Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Hei

Er i en vanskelig situasjon annenhver voksen person sikkert har vært gjennom, men kan ikke hjelpe for at jeg føler at verdens byrde har falt på meg. Patetisk, jeg vet vet!

Så til problemet:

Jeg har vært sammen med dama i snart to år. Det har vært to gode år! Jeg er 25 år og hun er 24, og vi studerer sammen på høyskole. Nå vil hun ha pause i forholdet, men kan ikke gi noen god grunn annet enn at hun er usikker. Når jeg spør hva hun føler for meg når vi er sammen sier hun at hun er forelsket i meg, og at hun savner meg når vi er fra hverandre. Jeg føler det samme, og anser dette som den beste grunnen til at to personer burde være sammen!

Dette er den herligste jenta jeg noensinne har møtt, og vet at hun ikke vil såre meg. Men jeg er sint og frustrert over at hun heller vil avkjøle forholdet med distanse enn å pleie det med nærhet. Har prøvd pause før, men ender alltid opp sammen igjen helt til neste anledning for å ikke se hverandre på en stund byr seg, og hun vil ha pause. Det er åpenbart noe hun har behov for, men jeg skjønner det likevel ikke.

Går hele tiden å luirer på om jeg skal kreve et endelig valg nå eller om jeg skal gi henne tiden hun trenger å ikke ta kontakt. Problemet er at uansett hva som skjer så kommer jeg til å se henne hele tiden utenom feriene, og vi har mange felles venner.

Til syvende å sist er det eneste jeg ønsker å være sammen med henne, men det må jo være gjensidig..

Aner ikke hva jeg bør gjøre, og setter stor pris på noen innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde bedt henne ta et endelig valg. Ønsker hun en pause, er det over for din del. Hvorfor lar du henne styre deg på denne måten? Dette er ikke første gangen, og en kan jo begynne å lure på hva hun egentlig ønsker å oppnå med en pause.

Med å la henne ta disse pausene, samtidig som du sitter og venter på henne, lar du henne samtidig ta hele styringen i forholdet. Hun ahr deg når hun selv vil, men samtidig har hun deg også når hun selv ikke vil være i nærheten av deg. Hun lar deg sitte der og vente, mens hun driver med det hun ønsker å gjøre. La henne vite at denne gangens itter du ikke og venter på henne, for da tar du samtidig igjen kontrollen voer livet ditt

Personlig mener jeg at man jobber sammen med forholdet, og man jobber aldri utenfor forholdet med forholdet. Derfor er en pause i mitt liv, det samme som avsluttet forhold.

Endret av Piper
Skrevet

Jeg hadde også bedt henne ta et endelig valg.. En sånn vinglepetter er ikke godt å være med, det gir en usikkerhet som du ikke kan leve med over tid. Og hvis hun kan drive på sånn med viten om at hun alltid kan komme tilbake til deg, da vet jeg ikke om det blir slutt på det med det første heller.

Enig med Piper om dette med at man jobber sammen med forholdet - og ikke utenfor forholdet.

Skrevet

Hva betyr pause og hva betyr usikker?

Skal det være pause fram til skolestart?

Innebærer pausen at man ikke har noen forpliktelser for hverandre, og skal leve ut en erotisk sommer på hver sin kant?

Eller er det sølibat i pausen?

Usikker kan bety at hun liker deg ganske bra, men trenger å prøve ut noen alternativer. Hun er også usikker på alternativene, og ønsker å falle tilbake på deg hvis alternativene er for dårlige.

Pause kan også bety å leve i fred og ro som munk og nonne en periode, med tid til meditasjon og ettertanke.

Ekte kjærester på høyeste nivå ønsker å bruke en del ferietid sammen. det er det romantiske høydepunktet i kjærlighetsåret.

Sier hun at du bør teste ut andre damer i pausen? Pausegymnastikk?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva betyr pause og hva betyr usikker?

Skal det være pause fram til skolestart?

Innebærer pausen at man ikke har noen forpliktelser for hverandre, og skal leve ut en erotisk sommer på hver sin kant?

Eller er det sølibat i pausen?

Usikker kan bety at hun liker deg ganske bra, men trenger å prøve ut noen alternativer. Hun er også usikker på alternativene, og ønsker å falle tilbake på deg hvis alternativene er for dårlige.

Pause kan også bety å leve i fred og ro som munk og nonne en periode, med tid til meditasjon og ettertanke.

Ekte kjærester på høyeste nivå ønsker å bruke en del ferietid sammen. det er det romantiske høydepunktet i kjærlighetsåret.

Sier hun at du bør teste ut andre damer i pausen? Pausegymnastikk?

Gjest Gjest
Skrevet

Sorry..surrer fælt her..

Tilbake til tema:

Pausen handler om å være fra hverandre litt.

Vet at hun ikke kommer til å "prøve andre alternativer", og det kommer ikke jeg til å gjøre heller. Tror hun bare er litt usikker på livssituasjonen sin.

Er jo ikke lett for henne heller, men jeg begynner å bli så jævlig lei av dette her..

Gjest D.O.A.
Skrevet

Jeg ville stilt henne et ultimatum uansett, en ting er å jobbe med forholdet, snakke og vurdere ting, men å skulle ta pause er for meg et veldig stort steg!

Og jeg ville ikke greid å skulle sitte å vente på noen i usikkerhet, jeg tror og at noe av tillitten ville vært svekket for min del. Det å være den delen av et forhold som må vente på at den andre delen skal finne ut av ting, uten at man vet hvorfor og hva man eventuelt kan gjøre, hadde ikke jeg taklet.

Jeg ville isåfall ha ønsket å først snakke ut, få vite hvorfor min kjære trenger å tenke og vurdere ting, og deretter enten godtatt eller ikke godtatt pause, selv om det kanskje hadde resultert i at forholdet endte.

Skrevet

jeg syns det er både umodent og feigt å be om "pause" fra et forhold. Om noe ikke er slik som det burde, om det er problemer, etc, så jobber en med de, sammen! Det går ikke ann å løse et problem et par har når en er hver for seg. Og jeg syns heller ikke det er riktig at en skal forlange at en bare skal stikke avgårde og gjøre som en vil, og så forvente at den andre sitter pent og venter når en finner det for godt å tusle tilbake.

er enig med de andre...gi henne et ultimatum. enten jobber dere med problemene sammen, som et skikkelig par, eller så er det over for din del om hun vil ha "pause". Det er ikke slik i det virkelige liv at en kan ta en pause fra jobb, familie, venner, og forvente at alt og alle er der og venter på en etterpå. hvis noe er så gale at det ikke lar seg løse sammen så syns jeg at en skylder hverandre å være såpass ærlig at en sier ifra om det og heller skiller sine veier.

selv hadde jeg ikke godtatt at jeg bare skulle sitte og vente på en person som ville finne ut av det ene og det andre. En slik person er lite seriøs og lite engasjert i forholdet syns jeg, og er ergo ikke noe å sitte å vente på.

Skrevet

Pause er gjerne midlertidig brudd, Og alle slike småbrudd river og sliter og trigger kjærlighetssorg. Jeg har inntrykk av at kjælighetssorg er en del av prosessen som avslutter kjærlighet, og tror at en del slike sorgperioder fører til kjærlighetsslutt.

Noe som er mye bedre enn pause er alenetid, og aleneferie. Man kan være ett par, og samtidig ha bruk for tid for seg selv noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...