Cheesecake Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Kjæresten min og jeg har vært samboere i litt over et år, og har hatt det veldig fint sammen. Men for 4-5 måneder siden bestemte han seg for å kjøpe en ny skjerm til den stasjonære pc'en sin, siden den gamle var ødelagt og han fikk bare brukt laptopen. Vi kjøpte et skrivebord og satte opp hylle, og vips hadde han et sted han kunne studere. Trodde jeg. Han satte seg ned og begynte å spille wow, og han har så og si blitt sittende siden. Før gikk han på trening flere ganger i uka, og møtte opp i timene på høyskolen han går på. Pr i dag skrur han på pc'en før han pusser tennene, og sitter der heeele dagen. Noen dager sier han "åh, idag skal vi kose oss med god mat og film", men kvelden ender opp med at jeg må vente på han ved fulldekket bord, hvor han kommer og hiver i seg maten før han løper ut til pc'en igjen og blir sittende der resten av kvelden. Jeg blir utrolig skuffet, og sier "skal vi se den filmen snart, eller?", "jada, skal bare drepe en boss blablabla" og tilslutt går jeg bare og legger meg. Når det kommer til husarbeid har jeg ikke noe problem å ta meg av det så lenge han leser. Men når han ikke deltar fordi han SPILLER blir jeg ganske sur. Dette har jeg sagt i fra til han om flere ganger, men lite skjer. Utenom spillingen er han verdens herligste kjæreste, og jeg kan se han for meg som en fantastisk ektemann og far, men jeg blir bare så fortvilet over denne spillingen og ser liksom ingen ende på det. Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men trengte bare å få litt utløp.. og kanskje litt input fra dere på situasjonen min? Jeg er bare så lei...
Supramundane Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Dette er ikke normal oppførsel for en voksen mann. Rett og slett!
Gjest lolita___ Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 ÅÅÅ joda det er som å lese om meg selv:(Er akkuratt sammen med en sånn.Noen hjelp å få??
Cheesecake Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2010 ÅÅÅ joda det er som å lese om meg selv:(Er akkuratt sammen med en sånn.Noen hjelp å få??
Gjest Airi Chikako Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Jeg ser tendensene til dette hos min kjæreste også. Han har til og med akkurat kjøpt seg ny PC-skjerm. Kjenner at jeg grøsser litt ved tanken, opplevde den negative effekten av pc-spillingen hans ved eksamenstiden, altså for ikke så lenge siden. Eskalerer det, får jeg bare prøve å snakke med ham om at det begynner å virke som han er avhengig... Heldigvis er han stort sett ikke så ille, men han spiller MYE, og jeg vet at han spiller mer når jeg ikke er der...
Gjest lolita___ Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Med en gang han er hjemme fra jobb så setter han på pcen og ja den er på helt til han legger seg..Han har prøvd meg til å teste spillet,men nei takk:)
CoffeeCup Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Kommunikasjon.. inngå kompromisser.. Skjedd meg i to forhold, men løste seg Etter nyforelsketperioden og de begynte å spille mer igjen måtte jeg ta det opp da jeg følte det gikk ut over forholdet. Er ikke sikkert de ser at det kan være noe problem. Vi løste det ved å inngå noen avtaler og snakke litt om det. Det går ann å bli enige om spilldager el.l. Kjæresten min har "kampdager" som han foretrekker å spille på. Og om det passer gjør det ikke noe om han spiller mer enn det, så lenge det ikke går utover planer eller initiativ. Uansett lager vi alltid middag sammen og spiser sammen hver dag og hva vi foretrekker å gjøre individuelt er opp til oss selv. Tror det kan løses ved å snakke om det, forklar hvordan du opplever det og kom med forslag til løsninger.
Gjest wild bird Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 Gjør avtale om pc-frie stunder. Begynn med en time, hvor dere skal gjøre noe sammen. Det kan være husarbeid, ut å handle, ha sex, what ever. Så kan dere øke tiden pø om pø. Målet bør være 2-3 pc-frie kvelder i uka. Da skal dere gjøre helt andre ting.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2010 #9 Skrevet 26. juni 2010 Jeg føler med deg.... Jeg har hatt og har det enda, slik som du har det: en samboer som sitter på datan og spiller i det uendelige.. Istedet for å gjenta min historie her, kan du jo gå enn å lese litt i tråden jeg startet en gang: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=453691&st=0 Klem fra "Hufsa"
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2010 #10 Skrevet 26. juni 2010 spiller han Wow? da er han avhengig. Men igjen, det er rasshølene som drar damer... Hadde disse gutta viet damene ting som samvær, samtaler og følørt ville de forsvunnet på hue og ræva ut til fordel fro Bobby-bædbåi som kun ville tømme og rømme. Ergo, guta spiller Wow og driter i dere for å holde på dere. Smarte båis mao.
Frk Snasen Skrevet 26. juni 2010 #11 Skrevet 26. juni 2010 Dette er ikke normal oppførsel for en voksen mann. Rett og slett! Enig. Det vitner om: - Mangel på mål og mening med sitt eget liv. - Lite interesse av ts. - Når han dropper studier pga et spill, er det noe alvorlig galt. Folk skriver ting som... "gjør avtaler om pc-frie stunder". Er han sønnen din? NEI. En vettug og oppegående fyr hadde skjønt at dette tok for mye av tiden hans/deres. Han hadde tatt tak i problemet selv. Eller for å si det sånn: En vettug og oppegående fyr hadde aldri latt dette bli til et problem i det hele tatt. Du skal da ikke oppdra han, skal du vel? Kanksje han er avhengig... kan så være, men da må han få bukt på dette problemet selv. Nytter ikke å sitte her inne for deg ts å få koser og klemmer fra likesinnede (og jeg har mtp alle trådene om dette forstått at dere er en del). Hva med å forstå at forholdet deres umulig kan gå så bra, da han dropper både middager og filmkvelder (og helt sikker sex også) til fordel for et spill. Noe så tragisk. Jeg hadde aldri, og jeg mener aldri vært sammen med en som bor inni en pc. Heldigvis har jeg sluppet unna "slike", og sånn skal det forbli. A-l-d-r-i!
Frk Snasen Skrevet 26. juni 2010 #12 Skrevet 26. juni 2010 (endret) spiller han Wow? da er han avhengig. Men igjen, det er rasshølene som drar damer... Hadde disse gutta viet damene ting som samvær, samtaler og følørt ville de forsvunnet på hue og ræva ut til fordel fro Bobby-bædbåi som kun ville tømme og rømme. Ergo, guta spiller Wow og driter i dere for å holde på dere. Smarte båis mao. du kan vel ikke mene at dette er en bad boy? Han er en som er uinterissert i kjæresten sin, ja, men bad boy (vi har trolig forskjellige synspunkter på hva en bad boy er for noe ). Ts kjæreste, samt de andre spillegale kjærestene tl kg-kvinnene her er NERDER, late og mangler "passion" i sitt liv. De mangler og lysten på sin bedre halvdel (ser vi er enig i dette). Endret 26. juni 2010 av Frk Snasen
Gjest WoW gamer Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 Enig. Det vitner om: - Mangel på mål og mening med sitt eget liv. - Lite interesse av ts. - Når han dropper studier pga et spill, er det noe alvorlig galt. Folk skriver ting som... "gjør avtaler om pc-frie stunder". Er han sønnen din? NEI. En vettug og oppegående fyr hadde skjønt at dette tok for mye av tiden hans/deres. Han hadde tatt tak i problemet selv. Eller for å si det sånn: En vettug og oppegående fyr hadde aldri latt dette bli til et problem i det hele tatt. Du skal da ikke oppdra han, skal du vel? Kanksje han er avhengig... kan så være, men da må han få bukt på dette problemet selv. Nytter ikke å sitte her inne for deg ts å få koser og klemmer fra likesinnede (og jeg har mtp alle trådene om dette forstått at dere er en del). Hva med å forstå at forholdet deres umulig kan gå så bra, da han dropper både middager og filmkvelder (og helt sikker sex også) til fordel for et spill. Noe så tragisk. Jeg hadde aldri, og jeg mener aldri vært sammen med en som bor inni en pc. Heldigvis har jeg sluppet unna "slike", og sånn skal det forbli. A-l-d-r-i! Jeg spiller selv WoW gjennomsnittlig 2 timer hver dag. For litt over et år siden før jeg fikk kjæreste spillte jeg 10-16 timer. En hvilken som helst oppegående voksen mann som ikke ønsker å bli behandlet som et barn i et forhold, forstår at han må ta seg tid til sin elskede. Heldigvis spiller min kjære WoW, så da blir det liksom litt mer greit å bruke noen få timer utenom det som skal gjøres av praktiske ting i hverdagen. Vi deler på alt som skal gjøres, tar ansvar mao. Er enig i det meste av det Frk Snasen sier, TS har ingen plikt å oppføre seg som en mor i forholdet hun er i. Dette forholdet TS snakker om, lover ikke godt om hun ikke blir tatt på alvor av sin mann. Men det skal ikke være nødvendig å måtte forklare en voksen mann dette.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juni 2010 #14 Skrevet 27. juni 2010 (endret) ÅÅÅ joda det er som å lese om meg selv:(Er akkuratt sammen med en sånn.Noen hjelp å få?? Dump fyren. En mann som elsker deg har mer tid til deg. Dog, spørsmålet er om det er så viktig for deg å bli elsket? Endret 27. juni 2010 av brutal_mann
Fluffe Skrevet 27. juni 2010 #16 Skrevet 27. juni 2010 spiller han Wow? da er han avhengig. Men igjen, det er rasshølene som drar damer... Hadde disse gutta viet damene ting som samvær, samtaler og følørt ville de forsvunnet på hue og ræva ut til fordel fro Bobby-bædbåi som kun ville tømme og rømme. Ergo, guta spiller Wow og driter i dere for å holde på dere. Smarte båis mao. Alle som spiller wow er da ikke avhengi.Men han her er nok det ja.
Gjest lolita___ Skrevet 27. juni 2010 #17 Skrevet 27. juni 2010 Dump fyren. En mann som elsker deg har mer tid til deg. Dog, spørsmålet er om det er så viktig for deg å bli elsket? Han har tid til å elske meg,tror det har blitt en vane at han spiller såpass mye.Det er det han bruker fritiden på og jeg har også egene ting å holde på med.Også gjør vi ting sammen.Han tar heldigvis jobb og skole serriøst.Så han er ikke den verste av de verste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå