Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Hvordan ville du reagert om mannen din ikke ønsket å tale i bryllupsmiddagen? Jeg ville synes det var helt greit, siden jeg selv ikke hadde klart å tale i en sånn sammenheng. I tillegg føler jeg det har blitt slik at det forventes stadig mer personlige taler. Ting som i grunnen like gjerne kan sies privat som foran alle. Mulig jeg er rar, men nå kan det sies at jeg godt kunne tenkt meg å ha hele bryllupet privat også da, med kun prest og brudepar Enda mer klissent blir det når folk skal skrive sine egne løfter, inspirert av amerikansk film. Ikke at det er noe galt i det hvis begge virkelig vil det, men jeg tror en del menn føler seg ganske presset i sånne sammenhenger. Og bruddommens tale har liksom blitt litt obligatorisk, i motsetning til brudens. Hva synes dere? Og ikke minst, hva gjør dere? Skal dere ha brudgommens tale? brudens tale? selvskrevne løfter?
tina89 Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 jeg er ganske sikker på at min forlovede vil holde tale, og det er mer jeg som nekter =) jeg hadde aldri klart å stå foran 80stk og holdt en tale om hvordan jeg føler osv. men heldigvis så er det egentli bare han som skal takke for bruden og ikke omvendt, så jeg har et ark det står skriftelig på så. hehe. jeg holder heller en liten privat tale for han på kvelden eller noe.. men hvis han ikke villet holde tale så hadde det vært helt greit for meg. resten av gjestene kommer nok til og komme med mange taler uansett =)
Hoppetaujenta Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Hadde ikke blitt skuffet. Om han ikke hadde villet, var det sikkert en grunn for det. Om grunnen var god nok for han, så var den også god nok for meg. Trenger ikke å gjøre som alle andre gjør hele tiden vel?
lilleGrethe Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Jeg hadde nok blitt skuffet. Men nå er ikke forloveden min en sånn som er redd for å snakke i forsamlinger, og jeg hadde nok ikke blitt sammen med den type person heller (min type er nok ganske utadvendt). I min familie er vi vant med taler i slike sammenhenger - ja det kan være litt skummelt, og for de fleste er det litt nervøsitet på gang når man skal snakke for mange mennesker - men det er noe spesielt med det å offentlig erklære hva man føler - og så rørende det er når folk gjør det! Det setter jeg pris på. Jeg gleder meg til talene i bryllupet vårt! Jeg er sikker på at tårene kommer til å trille, men det synes jeg er helt greit.
Barcelone Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Jeg er nok veldig lik deg TS. Hadde det vært opp til meg så hadde vi KUN hatt foreldre og søsken i bryllupet vårt. Vi blir noen fler da, men ikke mer enn 20. Vi skulle i utgangspunktet ikke ha noen taler (jeg kan ikke fordra når folk skal tale og synge til meg!) men faren min ble så skuffet så han skal få lov, men tror han blir den eneste.
Supramundane Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 Jeg ble ikke skuffet da min mann ikke ønsket å holde tale. For han ble det rett og slett for mye å skulle stå foran alle og utbasunere hva han føler - helt greit for meg. Handlingene hans den dagen (f.eks at han sa JA) taler for seg selv!
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Om han ikkje vil holde tale, er det heilt greit. Eg veit kva han føler, treng ikkje at han fortel alt offentlig. Men samtidig har han sagt at han vil holde tale, så eg regnar med det vert det...
Anglofil Skrevet 27. juni 2010 #8 Skrevet 27. juni 2010 Maa aerlig innrömme at jeg hadde blitt litt skuffet, men jeg ville nok holdt det for meg selv. Det er ikke noe jeg ville presset ham til. Mvh Yvonjne
Kråkesaks Skrevet 27. juni 2010 #9 Skrevet 27. juni 2010 (endret) Mannen min holdt ikke tale i vårt bryllup. Han slet med sosial angst og det å skulle holde tale ville ødelagt dagen for han. Det var selvfølgelig greit for meg. Jeg vurderte å holde tale til han, men fant ut at jeg hadde mer enn nok å tenke på den dagen. Vi ble gift og hadde en fantastisk dag. Endret 27. juni 2010 av Het Potet
MissStiles Skrevet 27. juni 2010 #10 Skrevet 27. juni 2010 Jeg hadde nok blitt litt skuffet. Synes det hører til at bruden og brudgommen holder tale for hverandre. Men jeg var i et bryllup til ei venninne for noen uker siden og der sa verken bruden eller brudgommen veldig mye til hverandre. Ble litt overrasket men ingen av dem liker å holde tale.
Snart Frue Skrevet 27. juni 2010 #11 Skrevet 27. juni 2010 Jeg har sagt til samboer at han ikke trenger å holde tale hvis han ikke vil . Jeg vet hva han føler for meg uten at han trenger å fortelle det til onkler og tanter i en tale. Jeg synes personlig at slike ting kan bli litt pinlige. Det er forventet at brudgommen skal holde en personlig tale, men jeg ville helst at han holdt våre personlige følelser for hverandre privat mellom oss to. Men jeg er jo litt sær da. Jeg vet at han gruer seg for å holde tale siden det blir så følelsesladd...men han kommer til å gjøre det uansett. Jeg håper bare det ikke blir for sukkersøtt og tårevått... jeg vet at mange på siden hans kommer til å sitte med tårer i øynene (nesten uansett hva han sier)... Alle kommer til å se på meg for å se om jeg er rørt, gråter osv osv.. det er visst viktig med MIN reaksjon på talen. Sannsynligvis kommer jeg til å se ganske uberørt ut og det vil sikkert sladres om det i ettertid. Jeg kommer selvfølgelig til å sette pris på at han sier fine ting til meg, men jeg hadde sannsynligvis blitt mye mer rørt hvis han sa det på tomannshånd. Jeg håper han slenger på en god del humor i talen sin slik at det ikke blir for klissete. Jeg synes i det heletatt at det er litt unødvendig med slike taler og blir mer ille berørt enn glad. (må nok passe på at serveringspersonlaet skjenker i nok drikke i glasset slik at jeg kommer meg gjennom de verste talene.. ) :D
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #12 Skrevet 27. juni 2010 Jeg hadde ikke blitt skuffet. Jeg synes ikke man skal legge press på noen til å holde tale. Hvis man ikke ønsker det så ødelegger det hele dagen. Og dette gjelder foreldre og forlovere også.
Gjest SmallTalk Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 Jeg hadde ikke blitt skuffet, og jeg vil helst slippe å holde tale selv i et eventuelt bryllup. Liker ikke taler, og synes det blir for dumt at man må ramse opp hva man føler kun fordi det er forventet. Jeg er ingen taler, jeg liker ikke å snakke foran store forsamlinger og jeg liker ihvertfall ikke å legge ut om mine følelser foran dem. Samboeren er enda værre enn meg på å prate om følelser, så jeg hadde virkelig ikke blitt skuffet dersom han ikke hadde holdt noen tale.
Rabadamtimtim Skrevet 27. juni 2010 #14 Skrevet 27. juni 2010 Hvordan ville du reagert om mannen din ikke ønsket å tale i bryllupsmiddagen? Jeg ville synes det var helt greit, siden jeg selv ikke hadde klart å tale i en sånn sammenheng. I tillegg føler jeg det har blitt slik at det forventes stadig mer personlige taler. Ting som i grunnen like gjerne kan sies privat som foran alle. Mulig jeg er rar, men nå kan det sies at jeg godt kunne tenkt meg å ha hele bryllupet privat også da, med kun prest og brudepar Enda mer klissent blir det når folk skal skrive sine egne løfter, inspirert av amerikansk film. Ikke at det er noe galt i det hvis begge virkelig vil det, men jeg tror en del menn føler seg ganske presset i sånne sammenhenger. Og bruddommens tale har liksom blitt litt obligatorisk, i motsetning til brudens. Hva synes dere? Og ikke minst, hva gjør dere? Skal dere ha brudgommens tale? brudens tale? selvskrevne løfter? Enhver brud som ikke selv holder tale, bør ikke forvente tale fra sin mann heller.
Solstrålejenta Skrevet 28. juni 2010 #15 Skrevet 28. juni 2010 Jeg ønsker å si at jeg ikke hadde blitt skuffet, for jeg vet jo tross alt uansett hva han føler for meg og trenger jo egentlig ikke en mer offentlig erklæring på det enn at vi faktisk har giftet oss Når det er sagt så satt jeg veldig pris på den talen han holdt for meg på dagen :rødme: . Han er heller ikke den typen som er nervøs for å prate i store forsamlinger, så sånn sett så var det jo greit for han, selv om han selvfølgelig var nervøs siden det er en ganske mer personlig utlevering enn andre type offentlige taler. Jeg holdt ikke tale i bryllupet, ettersom jeg visste at det fint kunne ødelagt min dag. Jeg får migrene hvis jeg stresser for mye og følte derfor at jeg hadde nok å tenke på og ønsket ikke å ta den sjansen. Og jeg hadde selvfølgelig heller aldri tvunget mannen min til å holde tale siden jeg selv heller ikke gjorde det. Vi skrev forøvrig "taler" til hverandre på nettsiden vår også, så i utgangspunktet så hadde vi allerede erklært for alle gjestene og hverandre hva vi følte der.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #16 Skrevet 28. juni 2010 Jeg hadde blitt enormt skuffet. Vi har overhode ingen planer om å gifte oss enda men har allerede snakket om det og vi er enige om at tale fra både brud og brudgom hører med.
Gjest Awsome Skrevet 28. juni 2010 #17 Skrevet 28. juni 2010 Hvordan ville du reagert om mannen din ikke ønsket å tale i bryllupsmiddagen? Skal dere ha brudgommens tale? brudens tale? selvskrevne løfter? Hadde syns det var heilt greit. Hadde ikkje villet holde tale selv uansett. Så det hadde ganske enkelt vært idiotisk om eg blei skuffa eller lei meg.. Tvilsomt. Veldig tvilsomt. Nei. Når vi skal gifte oss, forøvrig ikkje i kirka eller med prest, så blir det nok heilt enkelt med nærmeste familien og evt noen venner. Om noen andre vil holde tale så skal de få lov til det. Men eg vil ikkje holde tale.. Og eg tviler på at sambo har lyst heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #18 Skrevet 28. juni 2010 Å tvinge min kommende mann til å tale, noe så vondt ville jeg han ikke. Jeg kjenner han såpass godt at å tvinge han til å tale hadde vært noe av det jævligste jeg kunne gjort mot han. Han hater oppmerksomhet(han virkelig HATER det) og det er en prestasjon i seg selv å gifte seg og vite at alle kommer til å ta bilder og snakke med oss den dagen.
viren Skrevet 28. juni 2010 #19 Skrevet 28. juni 2010 Ja, jeg hadde nok blitt skuffet. Men han skal holde tale, så da er jo saken grei.
hegejenta30 Skrevet 29. juni 2010 #20 Skrevet 29. juni 2010 Vi har privat vielse med kun prest, foreldre, søsken (min kjære har en bror, jeg ingen) og forlover (min kjæres som kommer bare da min har meldt forfall pga sykdom). Det er da også forøvrig svigerfar som er presten... Så blir en intim vielse. Vi skal ha den lange utgaven av en vielse - den der vi sier "jeg tar deg... i gode og onde dager osv.) Middagen denne dagen skal vi ikke ha noen taler - da skal vi bare nyte god mat og godt drikke (7 retter som venter på oss) Dagen etter er det hageselskap. Da blir det nok noen taler... Og håper min kjære sier noen ord til meg. er ikke sikker på om han har bestemt seg ennå eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå