Sarafina Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #21 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg har heller ikke spesielt god erfaring med Dell, hverken maskinen eller kundeservicen. Jeg endte vel opp med å sitte i et halvt år og utveklse mailer med dem, og satt igjen med ødelagt PC og tålmodighet etterpå. Nå var det jo et litt kinkig problem, av og til funket PCn og av og til ikke. Når de endelig tok den inn på reperasjon så fikk jeg den rett tilbake med beskjeden om at den fungerte (noe den typisk nok sikkert gjorde da de fikk den), men problemene var der jo fremdeles. De hadde sett at noen knapper ikke reagerte så jeg fikk nytt tastatur, men det var jo ikke problemet i det hele tatt. Jeg følte de ikke trodde på meg, spesielt siden jeg fikk en hel haug med goddag mann økseskaft-svar imens jeg forsøkte å forklare hva problemet var. Og om igjen og om igjen det samme, siden forskjellige kundebehandlere svarte. Og så gjentok de spørsmål som jeg hadde blitt spurt om før, noe de hadde sett om de hadde bladd litt bakover i utvekslingen og lest. Jeg foreslo at det var et hardware-problem, og at det kunne ha noe med at maskinen ble så utrolig varm at jeg nesten brant meg på den, men det var visst umulig. Senere leste jeg at Dell trakk tilbake en del maskiner (riktignok ikke akkurat min modell) fordi batteriet ble så uendelig varmt at ting smeltet inni der. Til slutt gadd jeg rett og slett ikke mer, kjøpte bare en ny PC. Som IKKE var Dell. Jeg opplevde det ikke som de gikk inn for å være vrange, det var jo litt vanskelig siden hverken jeg eller dem forsto hva som var galt. Men de gikk ikke akkurat inn for å hjelpe heller, når man har prøvd å løse det over mail i et halvt år så er det kanskje på tide å vurdere å tilby en ny PC. Men i stedet for å hisse meg opp så ga jeg bare opp. Kanskje det er greia deres, kjede kundene i hjel med dumme spørsmål til de ikke gidder mer. Denne kjenner jeg meg veldig igjen i. For det er det som er problemet: av og til funker pc-en, av og til ikke. (Så når jeg nå sender den inn, vil den nok typisk nok virke.) Jeg har også utvekslet mailer (og sittet i timesvis på telefonen, også i arbeidstida mi siden teknisk support er oppe til klokka 17) med Dell i et par måneder nå, og synes det også bør være nok til at de kunne tilby en ny maskin. Ikke før nå får jeg lov å sende den inn til verksted (først stod de hardnakket på at det fikk jeg ikke lov til.)Etter MÅNEDER fram og tilbake med Dell, synes jeg faktisk ikke det er for mye å forlange at de kan komme og hente pc-en min. Som du skriver Anjelika, kanskje det er greia deres, å få folk til å gi opp - merker jeg er i ferd med å gi opp selv, og har flere ganger vurdert å kjøpe ny pc, som helt klart ikke skal være Dell. Da går jeg heller på databutikken her jeg bor - skulle noe være feil, er det bare å stikke innom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå