Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber for tiden i Nederland, og tenkte meg til Amsterdam i morgen. Noen som har tips om ting som bør ses/oppleves? Jeg tar toget inn, så jeg planlegger å tilbringe dagen til fots..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi :D En annen nordmann i Nederland! Så artig =) Hvor holder du til ?

Kommer an på hva du vil gjøre og hvis du ikke har vært der før, men mange av de vanlige turist-stedene så er det kø på å komme inn. F.eks Anne Frank`s hus har ofte lang kø. Du må rett og slett tusle rundt og se på de flotte kanalene og broene, hva med å ta deg en tur på en sånn turist-båt som kjører rundt i kanalene? Det er veldig koselig synes jeg. er jo mange butikker hvis du vil shoppe, og den gata er redd i nærheten av tog-stasjonen.

Her er en god link til forslag: http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Amsterdam/turist/

Kos deg! :D

Skrevet

jeg skal tilbringe to måneder i Dordrecht i sør nederland i forbindelse med jobb. Hærlig å få en varm sommer for en gangs skyld :)

Amsterdam var ok, men hadde nok vært kjekkere dersom jeg hadde vært sammen med noen (min kjære!) Men gøy å ha vært der :)

Skrevet

Åja, jeg holder til i Breda, bare 20 min fra Dordrecht :D Håper du trives her da den tiden du er her =)

Skrevet

:o Kjæresten min bor i Breda!

Hva gjør du der Mir?

Skrevet

Oi, så artig da! Har du vært her nede eller?

Jeg studerer i Tilburg, men bor i Breda med samboer og katter :D

Skrevet

Var der senest i helgen:) Koselig by, men vi pleier å reise rundt litt når jeg er der. Var i Antwerpen en liten tur nå:)

Har du klart å lære deg nederlandsk? Jeg forstår det meste av det jeg leser, men snakkingen er vanskelig >.< Har lyst til å finne meg en jobb der nede, men ikke fryktelig lett når jeg er utdannet lærer og ikke snakker språket. Hvor lenge har du bodd der? Og hva studerer du?

Skrevet

Åja, ja jeg trives så godt her!

Jeg har vært her i 2 år , og skal begynne på trejde året av bachelorgraden til høsten. Studerer Internasjonal Business Administration.

Har tatt nederlandsk-kurs men det var ganske grunnleggende , og som deg så forstår jeg det meste av lesing, og kan høre på andres samtaler og forstå, men jeg tør ikke prate! haha! Jeg vet at jeg kan, men jeg føler det høres dumt ut selv om ingen ler av meg ;) Det er jo bare koselig hvis man prøver... Letter sagt enn gjort!

Kanskje en ide å sjekke om LOI.nl kan ha noen muligheter for jobb, jeg tror de gjør norsk-kurs på internett iallefall. Kan forstå det er litt vanskelig å finne jobb... gleder meg ikke til søkingen selv. Må bare komme ordentlig i gang med språket så hjelper det vel på.

Evt så finnes det vel intensive språk-kurs i nederlandsk, så du kan møte 3-4 uker om sommeren og virkelig lære mye på kort tid.

Hvor lenge har du fartet nedover her da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...