Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Går du mye naken? Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Fornøyd med kroppen? Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken?
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Går du mye naken? Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Fornøyd med kroppen? Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken? Jeg har et 100% privat forhold til det, det begrenser seg til kun en partner, og om absolutt nødvendig, en lege. Men i slike tilfeller vil jeg unngå en mannlig lege. Om jeg av en eller annen grunn skulle bli sett naken av andre ved et uhell, ville det vært verre om det var noen kjente som jeg må se igjen ved senere anledninger.
Gjest Awsome Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Går du mye naken? Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Fornøyd med kroppen? Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken? Går sjeldent rundt naken (bare når eg skal i dusjen eller ha sex), men kan gå rundt halvnaken eller i undertøyet når eg er heime. Bryr meg ikkje om kjæresten min ser meg naken, men eg hadde ikkje likt at noen andre, kjente eller ukjente, skulle se meg naken. Er vel rimlig fornøyd, men hadde ikkje hatt noe i mot enkelte "forandringer". For meg så hadde det vært verst om kjente såg meg naken. Det er tross alt de eg forholder meg til vanlig, fremmede som eg mest sannsynlig ikkje vil se eller treffe igjen er ikkje like ubehagelig i ettertid ihvertfall.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Går du mye naken? Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Fornøyd med kroppen? Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken? Hvem er du - hva med deg selv?
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Jeg liker ikke å være naken. Jeg viser meg ikke naken for han jeg holder på med en gang - men vi har ikke drevet på så lenge. Det hadde vært verre om en jeg kjente så meg naken - enn en fremmed.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 Jeg går en del naken når jeg steller meg feks før jeg skal ut. Er jeg alene hjemme da, har jeg feks ikke noe problem og rusle mellom bad og rommet mitt naken. Jeg dusjer naken i offentlig dusjer (feks etter svømming) Det har jeg ikke noe problem med så lenge det kun er fremmede rundt meg. Forran kjente hadde det nesten vært krise om jeg var naken, det hadde jeg ikke likt. Forran ny partner er jeg nok sjernert i begynnelsen, men etter hvert så går den sjenansen vekk
HelenaR Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Et ganske åpent vil jeg tro, synes det er greit at folk er nakne når det passer, men er vel ikke naturalist heller.. Går du mye naken? Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Tja, går gjerne naken jeg.. Passer litt på ikke å blotte meg til mine egne naboer, men er jeg på besøk hos menn der jeg ikke kjenner naboene, bryr jeg meg ikke stort. Går gjerne naken hjemme og har ingen hemninger med å vise meg for menn/damer, fremmede og kjente. Litt verre er det av en eller annen årsak med slektninger (mannlige sådan).. Fornøyd med kroppen? Totalt sett ja, men skulle gjerne hatt bittelitt større pupper og mindre arr.. Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken? Verst er det med mannlige slektninger..
Gjest Trajan Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 jeg har ingen problemer med nakenhet har aldri hatt det
Gjest Airi Chikako Skrevet 26. juni 2010 #9 Skrevet 26. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Nakenhet har jeg et veldig avslappet forhold til. Friker ikke ut om jeg ser noen nakne mennesker, og friker heller ikke ut av tanken på at jeg skal kunne bli sett mens jeg er naken, men jeg oppsøker det ikke heller Går du mye naken? Ja, innenfor husets fire vegger. Ikke mye, men kan godt vandre omkring naken i blant, på vei til og fra rom for å hente ting og sånt. Gidder ikke alltid å kle på meg for å ta et glass juice etter at jeg har lagt meg, for eksempel. Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Familien og kjæresten får se meg naken. Det er bare bare søstre og mamma det er snakk om uansett. Driver ikke og flasher meg, men blir ikke forlegen ovenfor dem. Fornøyd med kroppen? Ja, er i grunn det. Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken? Fremmede. Det er noe intimt over det, lettere å le vekk om det er noen kjente.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #10 Skrevet 26. juni 2010 Jeg har ingen problemer med nakenhet sånn generelt. Har noen år på nudiststrand bak meg selv om det er lenge siden. Jeg vil ikke se mine unger nakne. Greit nok med venner når settingen er sånn. Ukjente mer greit. Jeg gidder ikke å dekke meg til for å skifte en bh. Jeg hyler ikke opp om noen skulle få med seg noe. Jeg sørger for å være nok forsiktig til at jeg ikke støter de fleste andre mennesker. Sune
Gjest Elyssa Skrevet 26. juni 2010 #11 Skrevet 26. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Synes nakenhet er noe helt naturlig i grunn. Ikke på gaten og sånn såklart, men nakne mennesker i seg selv synes jeg er bare positivt. Går du mye naken? Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Jeg går en del naken hjemme faktisk. Har hatt et par pinlige situasjoner hvor det er mørkt ute,jeg har lys på rommet, glemt å trekke igjen gardinen og kommer ut av dusjen :gjeiper: Både jeg og mannen min trives vel egentlig godt nakne i hverandres selskap, og er f.eks. ikke alltid vi kler på oss med en gang om morgenen. Med mindre huseieren har besøk og det plutselig kan stå noen barn ute på verandaen Utenom mannen min er det vel bare et par personer jeg lar se meg naken. Mamma, bestevenninne og kanskje til nøds en tante eller noe sånt. Bryr meg ikke om det hvis det er i en svømmehall eller sånn. Fornøyd med kroppen? Tja. Har fått et par ekstra kilo i det siste, men det er ikke så mye at det sjenerer meg veldig. Er vel sånn passe fornøyd tenker jeg. Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken? Hehe. Jeg var i Tyskland en gang på et veldig fint hotell med luksus-svømmebasseng og det hele. En av dagene var vi der til det stengte, og jeg må nok ha brukt litt lang tid på å skifte, for plutselig sto det en ryddegutt inne hos meg, og jeg var kliss naken! Han ble vel mer flau enn meg, stakkars, så jeg må nok si at det er verre med kjente.
Perler Skrevet 26. juni 2010 #12 Skrevet 26. juni 2010 Har et ganske avslappet forhold til nakenhet, men kan ikke akkurat si at jeg går mye rundt naken.. kanskje det har noe med at jeg fryser veldig lett Eneste jeg ikke er komfortabel med å bli sett naken av er pappa og andre familiemedlemmer. Min egen lille familie med barna og typen er ikke noe problem. Ser ikke på det som noe katastrofe om venner skulle sett meg naken heller. Kan fint dra på en nudiststrand f.eks. Er ikke helt fornøyd med kroppen min.. ca 5 kilo for mye, appelsinhud på rumpe/lår og strekkmerker. Men det er ikke noe problem i forhold til å bli sett naken. Fremmede eller kjente, spiller ingen rolle. Så lenge det ikke er slekt! Har vel et litt mer anstrengt forhold til besteforeldre osv. Mamma går fint da.
Vera Vinge Skrevet 26. juni 2010 #13 Skrevet 26. juni 2010 Jeg har vel et ganske avslappet forhold til nakenhet. Tenker f.eks. ikke noe over å være naken i garderober, sammen med kjente eller ukjente. Er også helt avslappet i forhold til mannen min og venninner. Ville hypotetisk sett heller ikke hatt noen problemer med å nakenbade med kamerater dersom det var naturlig. Samtidig er jeg ikke komfortabel med nakenhet i legesituasjoner. Det har nok noe å gjøre med en følelse av kontrolltap. Jeg er nemlig ikke noe glad i å gå til legen, og gjør det så lite som mulig. Jeg er av dem som får høyere puls i det jeg går inn på legekontoret, selv om jeg ikke er alvorlig syk eller frykter prøvesvar. Er bare ikke helt komfortabel med å bli undersøkt eller føle meg syk. Og nakenhet i en slik situasjon vil forsterke dette ubehaget. Hvis jeg var gravid og skulle føde, ville jeg nok bekymret meg litt for det i forkant av en fødsel. Så for å oppsummere; er per i dag ikke helt komfortabel med nakenhet i legesituasjoner, men rimelig komfortabel i de fleste andre situasjoner. Selv om det ikke er naturlig for meg å være naken sammen med andre menn enn mannen min, ville det ikke være noen krise om mannlige bekjentskaper så meg naken. Det er imidlertid et par unntak i familien, men det handler om helt andre ting egentlig. Og så har jeg et avslappet forhold til kroppen min. Jeg har selvsagt ting jeg er mindre fornøyd med, som de fleste andre, men ikke noe jeg er opptatt av eller skammer meg over. Og det må jeg si er deilig. Hvem vet, kanskje slike ting endrer seg når jeg får barn og kroppen endres, men så langt er ikke fokus på egen kropp noe stort tema for meg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #14 Skrevet 26. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Et veldig avslappet forhold, er en ganske så naturlig ting. Går du mye naken? Tja, litt. Ikke alltid jeg gidder å kle på meg etter dusjen eller når jeg står opp. Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Ja, jeg har et anstrengt forhold til familien så de vil jeg helst ikke skal se meg naken. Fornøyd med kroppen? Veldig. Føler meg ekstra sexy naken. Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken? Kjente!
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #15 Skrevet 27. juni 2010 Jeg viser meg ikke naken for han jeg holder på med Hva er det du "holder på med", sa du??
tineline Skrevet 27. juni 2010 #16 Skrevet 27. juni 2010 Jeg har et vanlig forhold til det å være naken, jeg gjør ikke noe ut av det i verken positiv eller negativ retning. Jeg kan fint være naken med søstrene mine og typen, og selvsagt i svømmehaller og andre garderober. Liker ikke å være naken foran foreldrene mine, men bestemor går fint. Jeg kan av latskap godt gå naken hjemme, hvis jeg skal hente noe eller er på vei fra dusjen til klesskapet, og det bryr meg ikke om de i den andre blokka skulle se meg - jeg kjenner dem ikke, og de ville jo heller aldri fortalt meg at de har sett meg naken. Ellers er jeg en frysepinn, så jeg går ikke så mye naken av den grunn. I Sveits var jeg på et spa, hvor det viste seg at man måtte være naken. OG det var kjønnsblandet! Det gikk helt fint, føltes litt merkelig i starten, men alle var jo nakne, og ingen stirret (og alle hadde høyst vanlige kropper) - og kjæresten var med, så da var alt ok. Men jeg var samtidig glad jeg ikke var der med en venninne eller kamerat; vi visste nemlig ikke på forhånd at det var snakk om naken-spa. I Japan har jeg badet naken med massevis av fremmede damer, men her har de kjønnsdeling av badene, så det føltes bare som en vanlig, norsk damegarderobe.
Miss Puddel Skrevet 27. juni 2010 #17 Skrevet 27. juni 2010 (endret) Jeg har et veldig avslappet forhold til nakenhet, jeg er vokst opp med familiens campingvogn stående på Sjøhaug naturistsenter. da lærer man seg at menneskekroppen leveres i utrolig mange variasjoner, det meste er normalt... Denne artiklen fant jeg forøvrig på nrk sin nettside i dag: http://ut.no/artikkel/1.7180015 rent bortsett fra det, så ble jeg i sin tid fortalt at lovverket fungerer slik at om du kommer først til et vann og bader naken, så kan ikke de som kommer etter deg klage deg inn til politiet for blotting, (så sant det ikke er en type offentlig badestrand) fordi du kom først. Derimot kan du faktisk klage dem inn for kikking! Endret 27. juni 2010 av Miss Puddel
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #18 Skrevet 27. juni 2010 Hva er det du "holder på med", sa du?? Ikke gjør deg dum. Hun sa jo det. Han.
Gjest SmallTalk Skrevet 27. juni 2010 #19 Skrevet 27. juni 2010 Hva slags forhold har du til nakenhet? Går du mye naken? Bryr deg om andre, både gutter, jenter, venner og familie, ser deg naken? Fornøyd med kroppen? Og hva er egentlig verst for deg av fremmede eller kjente som ser deg naken? Jeg har et ganske normalt forhold til nakenhet. Går ikke rundt naken i det offentlige rom, men dusjer naken og dør ikke av skam dersom noen plutselig skulle se meg naken. Er fornøyd med kroppen min, og det hjelper på at samboeren liker meg best uten klær på. Jeg foretrekker heller at fremmede og litt mer perifære familiemedlemmer seg meg naken enn at f.eks mamma gjør det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #20 Skrevet 29. juni 2010 Skulle ønske jeg hadde avslappet forhold til nakenhet, men det hadde jeg tilogmed ikke som barn. Har aldri så lenge jeg kan huske, likt å gå i bikini. Nå eier jeg ikke en engang. Jeg vet jeg er "pen", men bare med klær på. Skal prøve å komme over det, er jo tross alt bare 22 år. Lei av å gjemme meg for alle inkludert samboeren min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå