Gå til innhold

Bryllupsgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger er det vanlig å bruke på brullupsgaver til venner? To vennepar skal gifte seg til høsten. Jeg er invitert i det ene bryllupet, samtidig som de jeg ikke er invitert til egentlig er nærmere venner.

Jeg har hørt en gang at gaven "skal" være av noenlunde samme pris som som det koster brudeparet og ha deg som gjest, og synes egentlig dette høres greit ut. Men hvor mye er det? og hvor mye kjøper jeg for til de jeg ikke skal til?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger er det vanlig å bruke på brullupsgaver til venner? To vennepar skal gifte seg til høsten. Jeg er invitert i det ene bryllupet, samtidig som de jeg ikke er invitert til egentlig er nærmere venner.

Jeg har hørt en gang at gaven "skal" være av noenlunde samme pris som som det koster brudeparet og ha deg som gjest, og synes egentlig dette høres greit ut. Men hvor mye er det? og hvor mye kjøper jeg for til de jeg ikke skal til?

Jeg og samboeren min skal i bryllup til sommeren, vi skal gi 1500,- i gave.

Jeg har gitt 1500,- til de jeg har vært i bryllup hos.

Skrevet

Avhengig av din egen økonomi - men ikke noe mindre enn 500 kr dersom du er i full jobb.

Jeg ville ikke gitt 1500 til nære venner. Kanskje søsken når de gifter seg, men ikke ellers. Det koster som regel en del å delta i bryllupet også.

Skrevet

Jeg syns 1500,- var mye!

Av venner vi hadde invitert fikk vi ca 500,- fra alle sammen, der noen hadde slått seg sammen til større summer (men det samme per person). Helt flott det!

Gjest Mahareth
Skrevet

Synes ikke det er nødvendig å gi for mer enn 500 til de du er invitert til. De du ikke er invitert til trenger du ikke å gi noe. Ville ikke gitt mer til dem du ikke skal til selv om de er nærere venner enn dem du skal til.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er nødvendig å gi for mer enn 500 til de du er invitert til. De du ikke er invitert til trenger du ikke å gi noe. Ville ikke gitt mer til dem du ikke skal til selv om de er nærere venner enn dem du skal til.

Jeg ville gidd 500 kr til dem som jeg var invitert til i bryllup, om det ikke var nære venner. Jeg ville også gitt til det venneparet jeg ikke var invitert til (det koster mye for bryllup, og jeg ville hatt forståelse for at de hadde invitert bare de aller nærmeste). Jeg ville kanskje ikke gidd penger der, tror jeg ville kjøpt noe annet. En fin vase eller noe lignende til kanskje rundt 300 kr.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har hørt en gang at gaven "skal" være av noenlunde samme pris som som det koster brudeparet og ha deg som gjest,

Dette er en tulleregel som ikke finnes i "den virkelige verden". En bryllupsgave er ikke en inngangsbillett for å komme inn på festen. Da kunne de like gjerne tatt betalt for festen, da.

Skrevet

Jeg kjøpte gave for ca 1000kr til ei nær venninne som giftet seg nå i juni. Pluss at jeg lagde scrapbook om henne, utdrikningslaget og hennes liv + venner.

I august er det ei annen venninne som gifter seg. Jeg kommer til å gi 1000kr i gave til henne.

Skrevet

Takk alle sammen :) da slår jeg meg til ro med at ca 500kr på hver er bra. Så får jeg lete på ønskelistene å se om det er noe i den prisklassen :)

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor man skal gjøre forskjell på om man er invitert eller ikke? Det er vel forholdet til brudeparet man skal tenke på?

Å gi en vase eller lignende til 300 kr til noen som er nærmere venner bare fordi man ikke blir invitert er for meg helt idiotisk. Jeg gir gave uavhengig om jeg er invitert eller ikke. Vi er da like gode venner selv om de ønsket å ha et lite familiebryllup eller reise til Afrika for å vie seg helt alene.

Skrevet

Syntes at minimum 500 kr om en er en person , og minst 750 om en er et par.

Skal en først gi gave så kan en gi noe som er skikkelig siden dette er en engangs affære for de fleste.

Å bytt nips, som bare gaveindustrien har glede av siden de tjener penger på det, som havner bakerst i skapet kan en heller gjøre i juletider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...