Drama_Queen Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Skal gifte oss i august og reiser til Thailand først. Har sett for meg å sy brudepikekjole der, men er det noe billigere enn hjemme? Får jo kjøpt brukt til rundt 600 kr. Tilbehør som undeertøy, sko og smykker/øredobber til brud, er det også ting en får kjøpt der? og er det billigere enn hjemme? Og så lurer jeg på om en får kjøpt vanlige klær der og hva slags kvalitet det er. F.eks joggesko osv.. Er det litt sånn Tyrkia/Bulgaria preg over det, slik at det lyser kopi på lang lei?
Capricorn Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Veldig billig klær. Både ekte merke og kopier. Fikk skreddersydd endel og er veldig fornøyd. Smykker er billig, men jeg kjøpte ikke noe. De bruker 24 karat der og det syns jeg er for mørkt. Ser litt juggel-aktig ut. God tur! Du finner nok noe. Et nydelig land forresten.
Xtend Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Nå er det ikke et underutviklet høl i Afrika du skal reise til, så du skal ikke være redd for å finne klær ol. av meget høy kvalitet. I Bangkok finner du alle av verdens største moteprodusenter representert med utsalgssteder. Men prisen er jo deretter da. Kona kjøpte f.eks. en Louis Vuitton veske til 5000 NOK, den samme vesken kostet 8000 NOK i Oslo. Så litt billigere er det da. Når det gjelder gull så er thai gull mye renere enn det mølet du får kjøpt i Norge. Som riktig påpekt over meg er gullet du kjøper i Thailand på 24 karat, og det tilsier at gullet inneholder mindre kopper og andre metaller enn 18 karats gull kjøpt i Norge. For moro skyld tok jeg med en gullring kjøpt i Norge til en gullsmed i Bangkok for evt. å selge den. Han tok en kjapp titt på ringen og smilte og sa: this no thai gold, not worth anything here.
ejoty Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Hvis du skriver hvor i Thailand dere skal er det enklere for de som har vært de samme stedene og si hva slags butikker som finnes i området. F.eks. i Bangkok får du helt klart tak i en del div. ting. Ko Lanta, not so much...
Xtend Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 (endret) Skal dere til Kamala Beach er det ikke lange veien til shoppingkomplekset Jungceylon i Patong. Der finner du merkeklær og sko av ypperste kvalitet. Endret 27. juni 2010 av Xtend
Drama_Queen Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2010 Skal dere til Kamala Beach er det ikke lange veien til shoppingkomplekset Jungceylon i Patong. Der finner du merkeklær og sko av ypperste kvalitet. Så bra! Takk fir tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå