Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Jeg skal snart i bryllup. Bruden sa for lenge siden at det ikke er noe strikt kleskode. Brudgommen skal ha på seg linbukse.. Det skal være sommerlig. Så da for meg lyse farger, kanskje blomstermønster. Men er egentlig svart og andre mørke farger så "ulovlig" som jeg først tenkte? Har dere noen tips? Bare skuldre vil jeg ikke ha, så tips til flott bolero, om ikke kjolen dekker dem, mottas med takk! Fysisk butikk, i Trondheim. Ikke mer kostbart enn 500kr helst. Men billig som mulig.. Har en fin blomstrete kjole, men bomullsstoffet i den gjør at den føles for hverdagslig. Hvilke stoffer er best til bryllup? Skal jo være pyntet da:) Tilbehør vil jeg også ha tips om!
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Jeg synes sort går greit, jeg, og i de fleste bryllupene jeg har vært i har noen gått i sorte kjoler/skjørt/drakter. I et uformelt sommerbryllup hadde ei venninne av meg en ganske enkel sort linkjole - hun var kjempefin Så lenge antrekket ikke ser ut som noe du ville gått med i begravelse tror jeg det er helt ok. Bomullsstoffer går også fint etter min mening, men det er jo forskjell på jerseyaktig stoff og bomullssateng. Men hvis du selv føler det blir for hverdagslig synes jeg jo det er riktig å stole på den følelsen, det er jo du som skal føle deg vel i antrekket. Silke og lin er kanskje finere, og svale og behagelige i varmen? Eller evt viskose?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Svart er altfor dystert hvis bruden nevnte at bryllupet skal være sommerlig, synes jeg. Ser mer for meg pasteller og duse farger. Rosa, gul, korall, grønn, blå, blomstermønster.
Drusilla Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 LeneV har mange slike fine sommerlige kjoler nå. Ricco Vero har noen nydelige silkekjoler som passer perfekt i sommerbryllup, men da må du betale litt mer. Men, ellers er LeneV et godt tips, altså.
labanine Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Det er fint mulig å pynte opp eller tone ned en kjole til bryllup. En bomullskjole kan pyntes opp med et smykke, sko med hæler, bølger i håret eller enn "oppsats" Synes ikke det er noe i veien med å gå i bomullskjole til et sommerlig uformellt bryllup. Jeg har kjøpt en stroppløs kjole i korall på Coast til et bryllup for smoking/mørk dress. Den tar nok oppmerksomhet i seg selv så jeg vil ha det enkelt ellers. Jeg ser også etter bolero eller sjal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå