Nilde Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Jeg skal reise langt med min 6-åring. Vi skal til India hvor det er litt kaotisk. Det blir tog etter at vi har har hentet baggasje. Er det noen som vet hva som er enklest å reise m?
kosejentaa Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har vært en del å reist, men ikke med barn. Uansett vil jeg absolutt alltid anbefale trillekoffert. Det fungerer veldig godt, og er lettvindt å få med seg i forhold til en tung sekk. Men selvfølgelig, alt er relativt, dersom du har sekk kan du jo bare bære den med deg uten å tenke på noe mer.. men hva med tyver? Det er vel lettere å stjele fra en sekk enn en trillekoffert?
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Når jeg reiser med barn, liker jeg å alltid ha en ledig hånd. Hvis du har begge hendene opptatt med kofferter, har du veldig lite kontroll over barnet. Jeg ville derfor valgt en ryggsekk.
kosejentaa Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Det er jo sant, men dette barnet er jo 6, ikke 3!
Papierschere Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Vi var på ferie til Kreta for et halvt år siden. Hadde da med et barn på 5, og et på 7. Selv om begge klarte å trille koffertene sine på egenhånd, satte de ofte pris på at vi voksne tok med av oss trillekoffertene en stund i og med at vi reiste sent hjem igjen, og begge barna var svært trøtte. Så hvis dere skal reise på kvelden, eller tidlig morgen(før barnet vanligvis står opp) ville jeg valgt en ryggsekk
I.am.me Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Uavhengig av om barnet er 3 eller 6 år, er det greit med en ledig hånd. Hvis dere skal på og av tog heletiden skal dere finne fram biletter, penger og alt mulig annet. Jeg ville gått for èn stor ryggsekk hvis du har muligheten til det. Hvis dere må ha en koffert i tillegg, ville jeg valgt en litt større koffert i en knallfarge, gul f.eks. Den er lettere å kjenne igjen og vanskeligere å stjele.
momo Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Jeg reiser en del alene med mine to barn på 3 og 9 år, jeg reiser med en veldig stor trillekoffert. Er så glad for att jeg klarer og pakke alt i den, gjør alt så mye lettere. Jeg har jo også en vanlig sekk på ryggen som håndbagasje, samme har ungen på 9 år.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 Det er jo sant, men dette barnet er jo 6, ikke 3! Jeg har reist mye med barn, og jeg har mange ganger måttet huke fatt i en fasinert, overivrig, eller evt en sliten og distré 6-åring, som ikke har sett hvor h'n har gått... I India er det også mange mennesker, spesielt på flyplasser, togstasjoner, og busstasjoner, og det er godt å kunne holde fast i barnet for å hindre at det kommer bort fra deg i folkemengden.
Gjest SmallTalk Skrevet 27. juni 2010 #9 Skrevet 27. juni 2010 Jeg ville satset på en ryggsekk av den typen backpackere bruker. De har plass til mye og er gode å bære på selv om de blir tunge. Ser for meg at det kan bli slitsomt med to trillekofferter + en 6-åring å holde styr på i India. Det er lett å komme vekk fra hverandre i store folkemengder og jeg personlig ville ikke sluppet løs ungen i trengselen. Da trenger man en hånd fri.
Nilde Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. juni 2010 Takk for gode tips. Ser ut som jeg tar en stor rosa trillekoffert og legger i en stor backpackersekk på flyreisen bort, sekken kommer til å brukes på returen etter en del shopping:) Vi gleder oss:-)
*Annie* Skrevet 28. juni 2010 #11 Skrevet 28. juni 2010 Jeg ville valgt sekk! Det er en stor fordel å ha hendene fri når man reiser med barn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå