Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 jeg fikk en betalingsanmerkning da jeg var for sen til å betale en regning jeg hadde nedbetalingsavtale på. Da jeg ble ajour, sendte de slettemelding på betalingsanmerkningen. 2 kredittfirmaer slettet anmerkningen, men experian vil ikke gjøre det før jeg har betalt ned hele summen som jeg har avdragsordning på. De sier at så lenge jeg har brutt en avdragsordning, så sletter de ikke. Jeg ringte Lindorff, som ikke skjønner dette og mente at så lenge de ga beskjed om at den skulle slettes, så kunne ikke kredittfirmaet bestemme noe annet. Hvem har rett her? Er jo litt redd for at jeg blir sittende med anmerkning helt til jeg er ferdig i desember (dette er en avtale jeg har hatt i to år nå).
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 De har rett i at de ikke trenger å slette den før hele summen er betalt. Du er ikke ajour før det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 De har rett i at de ikke trenger å slette den før hele summen er betalt. Du er ikke ajour før det. H*n har nedbetalingsavtale. Når man er ajour i henhold til den, så er man ajour i henhold til den. Anmerkninger skal slettes når man er ajour med det som pt var utestående, altså den delbetalingen som manglet der og da. Uten nedbetalingsavtale ville det vært en annen sak.
Wonders Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Alt må nedbetales før denne anmerkningen kan slettes. Om Lindorf sier noe annet er det bare tull. Hvem er inkasso-partner her a? De har nok bare vært snille med deg. Kan stå som delhvis oppgjort i systemet, men ikke helt oppgjort hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå