Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Jeg liker programmet, men er det virkelig sånn i USA at man ikke får en ordentlig sjanse eller er det bare i programmet? Han i dag, fikk "sparken" etter ett par timer med opplæring. Ja, han kløna noe veldig, men man må jo få prøve seg i noen dager først.
I.am.me Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 I noen stater i USA er arbeidsmarkedet veldig stramt, og bare de beste, raskeste og som jobber mest får jobb. Men dette er selvfølgelig forskjellig fra sted til sted, og bedrift til bedrift. Det som er sikkert er at arbeidsmarkedet i USA i hvert fall ikke er som i Norge. Her har vi en slapp holdning. Den unge jenta på Coopen rett nede på hjørnet som står å fingrer med tyggingsen mens hun betjener kunder, og viser null interesse for det hun gjør, og er direkte uhøflig - det fins ikke like mange steder i USA.
Wonders Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 digger denne serien. At sjefene ikke blir gjenkjent da... Liker at hun på kundeservice fikk kjeft!!! Jeg jobber oxo slik, og hopper i stolen når en annen kollega har en fæl holdning. Samme for meg hva som er problemet, man skal være sakelig og ha en god tone. Hun på Undercover Boss var faktisk ganske fæl, selv om man ikke merker det like godt via tv'n... Så dere ansiktet til sjefen??? Det er bare han som kan sette henne på plass, for hun hadde et holdningsproblem. Og hun sluttet etter å fått service-kurs! HA!
MarianneE Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Akkurat sett reprisen, og jeg liker det programmet asså!
Tuzo Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Har bare fått med meg litt av sutten to ganger.. hva går det ut på ?
Wonders Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 (endret) sorry måtte endre innlegget jeg, bomma litt. Endret 2. juli 2010 av Wonders
Christiane_W Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Det Wonders beskriver er Cake Boss :-) Undercover Boss handler om at toppsjefen (eller en av toppsjefene) i et stort firma i USA, f.eks. Hooters eller 7-Eleven, jobber i de laveste stillingene for å se hvordan hverdagen for de ansatte virkelig er. De jobber gjerne i flere typer jobber, i flere avdelinger, og til slutt blir de de har jobbet sammen med kalt inn til hovedkontoret og de avslører hvem de virkelig er.
Wonders Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 Prøver på nytt... I disse dager er det mange firmaer som blir beskyldt for å ta ut fete bonuser og ikke vet hva resten av de på gulvet driver med i det hele tatt. Hver episode av serien holder en toppleder i en stor bedrift et ekstraordinert styremøte og underretter resten av sjefene om hva han skal gjøre. Ingen får lov å si noe til noen. Toppsjefen jobber incognito som en ny-ansatt i sin egen bedrift i en uke. Han får snakket med mange ansatte, sett rutiner og innsikt på en måte han aldri ville gjort dersom han ble gjenkjent... SE HER
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #9 Skrevet 4. juli 2010 Synes hele programmet virker litt vel arrangert... Denne "nye" medarbeideren les sjefen, kommer SÅ nært sine nye kollegaer de få timene han jobber med de, blir inviteret hjem til de, treffer hele deres utvided falmilie, treffer den ene medarbeideren som har enormt potenisale til å skape noe nytt eller lede innad i firmaet, treffer en medarbeider som må strammes opp etc etc.. Virker som ett fint manuskript de har kokt sammen og langt fra virkelighet.
Wonders Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 det er jo rigget i regi av at de lissom lager en dokumentar om arbeidslivet til folk, og det er utrolig hvor mange som åpner opp når de får talt sin sak på tv. Disse ansatte er vel inget unntak. Men at det er selveste sjefen de faktisk snakker med, DET kunne ikke falle dem inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå