Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Kjenner jeg blir litt frustrert her, må lufte tankene mine her. Jeg skal være forlover for bestevenninna mi nå senere i sommer, og skal snart ha utdrikningslag for henne. Vi har kjent hverandre i mange år, og har etter hvert som folk vi kjenner har giftet seg snakket om hva vi synes er bra og dårlige ting og gjøre i utdrikningslag. Noen av dem er ingen utdritning, ikke ut på byen (det kan man gjøre alle andre kvelder osv.) Så nå har jeg satt sammen et opplegg jeg ble veldig fornøyd med, som jeg også har fått "godkjent" av en annen nær venninne av henne + hennes kommende mann. Hennes kommende mann har kommet med noen gode ideer ang. tid og hente henne på, så hun ikke skal få mistanke. Så det som skjer nå er at jeg får en laaaang mail fra ei hun har kjent i ett års tid, der hun skriver hvordan hun synes jeg burde lagt det opp. Greit nok det, men det meste av det hun vil rette på har jeg grunngitt i invitasjonen. Hun mener feks at vi skal ut på byen på kvelden OG drite ut bruden.. Jeg kan jo ikke godta det, men så er jeg redd det blir dårlig stemning om jeg sier nei.. (Hun har også kommet med "egne" forslag om hvordan dagen burde være, men dette er slik som allerde står i invitasjonen..)
Fluffe Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 DU er forloveren,du bestemmer. Hvis alle skal bestemme hvordan dagen blir, så kommer det til å bli en lite hyggelig dag. Hold på ditt
Gjest Mahareth Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Uff, det er en kjedelig situasjon. Det er vanskelig å svare henne uten å si ting som at du har kjent henne lengst og vet hva hun liker og sånn, men her er jo det sannheten. Det du må si til henne er at du vet at bruden ikke ønsker å ut på byen eller bli dritt ut. Det er bruden som skal drikkes ut, ikke venninnen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Ts her, takk for svar. Er slik jeg tenker også, det er jeg som er forlover og da er det min oppgave å arrangere utdrikningslag for henne og. Jeg kan såklart ta i mot innspill, men ikke når de strir i mot det jeg vet bruden vil. Er bare så vanskelig å si nei uten å høres sur ut
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Det er jo ikke farlig, kanskje har hun ikke fått invitasjonen enda, eller leste den ikke ordentlig, også skulle bare hjelpe med innspill om hvordan utdrikningslaget kunne vært. Jeg er nesten 100% sikker på at hun ikke kan bli sur nå, hvis du sier at du takker for innspill, men arrangementet er allerede ferdig planlagt, også blir det sånt og sånt.
Barcelone Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Jeg ville sagt som sant var at jeg har kjent bruden i mange år og at dere har snakket om hva dere ønsker dere for deres utdrikningslag. Hvis hun ikke respekterer det så få hun la være å komme da. Jeg har også snakket med min folover om at jeg ikke vil ha noe utdriting av noe slag og at om det blir noe sånt så kommer jeg faktisk til å nekte å delta og eventuelt bare dra.
Supramundane Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Bruden har jo valgt deg fordi du står henne nærest, da er det vel logisk at du har grei oversikt over hva hun foretrekker. Det virker som at opplegget ditt er gjennomtenkt, så du får bare overse denne andre gjesten. Det viktigste er jo at bruden får en flott opplevelse!
MissStiles Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 Jeg er enig. DU er forlover, DU bestemmer. Når du har fått godkjent fra andre personer som kjenner henne, så synes jeg det er greit. Det er fint at andre som kjenner henne, kommer med innspill men til slutt så er det DU som bestemmer hva dere skal gjøre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Takk for svar! Det er godt å se at det ikke er jeg som er tussete Greia er at de er to stk (som også er venninner) og nå har hun andre begynt og.. De har virkelig bestemt seg for at de skal være med å bestemme..
Barcelone Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 Ikke la deg styre. Hun har valg DEG som forlover og ikke de andre. De kan enten delta som det er eller så kan de la være. Helt opp til dem. em det er verst for npr de blir spurt om hvorfor de ikke kom...
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 Enig med de andre. Tror du bare må forklare på en fin og bestemt måte at du kjenner bruden godt og vet hva slags utdrikningslag hun vil sette pris på. Det er jo faktisk ikke alle som ønsker seg et sånt rølpete utdritingslag.
Tweak Skrevet 1. juli 2010 #12 Skrevet 1. juli 2010 DU har jo lagt opp dagen slik som du vet bruden vil like bedre enn alternativet! Det er dette som teller, ikke hva andre forventer av et utdrikkingslag! Mitt ønske for min dag var at ingen skulle blakke seg på meg, for da hadde jeg følt meg veldig ille til mote! Og at alle skulle få være med på alt. Og tror du ikke at det ble gnisninger? Ei ville leie inn stripper :gjeiper: (noe som jeg ikke ville ha likt uansett) og ble fornærmet da hun fikk "for dyrt" som svar på alle forslagene sine... Jeg ble sendt alene på massasje, men da jeg spurte forloveren min så sa hun at dette var noe alle ville jeg skulle få og de fikk tid til noen siste innkjøp og sånn.
Alvina Skrevet 1. juli 2010 #13 Skrevet 1. juli 2010 Hun visste nok hva hun gjorde når hun valgte deg til forlover. Jeg ville heller ikke likt å dra på byen, utdritning, stripper... Skriv en kort og høflig mail der du takker for velmente forslag, men allerede har planlagt dagen som du tror bruden vil bli fornøyd med siden hun er litt mer av den jordnære typen (eller du trenger ikke beskrive henne). For å være litt taktisk, kan du si at du har tenkt på de samme tingene som de foreslår, men at det er noe du ikke tror bruden vil like og derfor har planlagt dagen ut i fra hva du vet hun liker. Dette skal jo være en dag hun helst skal trives med. Lykke til og overse alle velmente forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå