Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Jeg blir litt forvirret,og kanskje litt provosert? Selv er jeg en dyreelsker og styrer unna produkter som er testet på dyr så godt jeg kan. Flere bloggere jeg er innom,står sterkt imot dyretesting og vil tipse leserne om produkter som er testet på dyr slik at du kan styre unna disse. Nå har det seg slik at når disse bloggerne da har produkter som er testet på dyr under favorittprodukter,eller nevner at de bruker disse produktene ofte, blir ikke dette da litt dobbeltmoralsk eller er det bare meg? Så lenge du gir bra terningkast på produktene og sier de er kjempebra,så blir det jo at leserne går å kjøper de produktene. Og da blir det jo en slags anbefaling selv om du ikke bruker ordene "løp og kjøp". Er det ikke meningen at bloggere som er dyrevennlige skal styre unna disse produktene da? iallefall ikke skrive innlegg om hvor bra disse dyretestede produktene er. Du skal få folk til å droppe å kjøpe disse produktene, ikke "friste" dem til å kjøpe Hva er deres mening om dette?
Jade Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Jeg er like forvirret som deg. Greitt nok at dette sikkert er glimrende produkter som fungerer bra, men da bør strengt tatt anbefalingen komme fra en blogg som ikke profilerer seg som "i mot dyretesting". I tillegg så er parabener testet på dyr, men det er det ingen som bryr seg om. Ser det er flere som har reagert på dette.
tinamarie Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 De er ikke mye dyrevenlige når det gjelder penger vet du De store bloggerne får jo myye sponset. Ville aldri i verden anbefalt noe som er testet på dyr eller laget av dyr.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Nå er det jo helt klart en ærlig sak om noen ikke har fått med seg at merket er testet på dyr.Men jeg skjønner meg ikke helt på de som nekter for å bruke dyretestede produkter, men så gjør de det likevel,og skriver omtale om produktet. Jeg var innom en blogg her om dagen og da hadde noen reagert på dette.Det var et merke jeg ikke viste var testet på dyr. Og da damen sa ifra om at det kanskje er litt dumt at bloggeren skriver om hvor bra produktet er og at hun bruker det hver dag, så fikk hun en kvass kommentar tilbake om at hun kunne holde seg unna bloggen om hun ikke likte den. Jeg syntes selv at det var litt merkelig at bloggeren sa at hun viste det var dyretestet men fortsatte å bruke det Og hun sa i tillegg at det var en forskjell på å anbefale et produkt og si ifra hva hun bruker daglig. Men hvis bloggeren er så imot dyretesting,hvorfor bruker hun det og skriver om hvor bra produktet er på bloggen sin da? Da vil jo folk kjøpe det. Og det er vel det dyrevennlige bloggere skal prøve å forhindre? Dette var jo et eksempel av mange tilfeller. Har vært innom blogger der de har lagt ut liste over dyretestede produkter i et innlegg, og i neste innlegg skriver de om hvor bra dior øyeskyggepalettet er. hehe
AnneBonny Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Jeg tar avstand til dyretesting - men anbefaler/bruker gjerne produkt som er testet på dyr. Slipper ikke unna å bli motsigende. Min første tanke er at bloggeren ikke aner hva slags standpunkt h*n skal ha ang det og ergo ikke klarer å velge. Og grunnen til at standpunktet blir så vanskelig, er for at bloggeren har vansker med å stå imot skjønnhetspleie - som bloggeren synes er viktigere. Blir leppene fine, er det rett og slett ikke så nøye, så lenge man i hvertfall "tenker" så flott og moralskt "innerst inne" og står liksom imot dyretesting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå