Gå til innhold

Han ville skrive bok om en kvinne han var betatt av

Anbefalte innlegg

Gjest undrende
Skrevet

Vi har vært venner lenge. Rett før det sa pang sa han at han skrev bok om en kvinne han hadde vært svært betatt av. De har aldri kysset, hatt sex eller noe - men han hadde falt. "Det var noe!", sier han. Etter vi ble sammen så sier han at han aldri har åpnet dokumentet. Mannen er 45 år, har utgitt flere bøker, har en godd jobb, barn - og ville satse på oss. Men jeg er i tvil. Er det normal oppførsel å skulle skrive bok og tro det har vært noe voldsomt når det ikke har skjedd noe annet enn kafe-besøk?

Er han litt syk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tja, er vel ikke sykt. Er han forfatter vil han vel hente ideer og inspirasjoner fra de underligste plasser... Men hvorfor spør du han bare ikke hva slags bok, og hvorfor?

Skrevet

Vi har vært venner lenge. Rett før det sa pang sa han at han skrev bok om en kvinne han hadde vært svært betatt av. De har aldri kysset, hatt sex eller noe - men han hadde falt. "Det var noe!", sier han. Etter vi ble sammen så sier han at han aldri har åpnet dokumentet. Mannen er 45 år, har utgitt flere bøker, har en godd jobb, barn - og ville satse på oss. Men jeg er i tvil. Er det normal oppførsel å skulle skrive bok og tro det har vært noe voldsomt når det ikke har skjedd noe annet enn kafe-besøk?

Er han litt syk?

Noen vil kanskje kalle det sykt og noen vil kanskje si at han er en kunstnerisk og kreativ type som lett blir inspirert. Normalt er det kanskje ikke, men det betyr ikke at han er "syk". Jeg hadde ikke bekymret meg for det der.

Skrevet

Er det ikke sånn kunstere er da? Litt pussige og rare.. hehe :gjeiper:

Jeg skjønner jo hvis du skulle ønske han hadde skrevet bok om deg da. Og de følelsene du har vekket hos han.. Men Tydeligvis har han opplevd noe spesielt da som har gitt han inspirasjon til en bok. Og da kan du kanskje ikke si noe på det... Men tror ikke han er skrullete akkurat.. :)

Skrevet

Tja... det hadde vært psykere hvis han ALDRI hadde skrevet en bok før.

Har opplevd noe lignende selv. Var sammen med en fyr som skrev et musikkstykke som handlet om livet hans. Stykkene om kona og de tidligere exene var helt fantastiske. Og jeg ventet i årevis på å få et eget lite musikalsk vers i verket hans. Og joda, det kom, det. Men først når det ble slutt. Uansett er poenget at han du er sammen med henter opp inspirasjon.

Og hvem vet? Kanskje du en gang i fremtiden blir med i en av bøkene hans :)Er i hvertfall ingenting å reagere på. Det er helt normalt dette. I hvertfall hos kunstnersjeler.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvis han ikke hadde vært forfatter så ville jeg oppfattet det som litt rart.. men når du sier han er det så synes jeg ikke det er så rart.. De henter inspirasjon fra alle mulige steder, skriver ofte ned ett kapittel eller to. til noe som kanskje ikke blir noe, men da har de det skrevet ned. at han sa det til deg trengte han vel ikke, men han ser vel det på en litt annerledes måte enn deg kanskje?

Skrevet

Er han litt syk?

Jeg skrev en gang et eventyr, inspirert av ei dame som var sykt fascinerende. Jeg har bare gjort slikt en gang, og ordene skrev nesten seg selv.

Jeg syntes det ble spennende , godt og romantisk. Og det hadde ikke vært mulig hvis jeg ikke ble sykt inspirert. Jeg er stolt av det. for meg har det stor kvalitet.

Man må tørre å kjenne på de litt ekstreme følelsene for å gjøre slikt. Og det som er litt ekstremt er jo det som er verdt å skrive om.

Jeg har hatt lyst til å bli forfatter, men er sjanseløs, pga manglende fortellerevne, og for liten eventyrbakgrunn.

Hun som inspirerte meg har jeg aldri kysset.

Kanskje jeg er like gal som typen din, men det er helt greit for dama mi.

Skrevet

Hm...han er ikke kunstner, langt fra, men har skrevet et par bøker på hobbybasis...Synes det er veldig spesielt, gjør meg usikker. Han kaller det selv "en besettelse som var.."Hun var offline fra FB i lang, lang tid. Etter hun kom tilbake tid er han blitt veldig rar. Han sier det ikke er noe, spurte en gang. At hun var "for party" og at de ikke passet sammen og at besettelsen var over. Uansett. Rart å skrive bok om noe som aldri var og planlegge å gi...

Ja,ja.

Skrevet

I og med at han har skrevet flere bøker tidligere, så synes ikke jeg det er rart, nei....

Skrevet

Hm...han er ikke kunstner, langt fra, men har skrevet et par bøker på hobbybasis...Synes det er veldig spesielt, gjør meg usikker. Han kaller det selv "en besettelse som var.."Hun var offline fra FB i lang, lang tid. Etter hun kom tilbake tid er han blitt veldig rar. Han sier det ikke er noe, spurte en gang. At hun var "for party" og at de ikke passet sammen og at besettelsen var over. Uansett. Rart å skrive bok om noe som aldri var og planlegge å gi...

Ja,ja.

Besettelser tar det ofte litt lengre tid å komme over enn det han tror. Han er sikkert over- i betydningen at han aldri vil forsøke å utvikle ett forhold, men jeg tror nok eventyret synger noen vers i hodet hans av og til.

Men dette er nok ingen trusel mot kjærligheten mellom han og deg. Så det er ingenting å bry seg om.

Skrevet

Besettelser tar det ofte litt lengre tid å komme over enn det han tror. Han er sikkert over- i betydningen at han aldri vil forsøke å utvikle ett forhold, men jeg tror nok eventyret synger noen vers i hodet hans av og til.

Men dette er nok ingen trusel mot kjærligheten mellom han og deg. Så det er ingenting å bry seg om.

Helt enig med deg I grosny.

Jeg synes også det er greit siden han skriver bøker.

Er du litt sjalu og usikker på denne kvinnen?

Husk at det er deg han har valgt. Ikke henne.

Skrevet

Enig.

Det å skrive en bok om henne kan være det som vekker ham fra besettelsen. Jeg vet selv fra min bloggerperiode at det først var når jeg hadde satt ord på tankene og publisert dem, at de faktisk slapp taket. Noen av oss er bare rare, det går ikke an å fikse på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...