Gå til innhold

Guder og aliens

Fremhevede innlegg

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Det har eksistert guder i alle tidsaldre. Fra Gud i kristendommen til de egyptiske gudene som f.eks Ra. Men så kom jeg til å tenke på en ting; Kan ikke disse såkalte gudene menneskene så være romvesener? Hvis man ser på bilder som ble malt for flere hundre år siden og til og med TUSEN ÅR SIDEN, så kan du se flyvende ufoer i bakgrunnen og vesener som ser helt annerledes ut en menneskene.

Selv syns jeg dette virkelig er ufattelig spennende, da jeg tror på liv i rommet :)

Kunne vært gøy å høre andres meninger ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har eksistert guder i alle tidsaldre. Fra Gud i kristendommen til de egyptiske gudene som f.eks Ra. Men så kom jeg til å tenke på en ting; Kan ikke disse såkalte gudene menneskene så være romvesener? Hvis man ser på bilder som ble malt for flere hundre år siden og til og med TUSEN ÅR SIDEN, så kan du se flyvende ufoer i bakgrunnen og vesener som ser helt annerledes ut en menneskene.

Selv syns jeg dette virkelig er ufattelig spennende, da jeg tror på liv i rommet :)

Kunne vært gøy å høre andres meninger ^^

Ideen at romvesener er forbilder for tidlege gudeoppfatninger, er noe som oppsto i kjølvannet av new age-tradisjonen og det er skrevet hundrevis av bøker om emnet.

Om du virkelig er interessert så kan du lese Erich von Dänikens bøker. Han er en sveitsisk arkeolog som har viet store deler av sin "karriere" på å beviser at menneskene stammer fra aliens og at menneskenes guder har sitt opphav i møte med aliens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken

Endret av Lofotdorsken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...