Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier er jeg på jakt etter en eyeliner som faktisk sitter. Alle jeg har prøvd, selv de merket med "kol", sitter alt fra minutter til et par timer max.

Jeg trenger både lys/hudfarget og mørke linere.

Tar imot alt av tips, og gjerne noe som kan bestilles på nett:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Yves Rocher's eyliner. Denne synes jeg at sitter greit. Men jo, jeg må nok etterfarge litt etter ca 2-3 timer. I allefall på våtkanten, for våtkanten er jo som kjent; våt. Jeg har prøvd mange varianter, og tror faktisk ikke en slik permanet eyeliner eksisterer...

Men hey; du kan jo sminketatovere deg ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg bruker Yves Rocher's eyliner. Denne synes jeg at sitter greit. Men jo, jeg må nok etterfarge litt etter ca 2-3 timer. I allefall på våtkanten, for våtkanten er jo som kjent; våt. Jeg har prøvd mange varianter, og tror faktisk ikke en slik permanet eyeliner eksisterer...

Men hey; du kan jo sminketatovere deg ;)

Ja, jeg burde kanskje bare innse at eyelineren må få fast plass i veska. Men det er bare så irriterende å påføre den lyse eyelineren og se frisk og våken ut, for å så oppdage en halvtime senere at den plutselig har sklidd ut i vippene. Det er ikke pent. :ler:

Disse liker jeg (har kjøpt mine på eBay og All Cosmetics WholeSale

Mac Fluidline

Her kan man lese omtaler av de ulike fargene: http://www.makeupalley.com/search.asp?q=mac+fluidline

Mac Penultimate Eye Liner

Omtale: http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ID=114013/Penultimate_Eye_Liner_-_Rapidblack/MAC/Eyeliner

For at den ikke skal tørke ut, oppbevarer jeg den liggende.

Kan disse to, især Fluidline, brukes på våtkanten? Har aldri tenkt at jeg kan bruke noe flytende der.:)

Gjest hudenmin
Skrevet

Kan disse to, især Fluidline, brukes på våtkanten? Har aldri tenkt at jeg kan bruke noe flytende der.:)

Jeg har bare testet Fluidline på våtkanten, og ja, den kan brukes der.

Gjest Heidila
Skrevet

Kryloan sine siter bra, disse får du kjøpt på visage i oslo.

ET BRA TIPS :

bruk en liten flat kost (gjerne en øyebrynskost) og dytt litt øyeskygge oppå våtkanten etter du har påført eyeliner. Ikke ta for mye øyeskygge på ksoten da,for da får du det på øyet, vær forsiktig. Bruk samme farge som eyelineren du brukte. Gå også en millimeter eller to under våtkanten også,altså på den nedre vippekanten. Jeg sverger på at det fungerer. Holder seg hele dagen hvis du ikke gnir deg på øynene :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kryloan sine siter bra, disse får du kjøpt på visage i oslo.

ET BRA TIPS :

bruk en liten flat kost (gjerne en øyebrynskost) og dytt litt øyeskygge oppå våtkanten etter du har påført eyeliner. Ikke ta for mye øyeskygge på ksoten da,for da får du det på øyet, vær forsiktig. Bruk samme farge som eyelineren du brukte. Gå også en millimeter eller to under våtkanten også,altså på den nedre vippekanten. Jeg sverger på at det fungerer. Holder seg hele dagen hvis du ikke gnir deg på øynene :)

Dette hørtes nesten litt skummelt ut, men skal klart prøves! Takk for tips! :D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker våt-eyeliner. ikke på våtkanten, men rett ovenfor hårene på undervippene. Det holder hele dagen!

Skrevet

Får å få den til å sitte bør du bruke en som er vannfast, eller glir den av. Loreal har en veldig bra en.

Gjest hudenmin
Skrevet

Tips hentet fra

:

Fukt en flat pensel (spray vann på) og "dypp" den i en øyeskygge. Påfør så på våtkanten.

Har ikke testet det ut selv enda, men kommer til å prøve det.

Skrevet

Jeg bruker Revlon Colorstay Eyeliner (eller hva den het) i svart. Jeg tror ikke den vil holde hele dagen hvis du bare tar litt på våtkanten, men det jeg gjør er at jeg tar mascara på de nedre øyevippene også, og så tar jeg enten øyenskygge ved nedre vippekant eller pudder (jeg bruker babypudder) under øynene. Eller begge deler selvfølgelig. Da sklir ikke eyelineren ned under øyet på grunn av at huden rundt øynene er tørr og ikke oljete. Dette vet jeg funker, for jeg har prøvd det mange ganger. På 17. mai f.eks. tok jeg på med concealer rundt øynene, babypudder over concealeren, øyenskygger på øyelokket og langs nedre vippekant og mascara oppe og nede. Det tok jeg på om morgenen og det holdt helt til jeg tok det av igjen om kvelden. :)

Skrevet

jeg har oxo slitt med dette, samme hvilken farge jeg har brukt sklir det ned på vippene og jeg ser forferdelig ut.

Har t.o.m. fått tilsendt 2 typer fra pakistan. En kullstift-lignende til samme formål, men begge typene ender opp feil etterhvert.

Skal jammen prøve å ta på noe øyenskygge først asså, det høres bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...