Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min samboer (har vært samboere i over 4 år) kjøpte hus i februar i fjor, og giftet oss i august i fjor. Jeg har veldig lav inntekt (under 100 000) mens han har inntekt på ca 420 000. Min mann har forstått det sånn at vi da havner i skatteklasse 2, og jeg derfor kan lignes under ham. Disse endringene førte vi opp i selvangivelsen vi fikk i april. Når vi nå har fått den endelige selvangivelsen står vi som oppført i skatteklasse 2F, men vi har fått flere tusen kroner mindre tilbake. Iflg. første utkast skulle jeg ha tilbake ca 2000, men iflg endelig selvangivelse skylder jeg 2000. Jeg har med andre ord betalt for lite i skatt.

Noen som kan forklare meg dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på dersom man ikke har tilgang på informasjonen skatteetaten har lagt til grunn når skattekort ble utskrevet og endringene dere har hatt på selvangivelsen.

Men kanskje dere har hatt mindre renteutgifter enn forventet? Slik at alminnelig inntekt ble høyere? Det er iallefall tilfelle for mange i år.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på dersom man ikke har tilgang på informasjonen skatteetaten har lagt til grunn når skattekort ble utskrevet og endringene dere har hatt på selvangivelsen.

Men kanskje dere har hatt mindre renteutgifter enn forventet? Slik at alminnelig inntekt ble høyere? Det er iallefall tilfelle for mange i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...