Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del filmer av barna liggende på pc`en som jeg gjerne vil ha redigert: kutte ut noe og kanskje legge til litt musikk her og der.. Noen som vet om et enkelt og brukervennlig redigeringsprogram..? Har aldri gjort det før og har virkelig ikke peiling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bare vil ha et helt enkelt program så har man Windows Movie Maker i windows. Men det er ikke all verdens å skryte av.

Jeg selv har kun brukt pinnacle stuido, det koster litt, men er derimot veldig bra.

Skrevet

Jeg bruker Adobe Premiere Pro CS4 (CS5 har akkurat kommet ut også). Det koster endel (om du ikke laster ned ulovlig, men det kan jeg ikke skrive om her) men så er det også et program som både proffer og neewbies kan bruke, og er virkelig et av de beste på markedet. Absolutt et produkt verdt å prøve! :)

Windows Moviemaker er faktisk ikke så dårlig til å være gratis, men jeg kan også anbefale Avidemux.

Det finnes mange gratis programmer men du må være obs på at en del ikke er fullt "utbygd". Dvs. at med noen så kan du f.eks. ikke brenne over til dvd, med andre vil det ikke funke med f.eks. mp4-filer eller de takler ikke raw (rå-format, det orginale formatet du filmer i). Men så lenge du har brukt et kamera som "oversetter" til f.eks .avi automatisk, så fungerer de fleste ok. Avidemux er ett av de programmene som er mest utbygd som jeg kjenner til av gratis programmer og på en skala fra 0-10 så får de kanskje 6-7 i min bok. (Om Moviemaker ligger på 5 og Premiere Pro ligger på 10)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...