Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Jeg er 25 år og sliter forsatt med kviser,ikke nok med det har jeg mye arr fra tidligere kviser.Er så oppgitt blir lei meg når jeg ser folk med prikk fri hud:( Hva kan forårsake disse kvisene i så sen alder?Jeg har hatt kviser siden jeg var 17 år.Jeg bruker diane forsatt for å holde de verste unna. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt arrene? de er vel det verste.Noen hud produkter som er bra?Hjelper det å snakke med legen om det?Har hørt at md formulations skal fungere på arr?Stemmer det? Hjelp meg værrr så snill er sikkelig desperat nå,når jeg ser huden min selv med sminke i dagslys er den jævlig.Masse flekker fra tidligere kviser osv. Hva kan jeg gjøre for denne uduglige huden min??
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Jeg er 25 år og sliter forsatt med kviser,ikke nok med det har jeg mye arr fra tidligere kviser.Er så oppgitt blir lei meg når jeg ser folk med prikk fri hud:( Hva kan forårsake disse kvisene i så sen alder?Jeg har hatt kviser siden jeg var 17 år.Jeg bruker diane forsatt for å holde de verste unna. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt arrene? de er vel det verste.Noen hud produkter som er bra?Hjelper det å snakke med legen om det?Har hørt at md formulations skal fungere på arr?Stemmer det? Hjelp meg værrr så snill er sikkelig desperat nå,når jeg ser huden min selv med sminke i dagslys er den jævlig.Masse flekker fra tidligere kviser osv. Hva kan jeg gjøre for denne uduglige huden min?? Jepp, føler med deg! Har det på akkurat samme måte. Jeg har plagdes med kviser siden jeg var 13, og nå er jeg 24 og jeg klarer ikke å se noe lys i tunellen, fordi jeg har til en hver tid store vonde kviser Jeg har tenkt å spørre legen min om en krem man får på resept i første omgang. Tror den heter differin. Skal vel smøres på 2 ganger om dagen, og mange har hatt god nytte av den. Til høsten/vinteren skal jeg spørre om jeg kan få tetracyclin tabletter. Det er en kur man skal gå på i 4-6 måneder, men problemet er at man kan ikke ta den i sommer måneden da det er mye sol. Hvis ikke skulle jeg bett om å få begynne på den i morgen Ellers har jeg tenkt å ta laser operasjoner etter hvert for å fjerne arrene, klarer heller ikke å dekke onklig over dem med sminke, og det plager vettet av meg. Synd at laser operasjonene er så dyre. Har sett priser fra 1500-3000 pr behandling, og man må gjerne ha flere behandlinger, noen så mange som 6-8 behandlinger leste jeg på nett. Men, det kommer til å være verdt hver en krone.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Jepp, føler med deg! Har det på akkurat samme måte. Jeg har plagdes med kviser siden jeg var 13, og nå er jeg 24 og jeg klarer ikke å se noe lys i tunellen, fordi jeg har til en hver tid store vonde kviser Jeg har tenkt å spørre legen min om en krem man får på resept i første omgang. Tror den heter differin. Skal vel smøres på 2 ganger om dagen, og mange har hatt god nytte av den. Til høsten/vinteren skal jeg spørre om jeg kan få tetracyclin tabletter. Det er en kur man skal gå på i 4-6 måneder, men problemet er at man kan ikke ta den i sommer måneden da det er mye sol. Hvis ikke skulle jeg bett om å få begynne på den i morgen Ellers har jeg tenkt å ta laser operasjoner etter hvert for å fjerne arrene, klarer heller ikke å dekke onklig over dem med sminke, og det plager vettet av meg. Synd at laser operasjonene er så dyre. Har sett priser fra 1500-3000 pr behandling, og man må gjerne ha flere behandlinger, noen så mange som 6-8 behandlinger leste jeg på nett. Men, det kommer til å være verdt hver en krone. Du kan gå på tetracyliner om sommern også men du må bare være forsiktig med sol,unngå solarium.Jeg går på de nå i tillegg til Diane.Jeg har også hørt om laser,men finnes det ingen annen utvei??Det er jo svindyrt har rett og slett ikke råd til det..Uff blir sikkelig deppa av den huden min:(
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Du kan gå på tetracyliner om sommern også men du må bare være forsiktig med sol,unngå solarium.Jeg går på de nå i tillegg til Diane.Jeg har også hørt om laser,men finnes det ingen annen utvei??Det er jo svindyrt har rett og slett ikke råd til det..Uff blir sikkelig deppa av den huden min:( Jasså? Jøss, hadde lest man ikke kunne gå på dem om sommeren. Jaja, tror jeg likevel venter til høsten, da jeg hadde planer om å bli brun denne sommeren hihii Hørt differin kremen skal være såpass bra, at om jeg får prøvd den fram til høsten, skal jeg holde ut med det, men tror nok det må tabletter til for å knekke de værste bakteriene. Jeg fikk resept på diane, tror det var 3 måneders resept. Etter jeg fikk resepten, så byttet jeg fastlege pga jeg flytta til en annen by. Da jeg ringte legekontoret for å bestille ny resept, fikk jeg beskjed om at legen skulle ringe meg. Det første hun spurte om var hvorfor jeg gikk på diane. Forklarte det var for å prøve å se om det hjalp på kvisene. Da sa hun at hun anbefalte ikke diane, pga det var ikke sikkert nok prevansjonsmiddel (hadde ikke kjæreste på den tiden) men var en veldig bestemt lege, og sjenert som jeg var, endte det med at jeg fikk en resept på de gamle p-pillene mine, yasmin. Så jeg fikk egentlig aldri prøvd diane lenge nok. Nå har jeg kjæreste og skal starte på høgskole, så tar ikke sjansen på p piller som ikke er helt sikkre. Men ja - laser er svindyrt skulle ønske man kunne få tilbake noe av beløpet fra nav, når det går så sterkt utover psyken som det gjør. Jeg klarer ikke engang å ta bilder av meg selv, før føler det kommer så sterkt fram på bildene. Sliter mye med det, så jeg MÅ ta laser en vakker dag. hørte at på laserklinikkene (laserklinikken.no) har de fått en ny type laser som koster 10 tusen, og man trenger bare en behandling for huden blir å fortsette å heale seg i 6 måneder etterpå, å det er først da man kan se endelig resultat. Så jeg blir nok å prøve den. Problemet er, at jeg bor i trondheim, og de har den bare på enkelte av klinikkene, så må ned til skedsmo for å ta den. Men en vakker dag da-da-da
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Jasså? Jøss, hadde lest man ikke kunne gå på dem om sommeren. Jaja, tror jeg likevel venter til høsten, da jeg hadde planer om å bli brun denne sommeren hihii Hørt differin kremen skal være såpass bra, at om jeg får prøvd den fram til høsten, skal jeg holde ut med det, men tror nok det må tabletter til for å knekke de værste bakteriene. Jeg fikk resept på diane, tror det var 3 måneders resept. Etter jeg fikk resepten, så byttet jeg fastlege pga jeg flytta til en annen by. Da jeg ringte legekontoret for å bestille ny resept, fikk jeg beskjed om at legen skulle ringe meg. Det første hun spurte om var hvorfor jeg gikk på diane. Forklarte det var for å prøve å se om det hjalp på kvisene. Da sa hun at hun anbefalte ikke diane, pga det var ikke sikkert nok prevansjonsmiddel (hadde ikke kjæreste på den tiden) men var en veldig bestemt lege, og sjenert som jeg var, endte det med at jeg fikk en resept på de gamle p-pillene mine, yasmin. Så jeg fikk egentlig aldri prøvd diane lenge nok. Nå har jeg kjæreste og skal starte på høgskole, så tar ikke sjansen på p piller som ikke er helt sikkre. Men ja - laser er svindyrt skulle ønske man kunne få tilbake noe av beløpet fra nav, når det går så sterkt utover psyken som det gjør. Jeg klarer ikke engang å ta bilder av meg selv, før føler det kommer så sterkt fram på bildene. Sliter mye med det, så jeg MÅ ta laser en vakker dag. hørte at på laserklinikkene (laserklinikken.no) har de fått en ny type laser som koster 10 tusen, og man trenger bare en behandling for huden blir å fortsette å heale seg i 6 måneder etterpå, å det er først da man kan se endelig resultat. Så jeg blir nok å prøve den. Problemet er, at jeg bor i trondheim, og de har den bare på enkelte av klinikkene, så må ned til skedsmo for å ta den. Men en vakker dag da-da-da Hei, jeg går til laseklinikken nå, den laseren du snakker om som er dyr er en co2-laser.Den etterlater 70% av huden urørt. Men laserklinikken har mange typer lasere. Softlasere, myklasere,dyplasere og penner som de fører over huden i ulike varianter alt etter hva type behandling. Jeg bruker flere typer lasere i løpet av en time. Man betaler 400 kr pr. time, og hvor mange ganger en må gå kommer an på resultatet, hvor fort resultatet kommer. Laserene bygger opp cellene i underhuden, og huden begynner å reparere huden innenfra. Jeg ser bedring av kvisene mine, er mye bedre Mange kremer og hudpleie som ikke har virket på meg....er superglad, for huden kommer til å bli fin igjen, men det koster penger, men så verdt det
FantasDick Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Hvilken renserutine har du, da? Og hvilke produkter bruker du?
~white lady~ Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har også slitt med uren hud omtrent like lenge som du, jeg er også 25. Tydelig at det er hormonelt, for når jeg gikk gravid og de første månedene etterpå var huden min glatt, fin, glødende og fullstendig kvisefri! Kroppen min var jo stappfull av østrogen For to uker siden begynte jeg å ta Feminil (det samme som Diane p-pille) og merker allerede bedring igjen. Kunne det vært noe for deg? Jeg vet iallefall hvordan det er å være misfornøyd med huden sin. På det verste måtte jeg bruke store mengder sminke for å dekke over, og det så ikke fint ut! Var engstelig for at sminken skulle smitte av på klær, på andre eller at det skulle begynne å regne. Ikke kunne jeg dra og bade eller trene, og ikke ville jeg ha sex siden sminken da ville bli gnidd utover. Helt forferdelig, men det er nå heldigvis lenge siden det var så ille. Det hjelper på å rense huden morgen og kveld,(Jeg bruker en rens for kombinasjonshud ifra REN.) bruke en oljefri fuktighetskrem (jeg har prøvd det meste, men a-creme fra apoteket er den beste) Ansiktsskrubb (Jeg bruker 7 day scrub cream ifra Clinique) et par ganger i uka. Mineralsminke er også det absolutt beste for huden, her må du nesten bare prøve deg frem, men ID Bare Minerals har veldig god dekkevne. Et tips et å bruke rouge, da ser man mindre bleik og maskeaktig ut med all sminken under
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har også slitt med uren hud omtrent like lenge som du, jeg er også 25. Tydelig at det er hormonelt, for når jeg gikk gravid og de første månedene etterpå var huden min glatt, fin, glødende og fullstendig kvisefri! Kroppen min var jo stappfull av østrogen For to uker siden begynte jeg å ta Feminil (det samme som Diane p-pille) og merker allerede bedring igjen. Kunne det vært noe for deg? Jeg vet iallefall hvordan det er å være misfornøyd med huden sin. På det verste måtte jeg bruke store mengder sminke for å dekke over, og det så ikke fint ut! Var engstelig for at sminken skulle smitte av på klær, på andre eller at det skulle begynne å regne. Ikke kunne jeg dra og bade eller trene, og ikke ville jeg ha sex siden sminken da ville bli gnidd utover. Helt forferdelig, men det er nå heldigvis lenge siden det var så ille. Det hjelper på å rense huden morgen og kveld,(Jeg bruker en rens for kombinasjonshud ifra REN.) bruke en oljefri fuktighetskrem (jeg har prøvd det meste, men a-creme fra apoteket er den beste) Ansiktsskrubb (Jeg bruker 7 day scrub cream ifra Clinique) et par ganger i uka. Mineralsminke er også det absolutt beste for huden, her må du nesten bare prøve deg frem, men ID Bare Minerals har veldig god dekkevne. Et tips et å bruke rouge, da ser man mindre bleik og maskeaktig ut med all sminken under men a-creme fra apoteket er ikke den full i mineralolje? Uff huden min hadde fått kvisesammenbrudd.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 Hormonene har to faser, i ungdomstiden får man gjerne i pannen og all over. I tjueårene er det kinnene som går til pers. Litt nedkjøling av områdene kan hjelpe. Om du har kviser i pannen så må du begynne med ny hudpleie, og evt finne ut om du har noen matintoleranser. Dermalogica Clean Start kan kanskje være noe å prøve? Husk at det blir verre før det blir bedre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #10 Skrevet 25. juni 2010 Hvordan vet jeg om jeg har matintoleranse??Kan jeg sjekke dette hos legen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #11 Skrevet 25. juni 2010 Hei, jeg går til laseklinikken nå, den laseren du snakker om som er dyr er en co2-laser.Den etterlater 70% av huden urørt. Men laserklinikken har mange typer lasere. Softlasere, myklasere,dyplasere og penner som de fører over huden i ulike varianter alt etter hva type behandling. Jeg bruker flere typer lasere i løpet av en time. Man betaler 400 kr pr. time, og hvor mange ganger en må gå kommer an på resultatet, hvor fort resultatet kommer. Laserene bygger opp cellene i underhuden, og huden begynner å reparere huden innenfra. Jeg ser bedring av kvisene mine, er mye bedre Mange kremer og hudpleie som ikke har virket på meg....er superglad, for huden kommer til å bli fin igjen, men det koster penger, men så verdt det hei ts her her hvor er det du tar laser er veldig inntresert.Og 400 kr er ikke mye jeg hørte det vr 6000 kr pr gang hvertfall på elipse klinikken.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #12 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har også slitt med uren hud omtrent like lenge som du, jeg er også 25. Tydelig at det er hormonelt, for når jeg gikk gravid og de første månedene etterpå var huden min glatt, fin, glødende og fullstendig kvisefri! Kroppen min var jo stappfull av østrogen For to uker siden begynte jeg å ta Feminil (det samme som Diane p-pille) og merker allerede bedring igjen. Kunne det vært noe for deg? Jeg vet iallefall hvordan det er å være misfornøyd med huden sin. På det verste måtte jeg bruke store mengder sminke for å dekke over, og det så ikke fint ut! Var engstelig for at sminken skulle smitte av på klær, på andre eller at det skulle begynne å regne. Ikke kunne jeg dra og bade eller trene, og ikke ville jeg ha sex siden sminken da ville bli gnidd utover. Helt forferdelig, men det er nå heldigvis lenge siden det var så ille. Det hjelper på å rense huden morgen og kveld,(Jeg bruker en rens for kombinasjonshud ifra REN.) bruke en oljefri fuktighetskrem (jeg har prøvd det meste, men a-creme fra apoteket er den beste) Ansiktsskrubb (Jeg bruker 7 day scrub cream ifra Clinique) et par ganger i uka. Mineralsminke er også det absolutt beste for huden, her må du nesten bare prøve deg frem, men ID Bare Minerals har veldig god dekkevne. Et tips et å bruke rouge, da ser man mindre bleik og maskeaktig ut med all sminken under Hei takk for svar jeg bruker diane,men likevel jeg vil jo ha barn en dag og da må jeg slutte med de.Da jeg prøvde å kutte de ut kom det masse store byller tilabke nå går jeg på diane og tetracyliner.Har ikke så mye kviser men mest arr som er enda mer deprimerende:(Hva gjør du for å bli kvitt arrene??Mine kviser kommer fra innsiden det er jeg 100%sikker på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #13 Skrevet 25. juni 2010 Jasså? Jøss, hadde lest man ikke kunne gå på dem om sommeren. Jaja, tror jeg likevel venter til høsten, da jeg hadde planer om å bli brun denne sommeren hihii Hørt differin kremen skal være såpass bra, at om jeg får prøvd den fram til høsten, skal jeg holde ut med det, men tror nok det må tabletter til for å knekke de værste bakteriene. Jeg fikk resept på diane, tror det var 3 måneders resept. Etter jeg fikk resepten, så byttet jeg fastlege pga jeg flytta til en annen by. Da jeg ringte legekontoret for å bestille ny resept, fikk jeg beskjed om at legen skulle ringe meg. Det første hun spurte om var hvorfor jeg gikk på diane. Forklarte det var for å prøve å se om det hjalp på kvisene. Da sa hun at hun anbefalte ikke diane, pga det var ikke sikkert nok prevansjonsmiddel (hadde ikke kjæreste på den tiden) men var en veldig bestemt lege, og sjenert som jeg var, endte det med at jeg fikk en resept på de gamle p-pillene mine, yasmin. Så jeg fikk egentlig aldri prøvd diane lenge nok. Nå har jeg kjæreste og skal starte på høgskole, så tar ikke sjansen på p piller som ikke er helt sikkre. Men ja - laser er svindyrt skulle ønske man kunne få tilbake noe av beløpet fra nav, når det går så sterkt utover psyken som det gjør. Jeg klarer ikke engang å ta bilder av meg selv, før føler det kommer så sterkt fram på bildene. Sliter mye med det, så jeg MÅ ta laser en vakker dag. hørte at på laserklinikkene (laserklinikken.no) har de fått en ny type laser som koster 10 tusen, og man trenger bare en behandling for huden blir å fortsette å heale seg i 6 måneder etterpå, å det er først da man kan se endelig resultat. Så jeg blir nok å prøve den. Problemet er, at jeg bor i trondheim, og de har den bare på enkelte av klinikkene, så må ned til skedsmo for å ta den. Men en vakker dag da-da-da Jeg vil annbefale deg diane og bare tull den ikke er sikker.Jeg har brukt den i 3 år og har samboer.Sikker som bare det.YASMIN fikk jeg masse kviser av,diane har hjulpet meg veldig jeg var sikkelig ille før hadde store akne/byller i begge kinn og mannnnngge.Men den laseren hørtes spennende ut skal sjekke det ut:)Da er det bare å begynne å sparreeeeeeeeeeeeeeeeee:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #14 Skrevet 25. juni 2010 Hvordan vet jeg om jeg har matintoleranse??Kan jeg sjekke dette hos legen. Noe kan du få sjekket hos legen tror jeg, men det er lurt å prøve en eliminering diett. Prøv to uker av gangen og kutt ut feks alle meieriprodukter, om du ikke ser forandring etter to uker i huden kan du kutte ut feks sukker og hvitt brød av alle typer osv. Halvfabrikater og e- stoffer er lurt å unngå i det store og hele. Personlig så jeg stor forskjell etter jeg begynte å lage all mat fra grunnen av. Smør tykt på med aloe vera hver kveld. Det hjelper på arrene, og evt E. vit olje som du kan massere på arrene et par ganger i uken. Mineralsminke dekker ganske godt, og bruk for all del solfaktor. Strålene kan gjøre arrene verre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #15 Skrevet 25. juni 2010 hei ts her her hvor er det du tar laser er veldig inntresert.Og 400 kr er ikke mye jeg hørte det vr 6000 kr pr gang hvertfall på elipse klinikken. hei, sjekk ut laserklinikken.no
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #16 Skrevet 25. juni 2010 hei, sjekk ut laserklinikken.no og prisene er det ikke å finne:(??
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #17 Skrevet 25. juni 2010 og prisene er det ikke å finne:(?? 400 pr time , men co2-laseren koster mer alt etter hvor på kroppen og hvor mye.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #18 Skrevet 25. juni 2010 400 pr time , men co2-laseren koster mer alt etter hvor på kroppen og hvor mye. Hvor finner du prisene??
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #19 Skrevet 25. juni 2010 400 pr time , men co2-laseren koster mer alt etter hvor på kroppen og hvor mye. Jeg er fornøyd så langt, tror jeg har gått 7 ganger og skal bare ta 3 ganger til.Så da har jeg betalt 4000 da så langt når jeg er ferdig. Huden reparere seg gradvis, det vil si cellene i underhuden jobber, reparere seg-blir friske Og så god hudpleierutine utenom da. Jeg bruker fra hudpleier,trygge merker, men kjøper billig på nettet
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #20 Skrevet 25. juni 2010 Jeg er fornøyd så langt, tror jeg har gått 7 ganger og skal bare ta 3 ganger til.Så da har jeg betalt 4000 da så langt når jeg er ferdig. Huden reparere seg gradvis, det vil si cellene i underhuden jobber, reparere seg-blir friske Og så god hudpleierutine utenom da. Jeg bruker fra hudpleier,trygge merker, men kjøper billig på nettet Det var jo ikke ille i det hele tatt jeg bor i oslo så da kontakter jeg de.Har du mange arr??Jeg har mest små og noen ganske mørke flekker etter kviser.Er det vondt forresten??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå