Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vil være snill å anbefale meg en pulsklokke? Hva slags funksjoner skal jeg se etter og er det veldig dyrt?

Takk for svar! :klemmer: :klemmer:

Endret av nøkkelknipe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hjelper kanskje om du skriver hva slags trening du bedriver, hvilket nivå du er på, og hva du vil få ut av bruken av pulsklokke? :)

Skrevet

Jeg trener for å holde meg i form. Grunnen til at jeg ønsker pulsklokke er jeg vil vite hvor mange kalorier og hvor mye fett jeg forbrenner. Jeg vil kunne registrere treningen for å kunne se fremgang.

Jeg trener vekselsvis styrke og kondisjon på treningssenter. Trener ca 4 dager i uka.

Skrevet (endret)

Jeg trener for å holde meg i form. Grunnen til at jeg ønsker pulsklokke er jeg vil vite hvor mange kalorier og hvor mye fett jeg forbrenner. Jeg vil kunne registrere treningen for å kunne se fremgang.

Jeg trener vekselsvis styrke og kondisjon på treningssenter. Trener ca 4 dager i uka.

Du trenger en pulsklokke som viser hva pulsen er i øyeblikket, og så kan det jo være greit å se hva høyeste puls har vært. På de mer avanserte modellene kan du synkronisere klokka mot pc'en og så se på pc-skjermen pulsen som funksjon av tiden, dvs. hva pulsen din har vært underveis i treningsøkten.

Mange pulsklokker har en funksjon for å beregne hvor mye energi du har forbrent. Denne funksjonen er omtrent like nøyaktig som å tenke på et tall, for å sette det litt på spissen. Den bruker alder, vekt og kjønn som variabler, det gir en svært lite nøyaktig pekepinn om omtrent hvor mye du har forbrent. Hvis de i det hele tatt har en funksjon som sier hvor mye av energien som har kommet fra fett, så er den funksjonen enda mindre nøyaktig.

Uansett, Polar er den ledende produsenten av pulsklokker. Gå på nettsidene deres og se hva de forskjellige modellene har av funksjoner, http://www.polar.fi

Endret av Lance
Skrevet

Takk for svar! Skal sjekke ut siden nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...