Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vurderer en hopp på tur (muligens uspesifisert) i juli. Egentlig litt skeptisk til charter, ettersom høy party-faktor ikke er det som står høyest i kurs. Jeg og sambo som eventuelt drar, og vi liker koselige restauranter og god mat og drikke :nigo:

Prisnivået er også noe vi må ta i betraktning, har ikke mest penger i år :gjeiper:

Har du noen anfalinger? Reise uspesifisert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har vært på charter ferie som ga mersmak? :filer:

Skrevet

Tyrkia!! :D

Skrevet

Rhodos

Skrevet

Jeg ville dratt til Kypros eller til Naxos :) Fig Tree Bay altså, ikke Agia Napa :) Kypros er kanskje litt dyrere enn Naxos kan jeg se for meg.

Skrevet

Kos er vel kjent for å være høy partyfaktor, og på kypros er det ganske dyrt. Men ellers ville jeg valgt det billigste alternativet, og tatt det som det kom. De fleste stedene har god mat og drikke.

Skrevet

Dra til en Hellas øy som er mindre kjent. Jeg var på Kefalonia en super nydelig øy som viser det ordentlig greske!Selv om det var charter og at det var turister der var det forskjell fra feks Kreta. Veldig lite party der, bare nydelige strender:D Anbefaler å leie bil!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kos er vel kjent for å være høy partyfaktor, og på kypros er det ganske dyrt. Men ellers ville jeg valgt det billigste alternativet, og tatt det som det kom. De fleste stedene har god mat og drikke.

Ok, da er vi heeelt uenige. God mat og drikke er en sjeldenhet på de typiske charter-destinasjonene synes jeg. Og jeg har reist ganske mye! Man drar ikke for mat og drikka, man drar for sol og avslapning hvis man reiser charter. Mener nå jeg, da.

Jeg tror nok ikke det er så mye utvalg av hopp på-turer i juli, så dere må vel nesten ta det dere får. Det er fellesferie og høysesong. Og det er faktisk ikke slik at de er så enormt høy party-faktor de fleste stedene, men unngå Sunny Beach, Ayia Napa, Kos, Ios, Alanya, Puerto Rico og Hersonisos hvis dere er allergiske mot drita turister. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville anbefalt Hellas, noen av de mindre stedene. Det finnes mange fine plasser på Kreta f.eks, bare man styrer unna de største byene. Rhodos er og fint, men det blåser fryktelig på vestkysten, så styr unna den siden om det er mulig.

Mye god mat i Hellas, og greie priser (iallfall utenom de største charter-byene).

Mallorca har mange fine mindre steder - men hold dere unna Magaluf - det er skikkelig party-sted.

Prisene på restauranter synes jeg er litt høyere enn i Hellas, men maten er helt ok, men personlig liker jeg gresk mat bedre.

Om du finner tur til Kroatia så er jo det et populært sted for tiden, og visstnok skal det være veldig hyggelige priser der.

Ville dog ikke reist uspesifisert om dere er redde for å ende i party-byer. Det er nesten like billig mye av det som er spesifisert også, og da er det greiere å planlegge ferien før man drar.

Charter kan være helt ok - du trenger ikke bo på de største charter-hotellene og delta på grisefest eller lese VG hver dag. Det blir hva man gjør det til selv, og ønsker dere en billig ferietur i varmere strøk, så er det bare å hoppe på en tur! :)

Skrevet

Med mindre dere elsker ekstrem varme ville jeg unngått middelhavsområdet i juli, men det er meg.

Skrevet

Hellas. Liker Kreta godt. Parga på fastlandet er også veldig koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...