Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I`m hoocked on a feeling...

Jeg er ei jente på 28 år som er inne i mitt tiende år med samme kjæreste.

Forholdet var bra. Jeg var klar for å "settle down" og følte at alt var bra og følte ingen behov for oppmerksomhet eller noe utenfra.

Så dukker følelsen opp.

Og med følelsen mener jeg: Oppmerksomhet, initiativ, spenning og begjær.

Alt dette ble tilbudt meg gratis av en fyr som jeg aldri ville tenkt på som en mulig kjæreste eller far for mine barn, men den fysiske tiltrekningen var der.

Men jeg takket høflig nei.

Hadde alt for mye å miste så var ikke aktuelt å ta imot tilbudet selv om det var fristende.

Men i ettertid har jeg hatt vanskelig for å gi slipp på disse følelsene, og det at de er knyttet til en annen en kjæresten min stresser meg litt. Dette er følelser jeg savner i mitt eget forhold og klart det er fristende når det blir tilbudt helt uten at man må jobbe for det.

Men, ting man har lagt litt arbeid i smaker jo som regel bedre!?

Vet arbeidet med å innføre disse følelsene i forholdet må starte hos meg, men sliter litt med motivasjonen til starte arbeidet med dette. Synes det alltid er jeg som har følelser og tar opp ting i forholdet. Savner jo da initiativ, men er jo ittno som kjæm tå seg sjøl.

Hvor ville jeg med innlegget?

Litt usikker, men hovedsakelig å lufte litt følelser.

Men også å se andres synspunkter og kanskje få litt motivasjon for å få inn litt action i forholdet.

Endret av Ekkornet
Videoannonse
Annonse
Gjest wild bird
Skrevet

Gresset er grønnest der man vanner det, er det en klisje som sier. En annen er at du vet hva du har, men ikke hva du får.

Etter så mange år sammen, kjenner du kanskje på at du trenger litt spenning i livet ditt igjen. Ikke noe galt i det, men kanskje du og kjæresten din kan sprøyte litt liv i forholdet igjen?

Skrevet

Helt sant som du sier Wild Bird.

Er jo noe jeg nå kjenner jeg savner i forholdet og absolutt vil ha inn i forholdet.

Kjenner bare jeg har litt vanskelig for å ta tak i det å virkelig jobbe med det. Motivasjonen svikter vel litt fordi jeg føler at det alltid er jeg som vil utvikle og jobbe med forholdet og som tar opp ting.

Gjest wild bird
Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt. Det føles tungt å være den som hele tiden må dra lasset. Da kan man fort føle at en blir tatt for gitt.

Har du snakket med kjæresten din om hvordan du føler det da?

Gjest Gjest
Skrevet

Vil bare si deg en ting! Gjør det slutt med typen før du gjør noe dumt! Ellers vil jeg anbefale parterapi. Jeg er nok sånn som typen din. Skjønner ikke hva man har før man mister det. Samboeren min var utro mot meg, og nå tenker jeg at jeg har tatt henne litt for gitt. (Se min tråd: 2 barn og samboere i 10 år. Og så er hun utro....) Håper dere kan kommunisere før noen blir veldig veldig såret...

Skrevet (endret)

Vil bare si deg en ting! Gjør det slutt med typen før du gjør noe dumt! Ellers vil jeg anbefale parterapi. Jeg er nok sånn som typen din. Skjønner ikke hva man har før man mister det. Samboeren min var utro mot meg, og nå tenker jeg at jeg har tatt henne litt for gitt. (Se min tråd: 2 barn og samboere i 10 år. Og så er hun utro....) Håper dere kan kommunisere før noen blir veldig veldig såret...

ehm.... fleiper du??

Hvorfor skal hun gjøre det?

Tror du nå at siden din eks var utro, så er alle det?

At du enda faktisk tror at din eks var utro, fordi du fikk henne til å gjøre sier litt. Snakk om å rettferdiggjøre det hele for å beholde stoltheten sin.

Endret av Frk Snasen
Gjest Gjest
Skrevet

ehm.... fleiper du??

Hvorfor skal hun gjøre det?

Tror du nå at siden din eks var utro, så er alle det?

At du enda faktisk tror at din eks var utro, fordi du fikk henne til å gjøre sier litt. Snakk om å rettferdiggjøre det hele for å beholde stoltheten sin.

Du mener altså at hun skal være utro? Vet ikke hvor gammel du er Frk Snasen, men det virker ikke som om du har mye erfaring å rutte med! Jeg rettferdiggjør på ingen måte det min samboer gjorde mot meg, men i en sådan stund er det mange tanker rundt det som skjedde. Jeg hadde også den innstillingen at hvis hun var utro mot meg, så var det på hodet og rævva ut av huset. Men når man kommer til stykket, er det plutselig ikke så lett. Denne erfaringen har du tydeligvis ikke selv!!

Skrevet

Har lest tråden din og ser din side her.

Ville nok aldri gått dit at jeg ville vært utro. Jeg kan anerkjenne følelsene som oppstod, men fikk bevist ved at jeg avstod at det skal utrolig mye til før jeg ville gjort noe sånt. Selv i et svakt øyeblikk. Selvsagt skal man aldri si aldri, men at det ikke skjedde noe styrker jo troen på at forholdet jeg er i er veldig sterkt.

Men, spennende å høre din side her?

Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg ta opp dette. Du sitter jo sikkert mange tanker om hvordan det er å være på den andre siden?

Jeg er er der at jeg ønsker disse følelsene fra kjæresten min, men ser at det må starte med meg. Det blir litt sånn negativ spiral, for jeg merker at motivasjonen for å gi oppmerksomhet, vise bekjær, innføre spenning og ta initiativ når jeg ikke får det fra han ikke er helt tilstede. Men det må jo som sagt starte med meg, for det jeg som føler dette behovet.

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt. Det føles tungt å være den som hele tiden må dra lasset. Da kan man fort føle at en blir tatt for gitt.

Har du snakket med kjæresten din om hvordan du føler det da?

Har tatt opp deler av dette og lignende ting flere ganger. Kommunikasjonen vår er vel ikke det man kan kalle helt topp. Jeg tar ofte opp ting.. og etterspør reaksjoner fra han.

Mens han er mer "alt er fint" og har liksom ikke noen meninger om mye av det jeg sier. Han er jo stort sett enig. Blir veldig til at jeg pakker inn ting litt for mye for først å føle meg litt frem hvor han står, også er responsen litt sånn, ikke likegyldig, men han gir ikke mye tanker og følelser tilbake. Så da blir det ikke noen diskusjon ut av det.

Jeg får liksom frem litt av mine tanker, og han er enig, og vi jobber litt med det på mitt initiativ.

Skrevet

Har du vurdert å si det til han? Leste et annet innlegg her for en liten stund siden og fikk egentlig litt respekt for den karen som sa han var tiltrukket av en annen.

Kanskje du kunne si at: Du kjæresten min. Nå har vi vært sammen i mange år og spenningen er jo ikke helt på topp. Jeg kjente noen nye følelser her om dagen som jeg ikke vil forfølge for jeg vil jo at det skal være oss to, men er det noe vi kan gjøre for å bevare det vi har/finne tilbake til det vi hadde/blåse liv i noe nytt? Et samlivskurs kanskje?"

Vet ikke jeg altså, men tenker at det kan være lurt å spille med åpne kort. Kan jo hende han har opplevd det samme og heller ikke fulgt lysten .. :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Normale følelser som vil oppstå over tid i ethvert forhold. Man kan velge å løpe skrikende til nestemann med alle romantiske filmer man har sett i bakhodet, hver gang følelsen dukker opp.

Eller man kan SELV velge å ta litt ansvar og tilføre relasjonen det man føler mangler. Istedet for å sette seg på ræva og vente på at han/hun skal lese tankene dine og gjøre det. For så å bruke skuffelsen på at ikke noe skjer på å være utro.

Enkel logikk, som å slanke seg. Shit in og shit out, eter du for mye blir du feit åkke som. Og det ER ingen andre grunner til at du blir feit enn det du eter.

Skrevet

Normale følelser som vil oppstå over tid i ethvert forhold. Man kan velge å løpe skrikende til nestemann med alle romantiske filmer man har sett i bakhodet, hver gang følelsen dukker opp.

Eller man kan SELV velge å ta litt ansvar og tilføre relasjonen det man føler mangler. Istedet for å sette seg på ræva og vente på at han/hun skal lese tankene dine og gjøre det. For så å bruke skuffelsen på at ikke noe skjer på å være utro.

Enkel logikk, som å slanke seg. Shit in og shit out, eter du for mye blir du feit åkke som. Og det ER ingen andre grunner til at du blir feit enn det du eter.

Du har rett. Det skjer ingenting med mindre jeg selv tar tak i det.

Han kommer nok neppe til å gjette seg til dette og gi meg masse oppmerksomhet, spenning, begjær og initiativ i morgen fordi han plutselig kom på at det var lurt..

Du mener at handling er bedre enn kommunikasjon her?

At jeg begynner å gi han dette og han vil gi det tilbake? Jeg kjøper den.

Skrevet

Har du vurdert å si det til han? Leste et annet innlegg her for en liten stund siden og fikk egentlig litt respekt for den karen som sa han var tiltrukket av en annen.

Kanskje du kunne si at: Du kjæresten min. Nå har vi vært sammen i mange år og spenningen er jo ikke helt på topp. Jeg kjente noen nye følelser her om dagen som jeg ikke vil forfølge for jeg vil jo at det skal være oss to, men er det noe vi kan gjøre for å bevare det vi har/finne tilbake til det vi hadde/blåse liv i noe nytt? Et samlivskurs kanskje?"

Vet ikke jeg altså, men tenker at det kan være lurt å spille med åpne kort. Kan jo hende han har opplevd det samme og heller ikke fulgt lysten .. :klemmer:

Jeg kan absolutt prate med han.. og gjorde det også.

På en utrolig teit måte tror jeg, for responsen uteble. Litt usikker på hvilken respons jeg ventet, men hadde kanskje håpet på en liten diskusjon eller meningsutveksling? I don`t know..

Kortversjonen av den følelsens utladningen fra min del var noe sånn som:

Fikk masse oppmerksomhet fra en annen og likte det, men kunne ønske det var deg isteden for han.

Og hans reaksjon var noe sånn som:

Det er helt normalt at man synes det er gøy med litt oppmerksomhet fra andre, ikke noe galt i det.

Også klarte ikke jeg å forklare dette noe særlig så da ble det end of discussion.

Gjest wild bird
Skrevet

Oi, den hadde jeg blitt skuffet over, det må jeg innrømme. Men det kan jo tyde på at han er veldig trygg på deg og kanskje tar deg en smule for gitt også?

At han ikke kommenterte det du sa om at du ønsket mer oppmerksomhet fra han, hadde nok såret meg, om min samboer hadde sagt det til meg.

Skrevet

Oi, den hadde jeg blitt skuffet over, det må jeg innrømme. Men det kan jo tyde på at han er veldig trygg på deg og kanskje tar deg en smule for gitt også?

At han ikke kommenterte det du sa om at du ønsket mer oppmerksomhet fra han, hadde nok såret meg, om min samboer hadde sagt det til meg.

Ja, ikke sant?

Men jeg etterspør stadig oppmerksomhet, så ikke noe nytt i det forsåvidt. Kom nok sikkert ikke klart nok frem hvor sterke følelsene jeg fikk var. Jeg er veldig sosial og får ofte en del oppmerksomhet, så han mente nok at det ikke var noe galt i det. Vi har alltid vært trygge på hverandre og det har ikke vært noe uvant at jeg får oppmerksomhet uten at det er noe sjalusi eller noe sånt. Så må nok uttrykke meg litt klarer om jeg skulle tatt opp dette igjen... og gå inn med litt mer vilje til å gjøre noe selv også. Er ikke bare å si man ønsker disse tingene og lene seg tilbake.

Skrevet

Du mener altså at hun skal være utro? Vet ikke hvor gammel du er Frk Snasen, men det virker ikke som om du har mye erfaring å rutte med! Jeg rettferdiggjør på ingen måte det min samboer gjorde mot meg, men i en sådan stund er det mange tanker rundt det som skjedde. Jeg hadde også den innstillingen at hvis hun var utro mot meg, så var det på hodet og rævva ut av huset. Men når man kommer til stykket, er det plutselig ikke så lett. Denne erfaringen har du tydeligvis ikke selv!!

Nei? Hvor står det at jeg mener hun skal være utro egentlig?

Selvom man har en annen mening enn deg, betyr jo ikke det at man ikke har denne erfaringen. Det handler vel heller om perspektivet. :skratte:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vurdert swinging? eller å heller bytte ut typen med en du faktisk tenner på?

Skrevet

Vurdert swinging? eller å heller bytte ut typen med en du faktisk tenner på?

Nei, ikke vurdert swinging.

Litt av utgangspunktet for swinging må vel være at man har god kommunikasjon og har disse følelsene jeg savner godt etablert i sitt eget forhold.

Dårlig løsning for meg å bare bytte ut typen også. Prisen er alt for høy og det jeg hadde fått igjen hadde vært en kveld med en jeg der og da kan innrømme jeg ble fysisk tiltrukket av men som jeg på ingen måte kunne sett for meg noe mer med. Og MER, det har jeg plenty av med typen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...