Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 jeg reagerer på det meste av mineralsminke med at huden blir mer uren, dvs: den får masse bittesmå kviser/urenheter. det går ikke dypt i huden, og det blir ikke rødt eller kløende. bare masse bittesmå nupper/urenheter. jeg har prøvd samme merker over lengre tid, byttet, etc - uten resultat. når jeg bytter merke så hjelper det i et par dager, men så.....reaksjon. noen som aner hva det kan skyldes? jeg pleier reagere på vanlig pudder også, men ikke på denne måten...hm.....
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 og for de som lurer: jeg har prøvd id(vanlig og matte uten bismuth), EM, tikei og glominerals.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Vasker du/renser kostene dine hver dag? Sorry, men det er det første jeg kom på. Hørte det en gang av ei jente, hun mente at mineral sminke tettet porene hennes, huden ble så uren. Det viset seg at hun ikke vasket kosten en eneste gang på et år, mens hun brukte mineralpudderet.
Jade Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 (endret) Enig med AnonymBruker over her. Urene koster kan godt være grunnen til uren hud. Det kan også være at du ikke tåler kosten, hvis det f.eks. er laget av dyrehår? Hvor mye mineralpudder tar du på om gangen? Endret 25. juni 2010 av Jade
Rosenrød Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har samme problem, aner ikke hva det kan være. Har prøvd forskjellige koster og prøver å vaske dem rimelig ofte. Huden min er helt fin når jeg ikke bruker mineralsminke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Renser dere huden ordentlig da? Mineralsminke synker godt ned i huden, og et tips er å påføre i strykebevegelser, ikke "buffe" inn. Da trykker ikke man så mye rart ned i porene.
Jade Skrevet 29. juni 2010 #8 Skrevet 29. juni 2010 Det kan jo hende at du ikke tåler ingrediensene i mineralsminken - rett og slett!
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 Kan være du reagerer på en annen ingrediens, som heter karmin (Carmine)? Les mer her.
Gjest Elyssa Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Pass på å ikke ta deg i ansiktet i løpet av dagen. Bruk rene kluter, svamper, håndklær, koster e.l. i nærheten av ansiktet. Reagerer du på flytende make-up?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå