Mamaloco Skrevet 25. juni 2010 #1 Del Skrevet 25. juni 2010 Kjæresten har fisket en ganske stor gjedde, ca 60 cm lang (vekt vet jeg ikke, siden vi ikke har noen vekt for øyeblikket..). Ingen av oss er særlig flinke når det kommer til tilbereding av fisk, og da ihvertfall ikke en fisk med så grovt kjøtt som gjedda har. Er det noen som har gode tips til hvordan vi kan fikse en herlig middag med gjedde, eller kanskje noen som har ei oppskrift å dele? Alle forslag mottas med STOR takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 25. juni 2010 #2 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Jeg er ikke sikker, siden jeg aldri har laget det... kjøttet på gjedda må bare halvtines og gjerne blandes med f.eks. torsk uer, lange eller sei, men rene gjeddekaker er ok. Det blir best resultat å lage fiskekaker av gjedde, har jeg hørt. En del bein du må renske først da. Kjør i en foodprossesor, halvfrossen er et pluss hvis ikke fisken er fersk, ha i ca 600 gram fisk av gangen, et egg, halv liten løk, to ss potetmel, litt melk, salt og pepper. Endret 26. juni 2010 av Alvina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå