikkert, men en gang i juli)

Jeg vil derfor hurtigslanke meg for å få vekk et par kg. Er slank, men vil bli bittelitt tynnere. Vil ikke sulte meg, fordi jeg vil ikke ødelegge forbrenningen og gå opp etter turen. (spiser nå hver 3. time og har topp forbrenning)

Hvordan kan jeg gjøre dette på en effektiv måte?

Alle slags rare råd tas i mot;D

Jeg har vurdert å kun spise gulrøtter, knekkebrød, nutrilettsuppe.. Holde meg under 1000 kcal til dagen, da må jeg vel miste et par kg på noen få uker?

P.S Spiser ikke kjøtt eller fisk.

Som mann kan jeg ikke annet si enn: Hva i HELVETE er poenget?!? Jeg er OVERBEVIST om at gutta på KG fikk se deg i bikini så ville de gått i spinn og tenkt skitne tanker. Hva skal en slank person slanke seg for?

Om du skla gjøre noe med kroppen din så er det å bruke den tre fire ganger i uken slik at aktiviteten får deg til å svette. Det har kroppen og hodet ditt godt av. Å slanke en slank person er bare teit!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Ødelegge forbrenningen? Altså 1000-1200 kalorier daglig er jo et par middager og to-tre mellom-måltider med usaltede nøtter, forbrenningen holdes jo i gang?

Eh?

Og så? Med lever man på 1000-1200 kalorier så lever man under sultegrensa. Kroppen trenger nemlig minst 1500 kalorier daglig for i det hele tatt å fungere.

Og spiser man 2 stk middager daglig? Vanligvis ikke. Ei heller mellommåltider kun beatående av nøtter. Og nøtter inneholder mye mer kalorier enn det du ser ut til å tro. 100 g usaltede valnøtter inneholder f.eks 676 kalorier.

Og nei, forbrenningen holdes ikke skikkelig i gang av to måltider og tre mellommåltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...