Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Hvis man hadde trent en hel dag ( har ingen planer om det altså) kunne man da forbrent 7000 kalorier og gått ned en kilo ? Eller går det ikke ann å ta av seg så mye på s kort tid, uansett hvor hardt man trener og hvor lite man spiser ? Og hvis man f.eks spiser 8000 kalorier en dag, vil man da legge på seg en kilo rent fett ? (ingen planer om det heller altså) Nysgjerrig
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Har ikke kompetanse til å svare på det. Men jeg tror ikke du går ned av å trene en hel dag, huska at musklene vokser om du trener, og dermed kan du også risikere at du går opp i vekt. Å gå ned en kilo på en dag er enklere å få til ved å sulte seg. Men det anbefaler jeg ikke, det er kjempeusunt og farlig for kroppen!
Wiggins Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Har ikke kompetanse til å svare på det. Men jeg tror ikke du går ned av å trene en hel dag, huska at musklene vokser om du trener, og dermed kan du også risikere at du går opp i vekt. Å gå ned en kilo på en dag er enklere å få til ved å sulte seg. Men det anbefaler jeg ikke, det er kjempeusunt og farlig for kroppen! Selvsagt går det an å trene en hel dag, men for å klarer å trene så lenge at man forbrenner 29000 kJ (7000 kcal) så må man være i ganske så god form allerede, og da har man vel trent en del og er ganske slank allerede. Det er få som orker å trene styrke så lenge at de forbrenner 29000 kJ, men det er derimot absolutt mulig å forbrenne så mye hvis man svømmer eller sykler lenge. Man bygger ikke muskler av å trene utholdenhet. Jeg har spesielt registrert at en del jenter her på forumet er redd for å få store lårmuskler av å sykle. Nei, du får IKKE store lår av å sykle. På en middels hard Tour de France-etappe regnes det at de fleste rytterne forbrenner omtrent så mye. Michael Phelps, som tok sju (eller var det åtte?) gull i Beijing-OL, spiste 44000 kJ (!) om dagen. På den annen side må man nesten ta til seg noe næring for å orke å holde på så lenge, ellers så går man tom lenge før man har forbrent 29000 kJ. Så svaret blir vel at det er mulig å forbrenne så mye energi på en dag, men man må spise noe underveis for å orke det, så man klarer ikke forbrenne 1 kg fett på en dag.
bergans Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Marc Beaumont, som syklet jorda rundt og Amerika på langs (pluss at han besteg Aconcagua og Mt McKinley i hver sin ende av kontinentene), måtte få i seg energi tilsvarende to julemiddager kvar dag. Selv med mye mat og god oppfølging, så mistet han vekt og var ikke i toppform da han skulle opp Aconcagua. Beaumonts dagsforbruk ble beregnet til å ligge på ca 6000 kal/24000 kJ. Håper for TS sin del at dette kun er nysjerrighet, og at det ikke knyttes til noen som helst ekstreme treningsøkter eller spiseorgier. Har vært flere tilfeller her hvor Anonyme Brukere stiller sprøsmål som hvor mye rent fett (akkurat det er en gjenganger) det er mulig å legge på seg, og hvor mye en må trene fordi alt er fett (når personen spiser hamsterporsjoner og sulter seg) og det må bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå