Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Jeg har alltid hørt at det lønner seg å ha jobbet i minst 6 mnd før man tar svangerskapspermisjon, for at man da skal få "full lønn" (?) i permisjonstiden. For det første; stemmer dette? For det andre; hva hvis man er i et vikariat? Man har kanskje jobbet i vikariatet i 2 mnd, og har 9 mnd igjen av det. Hvis man da jobber 4 mnd til, har man da rett på "full lønn" under permisjonen? Selv om man bare da har 5 mnd igjen av vikariatet? Og hva hvis man f.eks har jobbet i et vikariat i 2 mnd, og deretter skifter til et nytt vikariat. Begynner "tellinga" på måneder på nytt da, at man altså må jobbe i 6 mnd til for å få full støtte? Håper noen skjønner spørsmålene.. Og vil bare legge til at jeg ikke er gravid eller noe. Er bare noen tanker jeg gjør meg i forbindelse med jobbsøking, og at jeg er skeptisk til vikariater, hvis de ikke gir de samme rettighetene som en fast stilling..
Kanutte Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 For å ha rett på fødselspenger må du ha jobbet i minst 6 av de siste 10 månedene. Det spiller ingen rolle om det er fast jobb, vikariat eller flere vikariater.
helenaa Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Vikariater er helt OK i forhold til opptjening av foreldrepenger, men det er jo litt kjedelig dersom man må bruke permisjonstiden på å søke på nye jobber...
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 ok! Det hørtes jo greit ut Men hva blir pengene beregnet ut fra da? Det man har tjent de 6 månedene lissom? Og får man "full lønn", altså det man hadde forventet å få hvis man ikke gikk ut i permisjon, men fortsatte i jobben?
Kanutte Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Har du hatt en fast lønn disse månedene går de ut i fra den. Har lønna variert regner de på gjennomsnittet (tror jeg), eventuelt siste måneder.
Frøken Mitzi Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Om du får full lønn i permisjonstida kjem an på kor lang permisjon du tek. Du kan velge mellom full lønn i 10 mnd (?) eller 80 % løn i 12 mnd (?).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå