Gå til innhold

Barnefilmer?

Gjest Misteltein

Anbefalte innlegg

Gjest Krizzy

Hei.

Har allerede handlet Istid 1-3. Den var på tilbud, og tenkte jeg bare måtte ha den. :)

Nå skal det sies at jeg går gravid - med en baby som kommer snart, men jeg føler at det er noen klassikere jeg bare MÅ ha med meg som f.eks istid.

Er det noen der ute som har noen å anbefale? :gjeiper:

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker alle filmene jeg har gode barndomsminner fra :rødme:

Som f.eks. Den lille havfruen, Tornerose og Løvenes konge! Finnes vel å få kjøpt disse enda vel?

Også er Shrek en utrolig fin barnefilm ! hehe , en av de søteste filmene jeg vet om !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Min Nabo Totoro er en helt fantastisk film. Det er forresten alle Ghibli-filmer (japansk tegnefilm på sitt beste). Howl's Moving Castle (Det Levende Slottet), Chihiro og Heksene og Nausicaä - Prinsessen fra Vindens Dal er også verdt å ta en titt på. :jepp:Se her.

Disney-filmer er jo også et must. Mine favoritter er Askepott, Tarzan, Robin Hood og Lilo og Stitch. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awsome

Spirit - Stallion of the Cimarron.

Howl's Moving Castle (Hauru no Ugoku Shiro, Laputa - Castle in the Sky).

Løvenes Konge 1-2 evt 3, men den var litt dårlig).

Tornerose.

Askepott.

Snøkvit.

Den Lille Havfruen.

ToyStory.

Bambi 1-2.

Pocahontas.

Skjønnheten og Udyret.

Aladdin.

Aristokattene.

Bernard og Bianca.

Shrek 1-3.

Dumbo.

Herkules.

Lady og Landstrykeren 1-2.

Peter Pan.

Pinocchio.

Ringeren i Notre Dame.

Jungelboken.

Basil Mus.

Mulan.

Tarzan.

Todd og Coppr 1-2.

Sverdet i Steinen.

Robin Hood.

101 Dalmatinere.

Filmen om Ole Brumm.

Fantasia.

Et Kongerike for en Lama.

Atlantis - The Lost Empire.

Finding Nemo.

Wall-e.

Den Utrolige Reisen 1-2.

http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Disneys_klassikere

http://no.wikipedia.org/wiki/Kategori:Disney-filmer

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_feature_films

Syns de fleste Disney filmene er flotte eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Min Nabo Totoro er en helt fantastisk film. Det er forresten alle Ghibli-filmer (japansk tegnefilm på sitt beste). Howl's Moving Castle (Det Levende Slottet), Chihiro og Heksene og Nausicaä - Prinsessen fra Vindens Dal er også verdt å ta en titt på. :jepp:Se her.

Disney-filmer er jo også et must. Mine favoritter er Askepott, Tarzan, Robin Hood og Lilo og Stitch. :rødme:

Min nabo Totoro er nydelig! Barna mine elsker den.

Likte selv veldig godt Astrid Lindgrens filmer da jeg var liten.

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er av typen som liker å se Disneyfilmer, så kan du jo kjøpe en samlingspakke med alle disneyfilmene :) koster rundt 1000kr på Notabene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg signerer glatt på Ghibli, selv om noen av figurene kan være litt skumle. Heksen i Chihiro og heksene var litt for mye for veslejenta til naboen husker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer glatt på Ghibli, selv om noen av figurene kan være litt skumle. Heksen i Chihiro og heksene var litt for mye for veslejenta til naboen husker jeg :-)

:fnise: Det kan jeg tenke meg. Eller hva med styggingen i Tales from Earthsea? :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...