Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjærsten min skal reise en uke i romjula. Vi ønsker sol og varme, men kanskje noe litt mer eksotisk enn gran canaria. Så må det ikke bli for dyrt. Satt maks pris på 10 000 pr pers, og prisene er jo også høyere siden det er romjul.

Håper noen kan komme med noen gode tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Romjul er en dyr årstid så jeg ville kikket på star tour, ving og apollo sine vinterprogram for å se hva jeg kunne tenke meg og så følge med utover høsten for å se om det kom opp noen tilbud eller restplasser innenfor det som dere har råd til å reise for.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne anbefale Madeira. Vi var der to uker i desember - feiret også julaften der. Flott og frodig øy, mange fine reisemål, herlig klima og mange gode hoteller. :)

Skrevet

Egypt er jo alltids varmt, men der er dere ikke akkurat alene.

For 10 000,- per pers, kommer dere ikke så mye lenger enn Europa. Skal dere attpåtil ha sol og varme, er det vel bare Nord-Afrika på chartertur som er varmt nok?

Hvis dere legger på littegrann, kan dere ta en tur til Sør-Afrika e.l. Jeg var selv der for noen år siden, i jula, og vi fikk flybilletter da til ca 8000,-. Selve levekostnadene i Sør-Afrika er LAVE. Hva med en tur i Krugerparken? Vi leide bil for omtrent 1000,- for en uke, og kjørte rundt i Krugerparken, hvor de har alt fra luksushoteller til råbillige rom. Midt blant alle elefantene, ønsket i alle fall ikke vi oss mer! Går ut fra at de har fikset en del på infrastrukturen også, siden vi var der, i og med fotball-VM.

Imidlertid tenkte vi, da vi var der, at vi kanskje heller skulle reise til Mosambique neste gang, hvor det er færre turister, men like mange elefanter (Krugerparken fortsetter over grensen og blir til Limpopo National park, og er omtrent like stor på Mosambique-siden).

Fordelen med Afrika, er tidssonene. Det går altså an å reise på 1 ukes ferie uten for mye jetlag. Tanzania, med Zanzibar, skal også være fantastisk.

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi var i Marokko i desember, kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...