minni123 Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Det sies jo at batteriet kan vare i ca. 8 timer. Hvordan er dette mulig? Jeg har tatt ned skjermlyset til det minste, og det viser at det varer 4 timer til (og det er fulladet). Kan noen forklare meg dette?
Temposonic Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Nå har jeg aldri eid en Mac, så jeg kan bare uttale meg på generelt grunnlag. Men maksimal levetid som oppgis på PC/Mac/Mobil etc. er oppgitt etter ideelle forhold, og må nok alltid tas med en klype salt. Jeg tror hvis du lot maskinen bare stå på uten å bruke den, så ville den kanskje holde den oppgitte tiden. Samme som mobiler, der er maks batterilevetid oppgitt ut ifra standby tid, dvs. at telefonen er påsllått, men uten at du bruker den til samtaler eller sms etc. Strømforbruket avhenger veldig mye av hva du gjør, ser du video eller spiller spill så jobber prosessoren og grafikkortet masse, som igjen sluker strøm. Samme gjelder om du kjører programmer som krever mye prosessor eller harddisk aktivitet.
aluminium Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Jeg har selv en snart ett år gammel MBP 13", som da skal vare i opptil 7 timer. Dette gikk faktisk an i begynnelsen, og litt av trikset er å dimme lysene, avslutte alle programmer du ikke bruker, slå av bluetooth og evt. Wifi om du ikke bruker det. Da gikk det faktisk overraskende lenge før den konket ut. Mener å huske jeg hadde over 5,5 timer med film, som er ganske imponerende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå