Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Ok, da sitter jeg her som en tosk. Traff en fantastisk mann via nettet. Han har alle kvalitetene jeg er etter i en mann, og enda mer. I motsetning til min X, så er han virkelig flink til å vise/ si hva han føler. Han sa veldig tidlig at han elsker meg og ser oss allerede frem i tiden. Min X kunne ikke tenke 15 min. frem i tid. Saken er den at vi har bare "datet" i ca tre uker. Han har ingen barn, jeg har to. Jeg har vert gift, han har ikke. Jeg har i grunnen bestemt meg for at jeg er ferdig med barn, det er ikke fordi jeg ikke kunne tenke meg flere, men fordi jeg har alltid sagt at jeg skulle være ferdig innen 30. Han har allerede et ønske om at vi skal få barn sammen, noe som jeg godt kan være med på hvis det er med rette mannen da jeg elsker barn. Jeg har ingen behov for å gifte meg igjen, men også dette kan jeg godt gjennomføre med rette mann. Så til de tankene jeg sitter igjen med nå...... Vi damer er litt rare, eller JEG er rar. Her har jeg truffet en mann som oppfyller alle mine ønsker (ikke krav), men allikevel så føler jeg at noe mangler. Akkurat som om jeg tiltrekkes mer "bad guys" hvor jeg ikke får det jeg vil. Dette irreterer meg noe grusomt. Hvorfor kan jeg ikke bare lene meg tilbake å nyte at jeg endelig har funnet en som elsker meg for den jeg er, mine barn osv. Er det flere enn meg som sitter med slike tanker. Akkurat som om vi må ha noen som utfordrer oss slik at vi alltid har noe som må "kjempes" for?
Kråkesaks Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Hvis du ikke er tiltrukket av han så er han ikke alt du ønsker. Det holder ikke at han elsker deg, du må også elske han.
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Du finner ikke drømmemannen ved å krysse av på en sjekkliste. Hvis du ikke føler at han er den rette, så er han ikke det, uansett hvor mange kvaliteter du setter pris på han måtte ha.
tineline Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Nå har dere datet i tre uker, og hvis han allerede sier han elsker deg, er det vel ikke bare du som blir skremt? Jeg hadde nok løpt hvis det var jeg som ble "utsatt" for en slik voldsom (og virkelighetsfjern?) affeksjon så tidlig. Gi deg selv litt tid, se om han kjølner til litt mer "normalt" nivå, og ta deretter beslutningen. Men du er ikke unormal når du ikke vil ta det som kaster seg klengende på deg, selvom du egentlig syns det var topp i første omgang. Alle trenger litt rom til å ta beslutninger på egen hånd. Det er jo nettopp det den første tida er til for. Selv tok det vel en måned før jeg og typen bestemte oss for at vi var sammen, og omtrentlig seks-syv før vi begynte å si at vi elsket hverandre. Og det er i grunnen heller ikke så veldig sent. Men det var passe tempo for meg! Man skal liksom innom "jeg liker deg" og "jeg er glad i deg" før "jeg elsker deg og vil ha barn med deg"...
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Ja, det å si at man elsker noen etter mindre enn 3 uker med dating, er nok rimelig urealistisk for å si det pent. Det å være forelsket er noe helt annet enn det å virkelig elske et annet menneske (kjærlighet). Det tar tid. Gjerne flere år. Det finnes jo noen tråder her om disse temaene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Nå har dere datet i tre uker, og hvis han allerede sier han elsker deg, er det vel ikke bare du som blir skremt? Jeg hadde nok løpt hvis det var jeg som ble "utsatt" for en slik voldsom (og virkelighetsfjern?) affeksjon så tidlig. Gi deg selv litt tid, se om han kjølner til litt mer "normalt" nivå, og ta deretter beslutningen. Men du er ikke unormal når du ikke vil ta det som kaster seg klengende på deg, selvom du egentlig syns det var topp i første omgang. Alle trenger litt rom til å ta beslutninger på egen hånd. Det er jo nettopp det den første tida er til for. Selv tok det vel en måned før jeg og typen bestemte oss for at vi var sammen, og omtrentlig seks-syv før vi begynte å si at vi elsket hverandre. Og det er i grunnen heller ikke så veldig sent. Men det var passe tempo for meg! Man skal liksom innom "jeg liker deg" og "jeg er glad i deg" før "jeg elsker deg og vil ha barn med deg"... Det er nettopp det jeg mener. Jeg liker mannen veldig godt. Har masse følelser for ham, savner ham når han ikke er her osv. Tingen er nok det at det går så alt for fort. Sa dette til ham også, så får vi se hva som skjer. Kan ikke forstå at noen kan elske noen etter kun tre uker. Vi har ikke kommet til det at vi er sammen, men tror nok han føler det. Kjenner jeg får litt klaustofobi av alt dette; jeg er glad i deg, jeg elsker deg, neste år skal vi reise vekk å gifte oss, håper vi får barn sammen osv.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Det er nettopp det jeg mener. Jeg liker mannen veldig godt. Har masse følelser for ham, savner ham når han ikke er her osv. Tingen er nok det at det går så alt for fort. Sa dette til ham også, så får vi se hva som skjer. Kan ikke forstå at noen kan elske noen etter kun tre uker. Vi har ikke kommet til det at vi er sammen, men tror nok han føler det. Kjenner jeg får litt klaustofobi av alt dette; jeg er glad i deg, jeg elsker deg, neste år skal vi reise vekk å gifte oss, håper vi får barn sammen osv. Enten har fyren veldig dårlig tid av ukjent grunn, eller så er han ikke seriøs. Var jeg deg ville jeg funnet ut av hva dette egentlig betyr, først og fremst.
tineline Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 Si til ham at du ikke kan ta beslutningen så fort. Men ikke prøv det usmakelige ultimatumet "hvis du elsker meg, så gir du meg tid" eller noe lignende! Det er vel turn-off for de fleste. Hvis du har tid til å savne ham i blant, så er jo det et godt tegn. Men de fleste kan bli irritert av å ha noen dinglende rundt seg hele tiden, ikke minst emosjonelt. Men jeg syns du bør gjøre det klart for ham at du trenger tid - si det igjen og igjen hvis han ikke hører. Hvis han nekter å høre på deg, er jo det også et signal om hans respekt for deg osv. Så det er i grunnen en slags vinn-vinn situasjon.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #9 Skrevet 24. juni 2010 Enten har fyren veldig dårlig tid av ukjent grunn, eller så er han ikke seriøs. Var jeg deg ville jeg funnet ut av hva dette egentlig betyr, først og fremst. Ja det er det jeg prøver å finne ut av. Hvorfor så dårlig tid med alt. Jeg vet at han har vert i et 10 år langt forhold for en stund siden. De prøvde da å få barn, noe som ikke klaffet dem imellom. Så at han har et stort ønske om barn er ikke en ulempe, men at han er villig til å gjøre meg gravid etter bare noen mnd forundrer meg. Jeg for min del klarer ikke å kjenne at jeg elsker noen før jeg virkelig kjenner vedkommende tilstrekkelig. At jeg blir forelsket eller glad i noen er en helt annen ting.
Piper Skrevet 24. juni 2010 #10 Skrevet 24. juni 2010 Du vil finne den rette, den dagen den rette kommer forbi. Men du ahr rett og slett ikek kommet forbi det å bli interessert i disse man må jakte på, og som behandler oss dårlig. Kanskje du behøver noen år til med den type menn, men en vakker dag vokner du opp og faller for den perfekte for deg. Men du er ikke der nå, selv om han her passer inn i det du skulle ønske du falt for. Forskjell på ønske og det man faktisk faller for.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 #11 Skrevet 24. juni 2010 Ja det er det jeg prøver å finne ut av. Hvorfor så dårlig tid med alt. Jeg vet at han har vert i et 10 år langt forhold for en stund siden. De prøvde da å få barn, noe som ikke klaffet dem imellom. Så at han har et stort ønske om barn er ikke en ulempe, men at han er villig til å gjøre meg gravid etter bare noen mnd forundrer meg. Jeg for min del klarer ikke å kjenne at jeg elsker noen før jeg virkelig kjenner vedkommende tilstrekkelig. At jeg blir forelsket eller glad i noen er en helt annen ting. Okay. Så han ser sannsynligvis på deg som en potensiell avlshoppe - etter mindre enn tre uker. Jaja, jeg forstår da hvorfor du er betenkt i hvert fall.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #12 Skrevet 24. juni 2010 Okay. Så han ser sannsynligvis på deg som en potensiell avlshoppe - etter mindre enn tre uker. Jaja, jeg forstår da hvorfor du er betenkt i hvert fall. Ja det kan godt være, men uansett så var det ikke det jeg lurte mest på i dette innelggeet. Var vel mer om hvorfor vi ikke klarer å slå oss til ro med noe som er godt å trygt. Blir heller dratt mot det som er litt uoppnåelig, eller de som behandler oss litt dårlig.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 #13 Skrevet 24. juni 2010 Ja det kan godt være, men uansett så var det ikke det jeg lurte mest på i dette innelggeet. Var vel mer om hvorfor vi ikke klarer å slå oss til ro med noe som er godt å trygt. Blir heller dratt mot det som er litt uoppnåelig, eller de som behandler oss litt dårlig. Følelser - som behovet for å oppleve spenning. Følelsene dominerer i mange tilfeller hjernens evne til logisk og objektiv tenkning.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #14 Skrevet 24. juni 2010 Folk er veldig kyniske her. Er nok veldig mange som kan bruke veldig sterke ord dersom man er stormforelsket. Ser selvfølgelig at dette kan være feil ord og bruke så tidlig. Hvor mange med hånd på hjertet kan si at de klarer å styre følelsene og alle ord man kommer med når man er i den verste dopfasen. Har lest om forskning som viser hvor grundig man blir dopet ned av forelskelse. Du bør være litt skeptisk til alle her som aldri har blitt forelsket før. De mener jo at alle andre som har blitt det er gale. De har jo litt rett, men forståelsen er ikke til stede. Er enig i en del forslag om å vente til at den værste følelsesstormen er over før man tar større beslutninger om personen og forholdet etc. Uansett lykke til med valget ditt:)
Becka Skrevet 25. juni 2010 #15 Skrevet 25. juni 2010 Jeg skjønner deg så godt. Men det trenger ikke bety at det er fordi du bare må ha " bad guys". Men man tror det, siden denne mannen er så snill osv. Så tenker man automatisk at, ( spesielt om man sammenligner med den dustete x`en ) at man bare kan bli tiltrukket av det. Det kan jo være, men ikke sikkert. Jeg tror bare ikke du har helt de rette følelsene. MEN, jeg har erfart at det kan komme..... Kanskje du skal gi det litt tid, og ikke stresse med det. Man har jo lov å date litt. Det at han snakker så mye om fremtid, kan jo selvsagt ha skremt deg. Du er kanskje ikke klar for det? Forklar ham i såfall det! Jeg trodde selv at jeg bare ble tiltrukket av " badguys". Nå har jeg funnet meg en som er veldig god, og veldig " på ". Og jeg nyter det. Jeg er så dritt lei av usikkerheten. Jeg tror kanskje jeg er over det. Jeg elsker at han er god og øm mot meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå