Gjest Kate :) Skrevet 26. juni 2010 #1 Del Skrevet 26. juni 2010 Har masse tacokrydder i skapet, men ønsker å lage noe annet enn vanlig taco med lefser. Noen som har noen forslag? Helst noe som inneholder kjøttdeig, og kanskje pasta, og veldig gjerne uten halvfabrikata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuzo Skrevet 26. juni 2010 #2 Del Skrevet 26. juni 2010 Nachos ? Alltid godt det Eneste jeg kom på i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einna Skrevet 26. juni 2010 #3 Del Skrevet 26. juni 2010 Tacosalat (du kan da bruke pasta i) eller tacopizza? En pakke med tortillas til gjør det hakket mer spennende, varm dem gjerne i ovnen med ost oppå, eller knus dem og ha oppi salat eller over pizzaen. Selv liker jeg å bytte kjøttdeigen ut med kyllingfilet, eller blande kjøttdeigen med bønner. Bruker grove lefser når økonomien tillater det. Et godt utvalg av grønnsaker gjør også mye, gjerne med rømme/kesam og guacamole til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coeurpeur Skrevet 26. juni 2010 #4 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg har også blitt lei tradisjonell taco, så i stedet pleier jeg å lage dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #5 Del Skrevet 26. juni 2010 noe som er veldig godt er jo den "libanesiske" varianten av burrito(sikkert en variasjon) hvor du bruker lefse med litt annerledes tilbehør: - grillet kylling(gjerne marinert i noe), eventuelt lam - hummus - diverse grønnsaker(tomat/bønner/avocado++++) selv kjører jeg samme greie uansett skjell eller lefse: litt kjøttdeig(kylling eller storfe) og stor overvekt av grønnsaker: avocado, perletomat, hjertesalat, røde bønner, mais, paprika, ++++ toppes med rømme(jeg bruker soyayoughurt naturell). en annen favoritt er burritolefse med: kyllingfilet(gjerne påleggsvarianten), kutt opp eple i biter og bland inn i rømme m karrikrydder, + legg så i tomat, isbergsalat og agurk. nam! sistnevnte er mer lunch eller lett middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 26. juni 2010 #6 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg har også blitt lei tradisjonell taco, så i stedet pleier jeg å lage dette. NEINEINEI!!! hvorfor klikket jeg meg inn her? *mathimmel* ................. og så de bildene.....kommer til å bli bestevenn med denne bloggen:) :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuzo Skrevet 26. juni 2010 #7 Del Skrevet 26. juni 2010 Kom på en ting til ! Men noe av det forberedes på forhånd da. Tacosuppe ! Mmmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 26. juni 2010 #8 Del Skrevet 26. juni 2010 Vi har nå gått helt over til gratinert taco... Lager kjøttdeig med tacokrydder og tacosaus og småbiter med ananas. Legger det i en form og drysser på masse ost. Steker til osten har smeltet og blitt gylden. Formen er ikke så stor, så cirka halvparten av bredden og en passe sleiv, så fyller det akkurat en miniTUB! Har på salsa og rømme og knasker i vei. Mye mindre søl enn vanlig taco shell og bedre enn lefse, synes jeg. Så har vi ris og salat ved siden av. Helt genialt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 28. juni 2010 #9 Del Skrevet 28. juni 2010 En annerledes variant, som jeg har servert med stort hell flere ganger, er denne "Taco-kaken" Kjempemorsom og supergod! Ellers så må jeg på det varmeste få anbefale denne kyllingpaien med tacokrydder. Om mulig den BESTE paien jeg noen gang har smakt: Annerledes pai med kylling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #10 Del Skrevet 28. juni 2010 fishtacos! Sunnere og veldig godt. Nachos er en storfavoritt her hjemme. Man kan også lage tacoburger, eller fiskeburger/kyllingburger med tacokrydder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 29. juni 2010 #11 Del Skrevet 29. juni 2010 Ikke glem tacopizza! Fortreffelig med rømme og nachos på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I.am.me Skrevet 30. juni 2010 #12 Del Skrevet 30. juni 2010 Tacopizza og tzatziki Tacowraps med kyllingfilèt Macaroni med tacokrydret kjøttdeig og grønnsaker Nachos og salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå