Gå til innhold

Hvilke jobbmuligheter med bachelor i medisin?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tenker på å studere medisin og ta bachelor i det. Men det er ikke profesjonsstudium, men vanlig bachelor. Men hva kan jeg bli med den utdanning? Må jeg gå noe videreutdanning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om bachelor i medisin. Hvor skal du ta det?

Skrevet (endret)

Atlantis Høyskole i Oslo har mye informasjon om saken. Se hjemmesiden deres.

Endret av I.am.me
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Atlantis Høyskole i Oslo har mye informasjon om saken. Se hjemmesiden deres.

I følge skolen selv, er det:

JOBB- OG KARRIEREMULIGHETER

• Undervisning av naturvitenskapelige fag i barne-, ungdoms- og videregående skole

• Legemiddelkonsulent (må søke om fritak fra medisinsk del av legemiddelutdanningen)

• Helserådgiver i det offentlige og private helsevesen

• Trenings- eller kostholdsveileder

• Rådgiver innen bedriftshelsetjeneste

Woho!

Skrevet

Altså, jeg synes bachelor i medisin høres litt "amatør" ut... tror ikke du bør belage deg på å bare ta den bacheloren. Du må virkelig vurdere hvilke muligheter den bacheloren kan gi deg i fremtiden.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Altså, jeg synes bachelor i medisin høres litt "amatør" ut... tror ikke du bør belage deg på å bare ta den bacheloren. Du må virkelig vurdere hvilke muligheter den bacheloren kan gi deg i fremtiden.

I tillegg tar du den på en privat skole. Jeg har inntrykk av at det er mange useriøse aktører der, som bryr seg mer om å få studenter en om kredibiliteten til studiene de tilbyr.

Skrevet

Vær sikker å sjekke om de har akkreditering som institusjon og for studieprogrammene sine. Sistenevnte er noe man ha, førstenevnte kan også vise noe om hele institutsjonens kvalitet.

Skrevet

Av det jeg kunne forstå fra Atlantis' nettside trenger man bare generell studiekompetanse for å komme inn på bachelor i medisin. Dvs. selv Norges dårligste elever kan komme inn der, så lenge man kan betale studieavgiften.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Het Potet, moderator.

Skrevet

Av det jeg kunne forstå fra Atlantis' nettside trenger man bare generell studiekompetanse for å komme inn på bachelor i medisin. Dvs. selv Norges dårligste elever kan komme inn der, så lenge man kan betale studieavgiften.

Hva så?

Skrevet (endret)

Hva så?

Vel, noe slikt går selvsagt ut over både kvaliteten på studentene og ryktet til utdanningen.

Har selv aldri hørt om denne skolen, og "bachelor i medisin" høres veldig "mikke mus"-ut. Styr unna!

Endret av AkkJa
Skrevet

Bachelor i medisin kan vel kanskje gi grunnlag for en eller annen naturvitenskapelig mastergrad, og dermed forskning? Men da ville jeg heller tatt det ved et universitet (i utlandet, kanskje?).

Skrevet

Vet det har vært snakk om denne skolen tidligere her, da de også har en bachelor i ernæring. Var da snakk om at UiO vurderte å godkjenne denne bacheloren, slik at man kunne gå videre med Master der. Dette ble også nevnt på sidene til Atlantis, at de var under vurdering. Nå er dette fjernet, og ser ingen steder på sidene at bacheloren kvalifiserer til opptak på master på UiO. Det gjør ihvertfall at jeg er ganske skeptisk til skolen. (Nå har jeg ikke sjekket supernøye, men regner med at det hadde stått spesifisert ganske nøye om man faktisk hadde denne muligheten nå).

Hadde du hatt planer om å ta legeutdannelse i utlandet (som f.eks. USA hvor inntakskravet er bachelor) hadde det nok vært greit å ta, hvis ikke tror jeg at jeg hadde funnet på noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...