Gjest Feline. Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Jeg lurer på om noen vet om noen greie joggeruter med minst mulig asfalt, på ca 1 mil i oslo, nærmere bestemt tøyenområdet/gamlebyen?
Twink Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Kan ikke hjelpe deg med spesifikk rute, men tror nok det blir vanskelig å finne en uten asfalt i Tøyen området. Hva med å dra opp på Ekeberg? Der er det veldig fint! Sikkert mulig å få tak i noen turkart og slikt for området også, sånn at du kan legge deg opp en rute på forhånd.
Wiggins Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Jeg lurer på om noen vet om noen greie joggeruter med minst mulig asfalt, på ca 1 mil i oslo, nærmere bestemt tøyenområdet/gamlebyen? Hvis du skal finne en joggerunde på 1 mil med lite asfalt i området du snakker om så tror jeg du må skru tiden hundre år tilbake. Hvis du skal jogge et sted med lite asfalt må det nok bli parkene som ligger på hver sin side av Ring 2. For å få jogget en mil må det nok bli noen runder. Jeg kan heller ikke se at det skal være så mye bedre på Ekeberg. Du kan jogge rundt fotballbanene og rundt en liten skog, men det blir ikke lange runden. Skal du jogge langt på grus og sti er det nærmeste stedet jeg kan tenke meg om du sykler eller tar trikken til Rikshospitalet. Nordmarka begynner faktisk der, du bare går litt videre fra trikkestoppet og over Gaustadbekken, så er det sti som går mot Sognsvann.
gbnj Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Jeg lurer på om noen vet om noen greie joggeruter med minst mulig asfalt, på ca 1 mil i oslo, nærmere bestemt tøyenområdet/gamlebyen? Vil du unngå asfalt pga belastningen, og i såfall setter du hælen/framfoten ned først når du løper?
Gjest Feline. Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Ja vet det er vanskelig å finne en rute uten asfalt her, derfor jeg spør om noen vet om noe Kan godt være litt asfalt, så lenge det ikke er masse biler, lyskryss osv
gbnj Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Ja vet det er vanskelig å finne en rute uten asfalt her, derfor jeg spør om noen vet om noe Kan godt være litt asfalt, så lenge det ikke er masse biler, lyskryss osv Så det er trafikken, og ikke asfalten du vil unngå? Det går vel en gangvei/tursti langs med Akerselva?
Gjest Feline. Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Så det er trafikken, og ikke asfalten du vil unngå? Det går vel en gangvei/tursti langs med Akerselva? Er jo greit uten asfalt, men det er jo veldig vanskelig å få til, så da går det bra å jogge i uti sida på veien i "grøfta" Men det er ihvertfall irriterende å jogge der man må stoppe i lyskryss og det omtrent er motorvei rundt deg. Greit om det er litt koselig å jogge der liksom Akerselva er grei den, men jogger tidlig morgenen og da er det så mange lugubre folk nederst der har jeg hørt, hehe
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 Jeg liker å løpe i skogen ved Linderudkollen/Grefsenkollen. Milevis med fine, myke grusveier. Men da må du ta trikk eller t-bane, så det blir nok for langt for en morgentur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå