Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Jeg lurte på om det er noen som vet hvor lang tid det tar fra faktura har forfallt før strømselskapet stenger av strømmen? Jeg fikk nemlig en bet. påminnelse / inkassovarsel i dag, med forfall ..i dag. Jeg sliter ekstremt med å få endene til å møtes, og har måtte prioritere andre faktura som allerede har gått til inkasso denne måneden. Stenger de strømmen når faktura går til inkasso, eller kan jeg vente med å betale den til neste måned, når inkassoen kommer? (dette er min første faktura for strøm, så jeg vet ikke om de er mer nøye på det når man aldri har betalt til dem før? ) Jeg vet det er en ond sirkel å ikke ta unna småregningene, og neste måned får jeg heldigvis full lønn slik at jeg kan komme meg ovenpå igjen..
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Ring de og forklar situasjonen. Kanskje de er litt greie..
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Det lureste du kan gjøre er å snakke med dem. Jeg tror det skal ganske mye til før de stenger strømmen, men kraftselskapene er som regel veldig villige til å utsette (evt. dele opp) regningen om du tar kontakt med dem. Ved å snakke med dem vet de at de får pengene sine, og du slipper usikkerheten. I tillegg kan det vel komme ekstra utgifter om det går så langt som inkasso, vil jeg tro. Så: Ta en telefon så raskt som mulig, så er jeg temmelig sikker på at det lar seg ordne. Lykke til!
Sannasol Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Det er aldri strømselskapet som stenger for strømmen din, det er alltid netteier. Hvis det ikke er et og samme firma, så er det nettleien din du absolutt må betale for å slippe å få strømmen stengt. Jeg går nå ut fra at det er samme firma som leverer begge deler. Da må du ringe dem og få forklare situasjonen. De er oftest veldig greie, for det er ikke noe ønskesituasjon å stenge strømmen til folk. Det tar ca. to måneder etter forfall til det blir stengt. Håper det ordner seg for deg.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 Hvis du sliter med å få økonomien til å gå rundt så skal du IKKE vente på inkassovarsel. Kontakt selskapene du får regning fra med en gang og forklar dem at du vil betale ned i avdrag. Jo tidligere du sier fra jo større velvilje vil du oppnå i andre enden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Du får stengevarsel før de faktisk stenger strømmen. Hilsen en som fikk stengevarsel for litt siden (fikk betalt da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå