Gå til innhold

Bestille kirken - hva sier man

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal ringe og bestille kirken i dag, eller i morgen, men jeg er litt usikker på hva jeg skal si...

Heter det virkelig å bestille kirken? (Jeg synes det høres så teit ut)

Er det noe spesielt jeg må huske på når jeg ringer?

*klem*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hei jeg heter Chiquita,

jeg lurte på om det var mulig å få reservert kirken for en vielse...?"

Joda sier damen det kan du jo få!!

Når hadde du tenkt?

" Jeg lurte litt på 14. august, jeg da, hvis det er mulig...."

Ikke noe problem, sier damen.

Hva heter brudgommen?

Og bingo, så har du kirke !! :hoppe:

Skrevet

:ler::ler:

DET var enkelt forklart det :wink:

Men jeg lurer på om det er noe jeg må huske på (men jeg kan jo egetlig stole på at dama i den andre enden "har peiling" da) :wink:

F.eks - papirene for prøving av ekteskapet, osv - skal jeg be om disse nå, eller???

*klem*

Skrevet

Du trenger ikke be om noe som helst. Alle papirer får du tilsendt i posten når det nærmer seg.

Be gjerne om å få en bekreftelse på reservasjonen,

vi stod nesten uten kirke her vi.....

Skrevet

De fikk jeg beskjed om å ringe etter til våren igjen

Skrevet

Ok, takker igjen.

Da får jeg bare finne frem tlf.nr og ringe da.

(SKAL huske å be om bekreftelse så vi ikke havner i din "situasjon", Tex - det var bra det ordnet seg)

*klem*

Skrevet

Ja, og da vi ringte forleden for å høre om det var piano i kirken den dagen vi skal gifte oss, fikk vi beskjed om att alle prestene skulle på presteseminar den dagen!!!!!!Gudskjelov var alt i orden da vi forklarte att vi skulle ha med prest fra en annen menighet!!!!!!!

Skrevet

Uff da - kunn gått "ille" det.

Bra det ordnet seg da

*klem*

Skrevet

Jeg jobber i kirken, og synes alltid det er rart når noen sier at de skal "bestille" kirken. Du kan være helt trygg på at personen du snakker med har peiling, her hos oss får vi ti slike telefoner hver dag...

Skrevet

Jeg ba om å få holdt av kirken tror jeg, eller så sa jeg bare at jeg skulle gifte meg 25. september 04

Skrevet
Jeg jobber i kirken' date=' og synes alltid det er rart når noen sier at de skal "bestille" kirken. [/quote']

Hva synes du er det mest "riktige" å si da? :wink:

Skrevet

Jeg ville sagt at dere har tenkt å gifte dere, og vil gjerne gjøre det i ... kirke den og den datoen hvis det er mulig. Det er jo ikke så nøye, det virker bare så rart å "bestille" en kirke, men det er jo det de fleste sier.

Skrevet

Jeg bare ringte og sa at vi hadde tenkt å gifte oss og om kirken var ledig den dato'n vi ønsket - jo, sa damen ikke noe problem.

I går kom "kontrakten" og den er returnert i posten i dag! :D

I dag kom kontrakten på lokalene vi har leid og den ble også returnert i dag! 2 ting er i boks - nå gjenstår bare resten.

Vi har ordnet med serveringshjelp under middagen og kaffe'n - de skal ha 150 kr. timen - er det dyrt???

Skrevet
Jeg bare ringte og sa at vi hadde tenkt å gifte oss og om kirken var ledig den dato'n vi ønsket - jo, sa damen ikke noe problem.

I går kom "kontrakten" og den er returnert i posten i dag! :D

?? kontrakten ??

Skrevet

Noen kirker har problemer med at brudepar reserverer flere kirker, og så avlyser. Derfor lager de en avtale med brudeparet, så det ikke skal skje. Kanskje det er tilfellet her?

Skrevet

OK, var redd det var noe vi ikke hadde fått med oss..

Gjest HanneB ikke innlogget
Skrevet

Kontrakten er en bekreftelse på at de har holdt av kirken/klokkeslettet til vårt bryllup samt prisen vi skal betale for leie av kirken og lønn til prest.

Vi skal gifte oss i en kirke i nabokommunen derfor må vi betale en liten "avgift".

Skrevet

Jeg ringte å fortalte at jeg hadde tenkt å gifte meg og lurte på om de hadde mulighet for å gjøre det. Og så sa jeg datoen jeg skal gifte meg, vet ikke om det var dumt jeg men dagen er iallefall booket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...